• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Mamma DA

Jag har haft menopur alla gånger, sprayat med surprecur, samt pregnyl ägglossnings spruta. 1 plock 10ägg 6befruktade ett ET inget till frysen. 2 plock 4ägg 3befruktade ett ET inget till frysen. 3 plock 6ägg 5befruktade ett ET, 2st direkt till frysen, 2 odla de vidare för ev frysning. Är så jäkla nojjig.

• MålaMittHjärta
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-08 12:41:44 följande:

Överlevde äggplocket. 19 ägg ut, trots mildare stimulering. De odlar blastocyst så ET på måndag. Intressant att se om kvaliteten är bättre på menopur mot gonal-f.

Fick intravenös antibiotika och en penicillinkur eftersom de stuckit mig så mycket. Lite öm men annars ok!

Oj vad bra med 19 ägg :) Skönt äggplocket gick bra, imorgon är det min tur :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • GrukanGrace

Hej vänner

Inne på 6 ruvningen nu.

Hoppas verkligen. Satte tillbaka 2st tredagars I förrgår (tis) som var "grymt" fina de fick betyg 12 av 10 sa de.

Skulle vara såååååå roligt om det äntligen gick. Allt ser så bra ut varje gång.

Kram

• Sthlmsthlm
    GrukanGrace skrev 2015-04-08 22:36:38 följande:

Hej vänner

Inne på 6 ruvningen nu.

Hoppas verkligen. Satte tillbaka 2st tredagars I förrgår (tis) som var "grymt" fina de fick betyg 12 av 10 sa de.

Skulle vara såååååå roligt om det äntligen gick. Allt ser så bra ut varje gång.

Kram

Hej Grukan! Håller tummarna för dig. Härligt med så bra betyg på emryona. Hoppas på att få något av bra kvalitet tillbaks på måndag!
  • GrukanGrace

Håller tummarna för dig med. Nu måste det vara vår tur

Sthlmsthlm skrev 2015-04-09 08:40:50 följande:

Hej Grukan! Håller tummarna för dig. Härligt med så bra betyg på emryona. Hoppas på att få något av bra kvalitet tillbaks på måndag!

• MålaMittHjärta

Idag var det äggplock och dem hittade hela 23 ägg, inte konstigt man har känt sig öm i magen. Lite annorlunda denna gången då de också satte bedövningssprutor i underlivet (tur jag fick smärtstillande innan iaf) och skönt att jag inte var lite "hög" på smärtstillande som sist. De kändes lite men fick lite extra smärtstillande och både läkaren och sköterskan frågade hela tiden om det gick bra och fick höra att jag var väldigt tuff som klarade smärtan och att jag var väldigt lugn. Denna gängen kände jag mig mer omhändertagen och att det var en trevlig stämning bland de som jobbade.
    Mår faktiskt helt hyffsat nu och fick tid för ET på tisdag. 
    Nu ska jag vila upp mig och ta det lugn med gott samvete :) 

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Niskan15

Hej där..

Som jag skrev i förra veckan kom ju tant röd redan i fredags förra veckan RD9. Officiella TD är egentligen imorgon men jag har liksom blödit i 6 dagar nu. Tog grav.test i tis o det visade negativt. Nu är det något svagare men jag har oftast min mens i bara 4 dagar. Börjar bli orolig nu. Någon här inne som känner igen sig? Nu har det avtagit sig och gått över från det röda/rosa till bruna. (Ursäkta detaljer :))

• Sthlmsthlm
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-09 14:09:57 följande:

Idag var det äggplock och dem hittade hela 23 ägg, inte konstigt man har känt sig öm i magen. Lite annorlunda denna gången då de också satte bedövningssprutor i underlivet (tur jag fick smärtstillande innan iaf) och skönt att jag inte var lite "hög" på smärtstillande som sist. De kändes lite men fick lite extra smärtstillande och både läkaren och sköterskan frågade hela tiden om det gick bra och fick höra att jag var väldigt tuff som klarade smärtan och att jag var väldigt lugn. Denna gängen kände jag mig mer omhändertagen och att det var en trevlig stämning bland de som jobbade.

Mår faktiskt helt hyffsat nu och fick tid för ET på tisdag. 

Nu ska jag vila upp mig och ta det lugn med gott samvete :) 

Super! Hoppas många tar sig. Är det första ivf? Har du PCO-äggstockar förresten eftersom du som jag får många ägg?
  • Mytime

Sprayar för fullt o mensen börjar avta o likaså menssmärtorna o endometriossmärtorna så igår va första dagen me enbart en alvedon men ja har mått mer el mindre konstant svagt illamående sedan 3-4dgr tillbaka. Sprayat i 1,5v lite drygt. Är de fler som blivit illamående av sprayen??

Kan ju va mina smärtstillande oxå men illamåendet håller sig kvar trots att ja inte tagit någon SÅN tablett på snart två dygn...

Svettas på nötterna o mår illa, fler?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April