• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • 89Madeleine
    Hemlig78 skrev 2015-04-20 11:49:34 följande:
    Det är ingen fara om du inte tar Lutinus, 
    Det skiljer mellan oss 1 dag (insättning) och att mitt är 5 dagars o ditt 2 dagars ägg.

Känner du nått? Jag känner ingenting förutom att magen spänner lite då o då.
    Men varför är det så olika tro?

För jag skulle inte ta Lutinus även om vi skulle ha satt in en 5 dagars som vi har kvar i frysen :/

Jag känner ingenting heller :/

Förra gången när vi gjorde ET så hade jag typ 1000 biverkningar av Lutinus :P
  • Hemlig78

Jaa tjejer , då får vi sitta fint i vänta på besked den dagen det är testdag ????

2 maj är ju evigheter till

• delphibaby

hoppar in här. har kört igång vår tredje ivf nu.sprayat 14 dagar i morgon och ska kontakta kliniken i morgon för att få vidare ordinationer på behandlingen. Prel äp och instättning vecka 19

• 89Madeleine
    Hemlig78 skrev 2015-04-20 20:44:03 följande:

Jaa tjejer , då får vi sitta fint i vänta på besked den dagen det är testdag ????

2 maj är ju evigheter till

Vi får se till att planera in massa saker under dagarna så att det går fort :P
  • Längtan 34

Hejsan alla!
    Kul att läsa att det är så många som ligger rätt lika i processen. Jag fick tillbaka en blastocyst förra tisdagen. Såg att ett par av er andra också fick det :). Gjorde ett försök i december och de återförde då ett tvådagars embryo (inga till frysen). Blev gravid men missfall konstaterades i vecka 7. Andra försöket har gått bättre. Eftersom rätt många ägg blev befruktade och såg bra ut efter ett dygn odlade de vidare. Fick tillbaka en blastocyst som enligt labteknikern var en riktig snygging ;). Fem stycken gick till frysen vilket känns fantastiskt. Känner mig väldigt glad och hoppfull. Nu är jag alltså ruvare och har testdag 30/4. Sååå jobbigt att vänta. Tiden sniglar sig fram!

Håller tummarna hårt för oss allihop :D!

• GrukanGrace

Vid fet behöver du inte Lutinus. Så oroa fig inte. jag fick förklarat varför men minns inte tyvärr. kram

89Madeleine skrev 2015-04-20 11:28:21 följande:

Jag gjorde också FET, men skulle inte ta Lutinus. Hur kommer det sig att det är så olika? :/

Jag blir ju orolig att det ska vara mindre chans att lyckas utan Lutinus...

• 89Madeleine
    Längtan 34 skrev 2015-04-20 22:08:36 följande:

Hejsan alla!
    Kul att läsa att det är så många som ligger rätt lika i processen. Jag fick tillbaka en blastocyst förra tisdagen. Såg att ett par av er andra också fick det :). Gjorde ett försök i december och de återförde då ett tvådagars embryo (inga till frysen). Blev gravid men missfall konstaterades i vecka 7. Andra försöket har gått bättre. Eftersom rätt många ägg blev befruktade och såg bra ut efter ett dygn odlade de vidare. Fick tillbaka en blastocyst som enligt labteknikern var en riktig snygging ;). Fem stycken gick till frysen vilket känns fantastiskt. Känner mig väldigt glad och hoppfull. Nu är jag alltså ruvare och har testdag 30/4. Sååå jobbigt att vänta. Tiden sniglar sig fram!

Håller tummarna!! :D
  • 89Madeleine
    GrukanGrace skrev 2015-04-20 22:30:52 följande:

Vid fet behöver du inte Lutinus. Så oroa fig inte. smile1.gif jag fick förklarat varför men minns inte tyvärr. kram

Okej vad bra :)

Kram
  • MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-04-20 22:08:36 följande:

Hejsan alla!

Vad kul att vi är några stycken som ligger lika :)
    Ja väntan känns som en evighet men är bara en vecka kvar :) Tur för mig att jag har praktik just nu på en förskola så kan fokusera på annat :P
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Sthlmsthlm

Hur går det alla ruvare? Jag är på RD8 och nu har symtomen förändrats. Kraftiga nattsvettningar inatt, ljusrosa lutinusflytningar, lite svag mensvärk. Exakt samma som förra IVF och då blev det inget. Ååååhhh. Den här väntan är verkligen inte kul.

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April