IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vad kul!
Hoppas tiden går fort fram tills td nu då :)
Tror inte man brukar använda FSH så mycket. Har de kollat AMH? Det kan man ta vilken dag som helst i cykeln.
Jag har aldrig riktigt funderat på vår utredning och hormonvärdena men nu har jag läst på och insett att FSH ska tas på cykeldag 3. På mig gjorde de det dag 18... Läkarna har inte fattat varför jag är så svårstimulerad då jag har bra värden men det måste ju bero på det här! Jag kanske har urusla värden om de tagits på rätt dag!?
Vad tycker ni att jag ska göra? Nu ska vi gå vidare med privata försök men jag är ju assur på den läkare som gjorde utredningen från början. Kan man kräva att de gör en ny utredning, annars måste vi ju betala för den nu.
Vet ni hur det ligger till med de andra värdena, är de också beroende av en specifik dag i cykeln?
Hej!
Hoppar in här. Amanda heter jag. Har en dotter sedan tidigare. Nu när vi försökte med barn nr två fick jag utomkvedshavandeskap så de plockade bort min äggledare. Den andra är det stopp i. Jag har alltså ingen möjlighet till graviditet utan IVF. Vi har precis kört igång med vårt första IVF-försök (Långa protokollet) på Carl Von Linné. Jag har varit på första ultraljudet och förväntas göra det andra imorgon. Då får jag även besked om/när äggplock kommer att ske.
Nervös, spend och pirrig på samma gång :) Fler som jag där ute som inte har någon PCO eller Endometrios utan "bara" trasiga ledare?
Fler som går på Carl Von Linné och kör långa protokollet?
Hoppar in här också
Har gjort 2 färska ivf båda missfall i v 9
1 fet som inte gick alls (inga hjälpmedel)
1 fet 5dagars ,som jag har nu (tar lutinus), hoppas det tar så nervös
Ska testa 2 maj
Hoppas nu att jag lyckas, vore så lycklig
Och lycka till alla andra,
Hoppar in här också
Har gjort 2 färska ivf båda missfall i v 9
1 fet som inte gick alls (inga hjälpmedel)
1 fet 5dagars ,som jag har nu (tar lutinus), hoppas det tar så nervös
Ska testa 2 maj
Hoppas nu att jag lyckas, vore så lycklig
Och lycka till alla andra,
Vi som ligger någorlunda lika kan verkligen delge hur vi mår o vad som händer. Bra tråd.
Jag kommer räkna från ägglossningen 8 april så som man gör när man sätter in ett fet ägg
Hur ligger ni till?
De som kör ivf färskt ägg vet också från vilken dag de räknas
Hej!
Hoppar in här. Amanda heter jag. Har en dotter sedan tidigare. Nu när vi försökte med barn nr två fick jag utomkvedshavandeskap så de plockade bort min äggledare. Den andra är det stopp i. Jag har alltså ingen möjlighet till graviditet utan IVF. Vi har precis kört igång med vårt första IVF-försök (Långa protokollet) på Carl Von Linné. Jag har varit på första ultraljudet och förväntas göra det andra imorgon. Då får jag även besked om/när äggplock kommer att ske.
Nervös, spend och pirrig på samma gång :) Fler som jag där ute som inte har någon PCO eller Endometrios utan "bara" trasiga ledare?
Fler som går på Carl Von Linné och kör långa protokollet?