• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-24 08:04:35 följande:

Fick mensen i natt :( På ruvardag 9 :(

Så tråkigt att den skulle komma andra dagen nu när vi är i Prag och skulle ha mysigt...

Men nu är det bara att ta nya tag igen...

Men nej vad tråkigt :( 

Ta hand om varandra i Prag och håller tummarna för blastocysten när ni känner er redo <3
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • 89Madeleine
    Längtan 34 skrev 2015-04-24 17:33:48 följande:
    Va tråkigt att höra att det inte gick vägen! Men va härligt att ni har två fina i frysen och att du har en så stark och positiv inställning :)!!
    Ta hand om dig och hoppas ni har det fint i Prag i vilket fall!
    Tack :) <3
  • Hemlig78

Hur går det för dig?

Jag har typ som innan inte mycket till symptom. Lita trött då o då, kissar lite oftare på dan.

Hur känner du dig?

Längtan 34 skrev 2015-04-20 22:08:36 följande:

Hejsan alla!

Kul att läsa att det är så många som ligger rätt lika i processen. Jag fick tillbaka en blastocyst förra tisdagen. Såg att ett par av er andra också fick det :). Gjorde ett försök i december och de återförde då ett tvådagars embryo (inga till frysen). Blev gravid men missfall konstaterades i vecka 7. Andra försöket har gått bättre. Eftersom rätt många ägg blev befruktade och såg bra ut efter ett dygn odlade de vidare. Fick tillbaka en blastocyst som enligt labteknikern var en riktig snygging ;). Fem stycken gick till frysen vilket känns fantastiskt. Känner mig väldigt glad och hoppfull. Nu är jag alltså ruvare och har testdag 30/4. Sååå jobbigt att vänta. Tiden sniglar sig fram!

Håller tummarna hårt för oss allihop :D!

• Längtan 34
    Hemlig78 skrev 2015-04-24 19:46:52 följande:

Hur går det för dig?

Jag har typ som innan inte mycket till symptom. Lita trött då o då, kissar lite oftare på dan.

Hur känner du dig?

Ungefär samma här. Brösten större och väldigt ömma, molande värk och sen drar det till när jag reser mig hastigt. En del kan ju dock bero på Crinone. Jag har också haft en märklig hungerkänsla. Känner mig hungrig nästan hela tiden, även när jag nästan precis ätit :).

Blev dock orolig ikväll då jag fått ont i nedre delen av ryggen. Väcker direkt jobbiga minnen från senast jag var gravid :(. Hoppas verkligen att det är "vanlig" ryggvärk. Det är så jobbigt att gå och vänta på testdagen. Är en plåga att gå på toa! Man borde kunna testa nu för Ovitrellen försvinner ju efter 10 dagar. Jag vågar dock inte!! Tänker du vänta tills testdag?
  • Linda8110
    89Madeleine skrev 2015-04-24 08:04:35 följande:

Fick mensen i natt :( På ruvardag 9 :(

Så tråkigt att den skulle komma andra dagen nu när vi är i Prag och skulle ha mysigt...

Men nu är det bara att ta nya tag igen...

Åh vad tråkigt...
  • MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-04-24 20:44:13 följande:

Ungefär samma här. Brösten större och väldigt ömma, molande värk och sen drar det till när jag reser mig hastigt. En del kan ju dock bero på Crinone. Jag har också haft en märklig hungerkänsla. Känner mig hungrig nästan hela tiden, även när jag nästan precis ätit :).

Blev dock orolig ikväll då jag fått ont i nedre delen av ryggen. Väcker direkt jobbiga minnen från senast jag var gravid :(. Hoppas verkligen att det är "vanlig" ryggvärk. Det är så jobbigt att gå och vänta på testdagen. Är en plåga att gå på toa! Man borde kunna testa nu för Ovitrellen försvinner ju efter 10 dagar. Jag vågar dock inte!! Tänker du vänta tills testdag?

När har du testdag?

Jag resonerar samma som du, har testdag på tisdag och försöker fylla helgen med aktiviteter så man slipper grubbla och tänka.

Är på rd 11 känner av illamående, molvärk i magen, spänna bröst och trötthet. Men vågar inte hoppas för mycket.

Tisdag känns så nära men samtidigt så långt bort.
  • Hemlig78

Vet du om man inte får mens av lutinus?

Jag har inte fått mens nämligen.

MålaMittHjärta skrev 2015-04-25 14:03:47 följande:

När har du testdag?

Jag resonerar samma som du, har testdag på tisdag och försöker fylla helgen med aktiviteter så man slipper grubbla och tänka.

Är på rd 11 känner av illamående, molvärk i magen, spänna bröst och trötthet. Men vågar inte hoppas för mycket.

Tisdag känns så nära men samtidigt så långt bort.

• MålaMittHjärta
    Hemlig78 skrev 2015-04-25 18:36:25 följande:

Menar du om det misslyckas?
  • MålaMittHjärta
    Hemlig78 skrev 2015-04-25 18:36:25 följande:

Jag tror man kan få mens av lutinus.

Har du testat?