• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 89Madeleine

Nu är jag bara på ruvardag två med min tvådagars frostie, men fått flytningar (äckelinfo)... Och i morse fick jag världens molvärk. Känns som att det är kört redan... Dum känsla.

Och ett tips till alla här inne. Googla INTE!

Man blir bara ännu mer nojig då! Suck.

• sanla
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 11:53:54 följande:

Sanla: Är det vanligt med tomma äggblåsor? Hur kommer det sig?

Vart i protokollet är du nu? Kör du också CVL?

Så otäckt det är med Utomkved =/ I mitt fall hittade de aldrig utankvedet aå de vägrade göra cellgift fast alla prover tydde på utomkved. Så tillslut sprack ledaren och de plockade bort den. Den andra ledaren blev förstörd i kejsarsnittet med min dotter. Bildades sammanväxningar som gjorde att den växte ihop med buken. Därav ingen fungerande äggledare.

Hoppas på bättre lycka denna gång, så även för dig! Hur tycker du programmet går hittills? Fick besked idag att ja eventuellt förhoppningsvis får åka in tor-fre nästa vecka för äggplock.

Nej det är inte vanligt med många tomma äggblåsor, dvs som jag typ 18 av 20 eller något. Den situation är nog så ovanlig och inget att oroa sig för.
    Det verkar vara lite av ett mysterium varför det händer. En del teorier att det inte är helt tomma blåsor, utan bara ägg som inte riktigt mognat och satt sig på väggen. En del teorier om just synkning med ägglossningsprutan bla,,men kan ju vara lite av varje. Det kan alltså bara vara en tillfällighet för den stimuleringen.
    Men att man har några tomma blåsor i en omgång kan nog höra till vad jag förstått.

Jag hade äggpock idag och ja det gick bra, så en tillfällighet antagligen ! Fick ut 10 st. Den här gången var min gonal-f lite höjd och jag fick en annan ägglossningsspruta. 
    Och jag hoppas det går bra till återinföring på måndag. Sist blev iallafall båda 2 befruktade och ett av toppkvalitet.
    Precis som vår bedömningsläkare sa kan första gången vara lite av en prövogång, eftersom det inte alltid är lätt att veta hur man ska lägga stimuleringsnivån. 

Det låter inte så kul att din äggledare sprack. Det kan ju gå riktigt illa sånt. 
    Tur att IVF finns. Jag läste någonstans att IVF kom till till just att hjälpa kvinnor med skadade äggledare

Vi är på Huddinge sjukhus.
    Är du också född 80? (med tanke på ditt alias)

Jag tycker programmet löper på bra. Sprutorna gör mig inget, äggplock känns lite några minuter, men inte farligt alls egentligen. Man ber ju om mer smärtlindring om det behövs. Lite ont efteråt med, men släpper efter några timmar. I stort tycker jag nog det mer är den psykiska väntan än fysiska smärtan. 

Lycka till nästa vecka!!
  • Miaa85
    89Madeleine skrev 2015-04-17 16:18:42 följande:

22 ägg i frysen?! WOW!! :D

Ja visst Wow, men hellre 1 i ugnen än 22 i frysen :)
  • GrukanGrace

Då var det kört även denna gång för oss. Femte gången och nu blöder jag för fullt och har som vanligt vansinniga menssmärtor.

Men vi kommer igen. Kram till er alla

• PD1984
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-17 12:02:05 följande:

PD1984 - 

Men oj fyyy stackare, tre stycken! Hur otur får man ha? :( hur var det? Vad trodde de utomkveden berodde på? Mycket ont? Mått väldigt dåligt?

Jag tycker det var jättetufft. 

Vad gick fel på första ivfen? Hur snabbt inpå een ivf får man köra igång igen?Lycka till nu!

Den första jag fick slutade med akut operation, ledaren sprack o jag fick över 2 liter blod i magen så det handlade om liv eller död tydligen. Va ju inte så medveten just då men nu i efterhand så känns det helt sjukt. De andra två kände jag av smärtan så då åkte jag in direkt o det visade ett X. Men vad det berodde på vet jag inte. Har aldrig haft en sådan smärta som jag fick på första X:et, va verkligen olidligt! Men idag känns det ju som mest. När man längtar så mycket efter ett barn så måste man gå igenom denna känslosamma berg o dalbanan. Visst va det tufft men jag är så hård mot mej själv så jag har inte riktigt mått dåligt. Det är mer folk runt omkring mej som har varit ledsen för min skull. Men känner nu själv efter den första IVFen att det är inte långt ifrån att knäckas totalt. Så jag hoppas innerligt att det tar sej den här gången så man kan få koncentrera sej o må bra o känna ÄNTLIGEN :)

Jag fick bara ett befruktat ägg utav åtta stycken. Men det ägget ville inte dela sej ordentligt så jag fick aldrig tillbaka nått :/ så denna gång blir det ICSI för våran del och hoppas på att det delar sej som det ska. Jag fick starta direkt efter mensen på min andra omgång.

Lycka till själv :)
  • 89Madeleine
    Miaa85 skrev 2015-04-17 20:38:17 följande:
    Ja visst Wow, men hellre 1 i ugnen än 22 i frysen :)
    Haha ja det är sant :)

Men wow ändå! :D
  • Hemlig78
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-14 18:47:24 följande:

Fantastiskt resultat. Härligt! Jag har också testdag den 28 april. Tick tack.

Hur känner du dig?

Hur går det ?
  • Sthlmsthlm

Usch vad tråkigt, du som hade så fin kvalitet? Har du funderat på dropp/kortison etc för att sätta ner immunförsvaret? Jag fick veta att carlanderska i Göteborg har toppresultat i Europa och att resultaten varierar stort mellan kliniker. Kanske värt att byta?

GrukanGrace skrev 2015-04-17 21:00:11 följande:

Då var det kört även denna gång för oss. Femte gången och nu blöder jag för fullt och har som vanligt vansinniga menssmärtor.

Men vi kommer igen. Kram till er alla

• Sthlmsthlm

Det går bra tror jag! Känner inget alls. Magen är inte svullen längre och ömheten borta. Många dagar kvar... RD5 idag och jag tror men kan testa RD9 med blastocyst

Hur går det för dig?

Hemlig78 skrev 2015-04-17 21:53:54 följande:

Hur känner du dig?

Hur går det ?

• Hemlig78

Inga symptom alls

Nu håller vi tummarna att det blir ett plus

Sthlmsthlm skrev 2015-04-18 13:34:32 följande:

Det går bra tror jag! Känner inget alls. Magen är inte svullen längre och ömheten borta. Många dagar kvar... RD5 idag och jag tror men kan testa RD9 med blastocyst

Hur går det för dig?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April