IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Idag är det återföring....!
Jag är så nervös att dem ringer och säger att det inte klarat upptiningen :/
Allt ska man vara nervös för...!
Idag är det återföring....!
Jag är så nervös att dem ringer och säger att det inte klarat upptiningen :/
Allt ska man vara nervös för...!
Va synd, vi hade gärna satt in två om man fick just för chansen för två direkt.
Ja har en ganska elak endometrios o vi skulle vilja ha två o därför hoppas vi på möjligheten att få två tätt så att min kropp kan få må bra sen. Dvs operera bort livmoder, äggstockar o äggledare. Men ja e "bara" 30 så ja antar att dem inte tycker de e ok.
Nu är jag ruvare igen på en tvådagars frostie! :) Testdag 1/5
Vad kul!
Hoppas tiden går fort fram tills td nu då :)
Idag var vi på vårt första möte på Huddinge! Allting gick så bra och det kändes inte så konstigt alls. Tydligen har Pergotime från FÖRRA månaden gjort ( har PCO så har nästan aldrig egen ÄL) så att jag fått ÄL denna månad också! Så nu ska vi ligga i här hemma haha. Ska köra "korta" protokollet med start redan nästa mens!! Här gör det undan tack o lov! Är så spyless på all väntetid. Känns verkligen spännande det här. Hade bra ägg också, så hoppas verkligen vi lyckas med IVF. Bara bara en fråga jag glömde ställa där, Är det någon som vet på ett ungefär hur ofta IVF lyckas? Vad är chansen menar jag på 3 försök..
Idag var vi på vårt första möte på Huddinge! Allting gick så bra och det kändes inte så konstigt alls. Tydligen har Pergotime från FÖRRA månaden gjort ( har PCO så har nästan aldrig egen ÄL) så att jag fått ÄL denna månad också! Så nu ska vi ligga i här hemma haha. Ska köra "korta" protokollet med start redan nästa mens!! Här gör det undan tack o lov! Är så spyless på all väntetid. Känns verkligen spännande det här. Hade bra ägg också, så hoppas verkligen vi lyckas med IVF. Bara bara en fråga jag glömde ställa där, Är det någon som vet på ett ungefär hur ofta IVF lyckas? Vad är chansen menar jag på 3 försök..
Jag har aldrig riktigt funderat på vår utredning och hormonvärdena men nu har jag läst på och insett att FSH ska tas på cykeldag 3. På mig gjorde de det dag 18... Läkarna har inte fattat varför jag är så svårstimulerad då jag har bra värden men det måste ju bero på det här! Jag kanske har urusla värden om de tagits på rätt dag!?
Vad tycker ni att jag ska göra? Nu ska vi gå vidare med privata försök men jag är ju assur på den läkare som gjorde utredningen från början. Kan man kräva att de gör en ny utredning, annars måste vi ju betala för den nu.
Vet ni hur det ligger till med de andra värdena, är de också beroende av en specifik dag i cykeln?