• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-13 10:28:11 följande:
    Min förra IVF fick vi tillbaka ett 3 dagars som blev min son och en jag kände fick tillbaka ett 2 dagars och blev med en son. 
    Men eftersom de sätter in på dag 2 och 3 också så borde de ha goda chanser, annars borde alla få tillbaka på dag 5?

Imorgon kl 13 får vi tillbaka en 5 dagars, anledningen är att jag var väldigt nära att bli överstimulerad för annars borde jag ha fått tillbaka embryo tidigare.

Håller tummarna iaf och hoppas det går vägen för oss båda. :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
    Åh vad spännande!

Vilken klinik var det du gick på? :)

Då blir vi ruvare exakt samtidigt!

Håller tummarna för oss båda :D

Kram
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-13 11:23:07 följande:
    Åh vad spännande!

Vilken klinik var det du gick på? :)

Då blir vi ruvare exakt samtidigt!

Håller tummarna för oss båda :D

Kram
    På Nordic IVF i Malmö går jag och känner mig väldigt nöjd med val va klinik. Har bara fått bra bemötande och känner mig alltid välkommen.

Känns bara fruktansvärt overkligt och allt har gått så fort sen första sprutan. Fast värre blir det med ruvartiden :P
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-13 12:52:26 följande:
    På Nordic IVF i Malmö går jag och känner mig väldigt nöjd med val va klinik. Har bara fått bra bemötande och känner mig alltid välkommen.

Känns bara fruktansvärt overkligt och allt har gått så fort sen första sprutan. Fast värre blir det med ruvartiden :P
    Okej vad skönt :)

Ruvartiden går ju sååå långsamt...
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-13 13:04:11 följande:
    Okej vad skönt :)

Ruvartiden går ju sååå långsamt...
    Mmmm tur jag har massa skolarbete och praktikuppgifter att fördriva tiden med. 
  • RebeccaUvell

Hej alla som kämpar med IVF och barnlöshet.

Jag heter Rebecca och har en podcast och senaste avsnittet handlade just om barnlöshet, som både jag och min poddpartner Jenny Sonesson drabbats av. På olika sätt. 

Vi berättar om vår resa in och ur barnlöshetens bottenlösa helvete. Vi vill bryta tabun kring det här och ge folk som idag kämpar tröst. 

Lyssna gärna på avsnitt 9 av www.borgarbrackor.se

Podden är en borgerlig podd som fokuserar på politik men är även feministisk så just detta avsnitt är även för er som varken är politiska eller borgerliga. 

Ni hittar podcasten på Itunes och via appar som Podcaster. Ni kan även lyssna via hemsidan ovan, där ligger samtliga avsnitt. 

Hoppas ni kan hitta någon typ av tröst och energi i avsnittet. 

Kämpa på. 

Allt gott
    Rebecca Weidmo Uvell 

• Sthlmsthlm

Lycklig dag! Fick tillbaka två blastocyster av toppkvalitet och tre till frysen! Det är sjukt mycket bättre resultat än mina två första ivf. Nu börjar ruvandet.

• TessOphira
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • Mamma DA

[quote=75153983][quote-nick]TessOphira skrev 2015-04-13 18:41:59 följande:[/quote-nick][/quote]

Grattis ?? tyvär kom min blödning i dag. Har nästan känt de på mig sen i torsdags. Var min 3:e ivf. Nu har vi två frysta 2dagars kvar att sätta in. Känns verkligen hopplöst. Jag har nyss fyllt 35, gör ivf pga manlig faktor, för få i antalet. Men proverna har vart bra i Uppsala så vi har inte behövt gjort Icsi, har en dotter som blir 15 i höst med annan man. Dock har jag haft samma man i 13år, vi var gravida 2004, 11år sen, tyvär passade inte de i vårt liv då. Ångesten är grym. ????

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April