• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • MålaMittHjärta
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-09 22:11:51 följande:
    Super! Hoppas många tar sig. Är det första ivf? Har du PCO-äggstockar förresten eftersom du som jag får många ägg?
    Detta är min andra ivf, gjorde förra 2011. Nej har inte PCO vad jag vet.
    Kliniken sa att statistiskt sätt klarar sig 70%, men ja får se om jag ringer i fm och kollar eller väntar till på tisdag.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • PD1984
    GrukanGrace skrev 2015-04-08 22:36:38 följande:

Hej vänner

Inne på 6 ruvningen nu.

Hoppas verkligen. Satte tillbaka 2st tredagars I förrgår (tis) som var "grymt" fina de fick betyg 12 av 10 sa de.

Skulle vara såååååå roligt om det äntligen gick. Allt ser så bra ut varje gång.

Kram

Hur kommer det sig att du fick två tillbaka? Fick du välja det?
  • GrukanGrace

Ja vi har fått erbjudande om att sätta tillbaka 2 st varje gång. Jag är ju 41 nu så de t är låg "risk" för tvillingar men ökad möjlighet för graviditet.

Men det är behandlande läkare som bestämmer.

Kram

PD1984 skrev 2015-04-10 09:09:12 följande:

Hur kommer det sig att du fick två tillbaka? Fick du välja det?

• TessOphira

Jag tjuvtestade på RD7 och det visade såklart negativt. Tog testet sent på eftermiddagen och hade druckit minst 3l vatten timmarna innan. Kunde inte hålla mig ifrån. Klantigt. Nu måste jag gå och oroa mig ända till RD18 när jag ska testa enligt läkaren. Inga mer fusktest för min del. stressade bara upp mig. 
    (vet ju at rd7 är otroligt tidigt men jag är alltid så här otålig haha)

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • veraicon

Håller tummarna för er alla som fortfarande väntar! Jag kommer inte kunna göra något nytt försök förrän efter sommaren men tänkte försöka boosta mig själv och mina ägg så gott det går tills dess. Har hört att det ska vara bra med vitamin D och Omega 3, finns det någon som tar det? Hur mycket?

• GrukanGrace

Om du har tredagars så skadorna halter vara tillräckligt höga på dag 11 för test. Och ruvade 9 med bladtosyst.

Men varför inte vänta det är lugnast. Sköt om fig

Kram

TessOphira skrev 2015-04-11 12:29:04 följande:

Jag tjuvtestade på RD7 och det visade såklart negativt. Tog testet sent på eftermiddagen och hade druckit minst 3l vatten timmarna innan. Kunde inte hålla mig ifrån. Klantigt. Nu måste jag gå och oroa mig ända till RD18 när jag ska testa enligt läkaren. Inga mer fusktest för min del. stressade bara upp mig. 

(vet ju at rd7 är otroligt tidigt men jag är alltid så här otålig haha)

• MålaMittHjärta
    veraicon skrev 2015-04-11 19:00:24 följande:

Håller tummarna för er alla som fortfarande väntar! Jag kommer inte kunna göra något nytt försök förrän efter sommaren men tänkte försöka boosta mig själv och mina ägg så gott det går tills dess. Har hört att det ska vara bra med vitamin D och Omega 3, finns det någon som tar det? Hur mycket?

Jag äter vitamin D för jag hade lite brist på det vid en läkarkontoll på vårdcentralen för nån månads sedan. Läkaren på Nordic IVF tycke jag kunde fortsätta med d vitamin då det skulle vara bra. Sen blir man på bättre humör också, kanske därför jag har varit hyfsat pigg och positiv under detta försöket?
  • 89Madeleine

Har fått tid nu för FET på onsdag kl 13 :D

Vi ska sätta in en 2-dagars.

Vi har 5-dagars i frysen också, men då skulle det blivit insättning på lördag och det gick inte på kliniken...

Hur stor är min chans att lyckas med en 2-dagars tro?

Känner mig inte alls så hoppfull faktiskt... (Då kliniken sa att 5-dagars är bättre...)

• MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-13 09:36:06 följande:

Har fått tid nu för FET på onsdag kl 13 :D

Vi ska sätta in en 2-dagars.

Vi har 5-dagars i frysen också, men då skulle det blivit insättning på lördag och det gick inte på kliniken...

Hur stor är min chans att lyckas med en 2-dagars tro?

Känner mig inte alls så hoppfull faktiskt... (Då kliniken sa att 5-dagars är bättre...)

Min förra IVF fick vi tillbaka ett 3 dagars som blev min son och en jag kände fick tillbaka ett 2 dagars och blev med en son. 
    Men eftersom de sätter in på dag 2 och 3 också så borde de ha goda chanser, annars borde alla få tillbaka på dag 5?

Imorgon kl 13 får vi tillbaka en 5 dagars, anledningen är att jag var väldigt nära att bli överstimulerad för annars borde jag ha fått tillbaka embryo tidigare.

Håller tummarna iaf och hoppas det går vägen för oss båda. :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April