• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Sthlmsthlm
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-06 20:23:30 följande:
    Vi ska på VUL imorgon och blir eventuellt äggplock på fredag eller lördag om äggblåsorna växt till sig med den ökade dosen. Dock har jag ont i magen och mår konstant illa så det är kanske ett gott tecken?
    Hoppas VUL går bra idag!

Jag har aldrig kännt något direkt av stimuleringen, men än att det spänner lite nu i ljumskarna när äggstockarna växt till sig. Stimulering ska bara verka lokalt, så fråga om ditt magonda och illamående. 

Jag tog Ovitrelle igår och har äggplock imorgon. Ser fram emot det faktiskt!! :)
  • Elfia
    Bergamott83 skrev 2015-04-07 08:39:39 följande:
    Elfia nope blev negativt så nu väntar jag på att kliniken ska ringa upp för omgång två.
    Nej :( så tråkigt att läsa! Styrkekram till dig. Det är så ledsamt det här, man hoppas ju något innerligt att det ska ta sig..
  • TessOphira
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-07 09:05:20 följande:
    Hoppas VUL går bra idag!

Jag har aldrig kännt något direkt av stimuleringen, men än att det spänner lite nu i ljumskarna när äggstockarna växt till sig. Stimulering ska bara verka lokalt, så fråga om ditt magonda och illamående. 

Jag tog Ovitrelle igår och har äggplock imorgon. Ser fram emot det faktiskt!! :)
    Vad spännande Lycka till!! 
    Vi återförde vårat lilla embryo i torsdags och jag går nu och bara väntar och väntar! Otåligheten själv. inte ens gått en vecka, hur ska jag klara 11 dagar till haha
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • MålaMittHjärta

Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sthlmsthlm

Jäklar! Jag hade 45 blåsor förra gången men klarade mig från överstimulering. Vad har du fått för förhållningsregler?

Suprefact är mildare än ovitrelle, man får det vid risk för ohhs.

Jag ska dricka 3 l vatten per dag, äta mkt protein, lite kolhydrater, extra salt och gå långsamt.

MålaMittHjärta skrev 2015-04-07 17:43:18 följande:

Var på VUL idag och hade väldigt många äggblåsor, ca 33 st. Är på gränsen till att bli överstimulerad så fick äggmognadsspruta till Suprefact som ska tas ikväll kl 21 och äggplock på torsdag :)

Så ikväll tar jag sista sprutan HURRA :)

• MålaMittHjärta
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-07 18:02:02 följande:

Jäklar! Jag hade 45 blåsor förra gången men klarade mig från överstimulering. Vad har du fått för förhållningsregler?

Suprefact är mildare än ovitrelle, man får det vid risk för ohhs.

Jag ska dricka 3 l vatten per dag, äta mkt protein, lite kolhydrater, extra salt och gå långsamt.

Dem sa faktiskt inga förhållningsregler alls. Läkaren pratade om att ta ett blodprov men beslutade istället äggplock imorgon. Men antagligen därför jag känner mig lite öm i magen. 

Får kanske blir lite bättre på att dricka och ta det lugnt idag, vilket passar utmärkt då är förkyld och hoppas det går över till imorgon. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Mamma DA

Hej gjorde ET i torsdags, mitt tredje. Har tidigare gjort två ET med minus resultat. Denna gång fick vi två till frysen, fick tillbaka ett två dagars embryo.

• Sthlmsthlm
    Mamma DA skrev 2015-04-08 11:54:02 följande:

Hej gjorde ET i torsdags, mitt tredje. Har tidigare gjort två ET med minus resultat. Denna gång fick vi två till frysen, fick tillbaka ett två dagars embryo.

Spännande! Då är det bara den nästan outhärdliga ruvningen kvar. Håller tummarna för plus!
  • Sthlmsthlm

Överlevde äggplocket. 19 ägg ut, trots mildare stimulering. De odlar blastocyst så ET på måndag. Intressant att se om kvaliteten är bättre på menopur mot gonal-f.

Fick intravenös antibiotika och en penicillinkur eftersom de stuckit mig så mycket. Lite öm men annars ok!

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April