• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • TessOphira

Tack alla :D Kommer ta några dagar att smälta detta, och hoppas verkligen det håller hela vägen fram 

There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • 89Madeleine

Gjorde akupunktur idag :D

Vet att en gång kanske inte hjälper, men i vilket fall som helst så är ju en gång kanske bättre än ingen :P

För imorgon har vi dagen med stort D!

• MålaMittHjärta
    Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog. 

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-14 15:53:50 följande:

Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog. 

Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.

Håller tummarna!

Imorgon är vi ruvare tillsammans! :)
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-14 16:07:46 följande:
    Håller tummarna!

Imorgon är vi ruvare tillsammans! :)
    Ja hurra :)
  • Sthlmsthlm

Fantastiskt resultat. Härligt! Jag har också testdag den 28 april. Tick tack.

MålaMittHjärta skrev 2015-04-14 15:53:50 följande:

Idag var det äntligen dags för återföring, hade en väldigt trevlig läkare som var väldigt trevlig och det gick snabbt och enkelt. Av 23 ägg var 7 stycken perfekta, ett till mig och 6 till frysen. Imorgon blir det ev ett ägg till frysen om det är fint nog. Denna gången fick vi fler och finare ägg, vid förra försöket fick vi ut 2 fina ägg av 16. Nu är bara den jobbiga väntan kvar till testdag den 28 april.

• MålaMittHjärta
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-14 18:47:24 följande:

Fantastiskt resultat. Härligt! Jag har också testdag den 28 april. Tick tack.

Jag är väldigt förvånad över resultatet, såhär bra trodde jag aldrig att det skulle gå :) Men känns väldigt tryggt att vi har embryo i frysen. 

Ja hur ska man fördriven tiden dit? Fick ett graviditetstest av läkaren och sa testa inte för tidigt *haha* får se hur länge man kan håller sig :P
  • Mytime

Hur kommer det sig att en del får sätta tillbaka två ägg vid återförandet?

Får man välja?

Vi ska göra återföringen i Uppdala v19 o vill jättegärna sätta in två om vi får men har bara hört att de sätter tillbaka ett?

• Sthlmsthlm
    Mytime skrev 2015-04-14 20:37:43 följande:

Hur kommer det sig att en del får sätta tillbaka två ägg vid återförandet?

Får man välja?

Vi ska göra återföringen i Uppdala v19 o vill jättegärna sätta in två om vi får men har bara hört att de sätter tillbaka ett?

Det är en bedömning baserat på ålder, tidigare resultat, embryonas kvalitet m.m. 

I Sverige har man en försiktig syn och sätter som default tillbaks ett (Socialstyrelsen ger ut riktlinjer för detta). Läkaren kan göra en bedömning om att sätta tillbaks två. Dock är syftet ALDRIG tvillingsgraviditet, utan det kan endast göras om sannolikheter adderar upp till 1. 

Jag har gjort IVF i Danmark och där får kvinnan själv välja om man är över 36 år. Förra gången fick jag tre embryon, lite halvgalet, men jag fick välja 2 eller 3 och alla embryon hade ganska dålig kvalitet så jag chansade. Inget tog. Denna gång fick jag absolut inte tre tillbaks, då alla hade bra kvalitet. Istället fick jag två blastocyster av toppkvalitet. Risk för tvillingar, men en medveten risk. Jag är i bra form, stark och är dessutom tvilling själv. Plus att det kanske är enda syskonchansen för mig (är 39 år). 
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April