• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • PD1984

Grattis

MålaMittHjärta skrev 2015-04-28 14:33:43 följande:

Idag var det dags för testdag och blev helt förvånad att det var positivt! Var så inställd på ett tråkigt besked men istället blev ett ett 

Har inte riktigt hunnit att smälta nyheten men ser ut som 2015 blir ett bra år trots allt :D

• MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-04-29 21:34:05 följande:
    Usch så jobbigt....men tappa inte hoppet <3! Förstår att du blir orolig men det är ju väldigt vanligt med blödningar tidigt i graviditeten. Behöver inte vara någon fara alls!
    Tack och lov har det slutat, fick panik och tänkte 1000 negativa tankar, Lyckades dock lugna ner mig iaf och det slutade inatt. 

Får försöka vara lite coolare vid nästa gång om det inträffar igen. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-30 16:51:21 följande:
    Tack och lov har det slutat, fick panik och tänkte 1000 negativa tankar, Lyckades dock lugna ner mig iaf och det slutade inatt. 

Får försöka vara lite coolare vid nästa gång om det inträffar igen. 
    Va skönt att det slutade!! Förstår dig! Lättare sagt än gjort att försöka vara cool men man får åtminstone försöka tänka positiva tankar ;). Försöker verkligen att göra det och att inte tänka för mycket men ändå är jag lite nervös varje gång jag ska gå på toa :).

Ha en fin valborgskväll!!
  • Längtan 34
    Linda8110 skrev 2015-04-30 06:36:41 följande:

RD 2 med 5-dagars! Vill börja känna saker haha men nada... ; )

Spännande :D!!
  • Längtan 34

Idag på testdagen gjorde jag ett nytt digitalt test som visade Gravid vecka 2-3. Skönt att se för det betyder ju att hormonerna ökar :). Var svårt att dölja glädjen när jag ringde in resultatet.

Mår bra men är fortfarande hungrig nästan konstant. Har stickningar och molvärk då och då. Känner också att det hugger till när jag reser mig hastigt. Brösten är väldigt ömma och bh:n känns liten ;).

Vecka 5+0 så idag gick jag in i 6e veckan. Måtte det fortsätta så här!!

Hur går det för er andra?

• MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-04-30 18:01:52 följande:
    Va skönt att det slutade!! Förstår dig! Lättare sagt än gjort att försöka vara cool men man får åtminstone försöka tänka positiva tankar ;). Försöker verkligen att göra det och att inte tänka för mycket men ändå är jag lite nervös varje gång jag ska gå på toa :).

Ha en fin valborgskväll!!
    Gud ja. 
    Känner iaf av lite symtom som illamående, trötthet och molvärk. Har inte samma symtom som jag hade med sonen men varje graviditet är väl olika. 

Desamma :) Vi är snart på väg till majbrasan, har en 3 åring som är väldigt uppspelt just nu :) 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Hemlig78

Jag har inga ömmande bröst, mår illa nån gång ibland, magen värker ibland, trött till o från

Det är bara det :)

Alla känner så olika o tom samma person kan känna olika om man varit gravid fler gånger.

Jo, jag är också hungrig då o då

Längtan 34 skrev 2015-04-30 18:18:28 följande:

Idag på testdagen gjorde jag ett nytt digitalt test som visade Gravid vecka 2-3. Skönt att se för det betyder ju att hormonerna ökar :). Var svårt att dölja glädjen när jag ringde in resultatet.

Mår bra men är fortfarande hungrig nästan konstant. Har stickningar och molvärk då och då. Känner också att det hugger till när jag reser mig hastigt. Brösten är väldigt ömma och bh:n känns liten ;).

Vecka 5+0 så idag gick jag in i 6e veckan. Måtte det fortsätta så här!!

Hur går det för er andra?

• vårblomman

Grattis alla ni som plussat!

Hrm jag får erkänna, jag kunde inte hålla mig, jag tjuvtestade imorse på ruvardag 10 med 6dagars blastocyst, ostimulerat FET.

Jag var nästan säker att det inte hade lyckats för jag fick bruna flytningar 3 dagar före beräknad mens, men det slutade på BIM och mensen är nu 2 dagar sen.

Det blev ett jäääääääääättesvagt plus. Men nu är jag orolig för det var precis såhär det var vid mitt missfall i somras, flytning och svagt svagt streck, så började jag blöda igen en vecka senare. Vad tror ni? Hur starka har era test varit om ni testat vid beräknad mens?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April