IVF 2015 Mars - April
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.
Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?
Känner stort förtroende för min läkare och kliniken har hört att Pia som jag har är en av landets bästa vi kör
- Icsi
- Aha - slipning av ägg assisted hatching
- Jag tar trombyl/ blodförtunnande mot blodproppar
- Denna gång gjordes en skrapning också för att få till en liten irritation/inflammation i livmodern för ökat fäste
Så varje gång görs något ytterligare. Utmaningen är våra fina värden och resultat. Och i julas mellan två behandlingar blev vi ju gravida på egen hand!! Så vi har nog bara oflyt? Men jag ska fråga om kortison. Vi har pratat om antibiotika. Tar tacksamt emot alla förslag. Stor kram och tack!
Usch vad tråkigt, du som hade så fin kvalitet? Har du funderat på dropp/kortison etc för att sätta ner immunförsvaret? Jag fick veta att carlanderska i Göteborg har toppresultat i Europa och att resultaten varierar stort mellan kliniker. Kanske värt att byta?
Låter ju jättebra! Vilken klinik går du på?
Känner stort förtroende för min läkare och kliniken har hört att Pia som jag har är en av landets bästa vi kör
- Icsi
- Aha - slipning av ägg assisted hatching
- Jag tar trombyl/ blodförtunnande mot blodproppar
- Denna gång gjordes en skrapning också för att få till en liten irritation/inflammation i livmodern för ökat fäste
Så varje gång görs något ytterligare. Utmaningen är våra fina värden och resultat. Och i julas mellan två behandlingar blev vi ju gravida på egen hand!! Så vi har nog bara oflyt? Men jag ska fråga om kortison. Vi har pratat om antibiotika. Tar tacksamt emot alla förslag. Stor kram och tack!
Jag har oxå gjort flera försök dock slutade några i missfall men med dottern och nuvarande lades kortison tabletter till :) tar de plus trombyl och folsyra samt lutinus :)
Hur går de för alla ? Hur många har TD till veckan? Gick in i v7 igår ska på vul 4 maj hoppas på att något finns i magen kram på er
Har precis gjort första ivf, har en dotter som är tre år. Gjort kejsarsnitt och man har ej hittat varför jag ej blir gravid. Har kört korta protokollet med gonal f 150. Jag fick bara 4 ägg vid äggplock i onsdags och ett ägg blev ok att sätta in. Det känns som insättningen ej gick vägen. Mkt besviken att det blev så få ägg. Mina prover visade att jag borde svarat bättre på sprutorna.
Måste fråga..i torsdags gjorde jag ÄP, lyckades dessvärre inte. Idag har jag fortfarande ont, smärta som är obeskrivlig framförallt när jag hostar tex, smärtan går upp i ljumskarna. Någon annan som kännt samma? Förra gången kan jag inte minnas att det gjorde så ont.
Kram på er alla!!
När började dina symptom?
Jag har haft insättning i tis o inget känner jag
Hur går de för alla ? Hur många har TD till veckan? Gick in i v7 igår ska på vul 4 maj hoppas på att något finns i magen kram på er
Stackars! Jag har absolut inte haft så ont. Jag blev stucken många gånger så jag fick intravenös antibiotika och denna gång även en penicillinkur för att motverka infektion. Du kanske har fått en infektion? Du kan ta 2 alvedon 500 mg tre gånger per dygn.
Du hade inga överstimuleringssymptom?
Måste fråga..i torsdags gjorde jag ÄP, lyckades dessvärre inte. Idag har jag fortfarande ont, smärta som är obeskrivlig framförallt när jag hostar tex, smärtan går upp i ljumskarna. Någon annan som kännt samma? Förra gången kan jag inte minnas att det gjorde så ont.
Kram på er alla!!
Stackars! Jag har absolut inte haft så ont. Jag blev stucken många gånger så jag fick intravenös antibiotika och denna gång även en penicillinkur för att motverka infektion. Du kanske har fått en infektion? Du kan ta 2 alvedon 500 mg tre gånger per dygn.
Du hade inga överstimuleringssymptom?
Inga symtomer kanske lite tröttare o mensvärk som kommer och går :) håller tummarna för alla