• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Hemlig78
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-29 12:49:29 följande:
    GRATTIS!!! Var säker på det skulle bli plus.

Ni som plussat nu, har ni haft några missfärgade lutinusflytningar alls? Rosa, beiga eller så? Bra att veta for future reference. :)
    Tack snälla, och ni andra

Jag har inte haft nån antydning till missfärgade flytningar: rosa, brunt, blod eller nått .
  • MålaMittHjärta
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 11:58:23 följande:

PLUS +++++++

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

Grattis :)

Vi hade med strul med mödravården med sonen, IVF kliniken sa den 18, RUL den 17 men ändå envisades MVC att BF var den 23 Mars. Väldigt märkligt att man inte vill lyssna på vad ivf kliniken sa, de har ju gjort såna beräkningar förr. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Längtan 34
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 11:58:23 följande:

PLUS +++++++

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

Åhh va roligt :D! Stort grattis! 14/4 var tydligen en lyckodag för nu har vi alla plussat ;).
    Håller med dig om räknandet! Fast hade du inte äggplock den 9/4? Jag hade äggplock 9e. Äggplock räknas som ägglossning och är ju då 2+0. Jag tror att jag är 4+6 och det borde väl du också vara. Förstår inte alls hur hon du träffade räknade :)! 

Så underbart!

• Längtan 34
    Sthlmsthlm skrev 2015-04-29 12:49:29 följande:
    GRATTIS!!! Var säker på det skulle bli plus.

Ni som plussat nu, har ni haft några missfärgade lutinusflytningar alls? Rosa, beiga eller så? Bra att veta for future reference. :)
    Nej denna gången har jag inte haft en enda rosafärgad prick. Det hade jag dock förra gången jag plussade. Då fick jag dock en blödning sen och till slut mf. Är nog väldigt olika det där och de säger ju att det är rätt vanligt med blödningar tidigt i graviditeten.
  • Längtan 34
    ak15 skrev 2015-04-29 12:40:42 följande:

Super grattis till allihopa som har plussat <3 och till er andra hejja hejja snart e ni där oxå!!

Själv ska jag på ultraljud på måndag 8+3 då

Tack och grattis till dig med! Va spännande att ni har UL på måndag :D!

• Hemlig78

Då räknar jag också som du, idag 4+6

Yyyeeeyy imorgon går vi in i v 6 .... 5+0

Längtan 34 skrev 2015-04-29 17:27:43 följande:

Åhh va roligt :D! Stort grattis! 14/4 var tydligen en lyckodag för nu har vi alla plussat ;).

Håller med dig om räknandet! Fast hade du inte äggplock den 9/4? Jag hade äggplock 9e. Äggplock räknas som ägglossning och är ju då 2+0. Jag tror att jag är 4+6 och det borde väl du också vara. Förstår inte alls hur hon du träffade räknade :)! 

Så underbart!

• Hemlig78

Längtan 34 skrev 2015-04-29 17:27:43 följande:

Så underbart!

• Längtan 34
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 17:50:30 följande:

Jaaa det gör vi :D!! Vill att de första veckorna ska försvinna snabbt så att man kan känna sig tryggare.

Denna gången ska det gå vägen!
  • MålaMittHjärta

Fasen också har börjat blöda lite, kommer på pappret när jag torkar + på pinnen efter lutinus. Nu känns det inte lika roligt längre.

Känns som det är kört nu!

Mamma till världens sötaste Elvis
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-29 19:58:32 följande:

Fasen också har börjat blöda lite, kommer på pappret när jag torkar + på pinnen efter lutinus. Nu känns det inte lika roligt längre.

Känns som det är kört nu!

Usch så jobbigt....men tappa inte hoppet <3! Förstår att du blir orolig men det är ju väldigt vanligt med blödningar tidigt i graviditeten. Behöver inte vara någon fara alls!
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April