• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • PD1984
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-16 15:19:27 följande:

Hej!

Hoppar in här. Amanda heter jag. Har en dotter sedan tidigare. Nu när vi försökte med barn nr två fick jag utomkvedshavandeskap så de plockade bort min äggledare. Den andra är det stopp i. Jag har alltså ingen möjlighet till graviditet utan IVF. Vi har precis kört igång med vårt första IVF-försök (Långa protokollet) på Carl Von Linné. Jag har varit på första ultraljudet och förväntas göra det andra imorgon. Då får jag även besked om/när äggplock kommer att ske. 

Nervös, spend och pirrig på samma gång :) Fler som jag där ute som inte har någon PCO eller Endometrios utan "bara" trasiga ledare?

Fler som går på Carl Von Linné och kör långa protokollet?

Hej!

Jag har haft 3 utomkvedes o har inga ledare kvar alls. Jag går oxå på CLV och ska påbörja min andra omgång nästa vecka med nässpray. Har planerat ÄP v 22

Lycka till :)
  • veraicon
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-15 21:24:58 följande:

Tror inte man brukar använda FSH så mycket. Har de kollat AMH? Det kan man ta vilken dag som helst i cykeln.

AMH har de kollat 2,2 hade jag så det borde väl vara ok. Trodde FSH också var viktigt?
  • Miaa85
    louisemostert skrev 2015-04-16 21:50:24 följande:

Ni som gjort ÄP, hur många ägg har ni fått ut, har ni haft många toma äggblåsor?

Av 42 så fick jag ut 30 ägg, alla 30 blev befruktade. 5 va av lite sämre kvalité så dom slängdes. 25 blev kvar. 1 färsk försök till mig som inte tog, 1 fet efter någon månad, tog inte heller. Fick ett fet tillbaka 19/3 men blev ett MF. Ska igång igen vid nästa mens. Har 22 ägg kvar i frysen.
  • AmandaJakobsson80

Sanla: Är det vanligt med tomma äggblåsor? Hur kommer det sig?

Vart i protokollet är du nu? Kör du också CVL?

Så otäckt det är med Utomkved =/ I mitt fall hittade de aldrig utankvedet aå de vägrade göra cellgift fast alla prover tydde på utomkved. Så tillslut sprack ledaren och de plockade bort den. Den andra ledaren blev förstörd i kejsarsnittet med min dotter. Bildades sammanväxningar som gjorde att den växte ihop med buken. Därav ingen fungerande äggledare.

Hoppas på bättre lycka denna gång, så även för dig! Hur tycker du programmet går hittills? Fick besked idag att ja eventuellt förhoppningsvis får åka in tor-fre nästa vecka för äggplock.

• AmandaJakobsson80

PD1984 - 

Men oj fyyy stackare, tre stycken! Hur otur får man ha? :( hur var det? Vad trodde de utomkveden berodde på? Mycket ont? Mått väldigt dåligt?

Jag tycker det var jättetufft. 

Vad gick fel på första ivfen? Hur snabbt inpå een ivf får man köra igång igen?

Lycka till nu!

• Miaa85
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 11:59:06 följande:

Men oj vad många ägg Miiia85! Blev du överstimulerad eller kan det skilja så mellan kvinna o kvinna?

Nej, jag blev inte överstimulerade, vet faktist inte vad det beror på, blev väldigt chockad att så många blev befruktade men jag har inte blivit gravid en ända gång under 7 år. Har en son som fyller 10 den 21/4, men han har jag med exmaken. Varken mig eller min sambo är det något fel på, och jag annser ju oss fortfarande unga och fertila 29/34 år :)
  • MålaMittHjärta
    louisemostert skrev 2015-04-16 21:50:24 följande:

Ni som gjort ÄP, hur många ägg har ni fått ut, har ni haft många toma äggblåsor?

Denna gången fick jag ut 23 ägg av 33+ äggblåsor. Av dem blev ett embryo till mig och 6 till frysen. Tjejerna i labbet sa att dessa var väldigt fina så håller tummarna att det blir ett syskon :)
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • 89Madeleine
    Miaa85 skrev 2015-04-17 11:48:08 följande:
    Av 42 så fick jag ut 30 ägg, alla 30 blev befruktade. 5 va av lite sämre kvalité så dom slängdes. 25 blev kvar. 1 färsk försök till mig som inte tog, 1 fet efter någon månad, tog inte heller. Fick ett fet tillbaka 19/3 men blev ett MF. Ska igång igen vid nästa mens. Har 22 ägg kvar i frysen.
    22 ägg i frysen?! WOW!! :D
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April