• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • GrukanGrace

Nordic IVF i Malmö / Linhamn 04

Sthlmsthlm skrev 2015--18 18:15:19 följande:

Låter ju jättebra! Vilken klinik går du på?

• MålaMittHjärta
    GrukanGrace skrev 2015-04-19 06:26:50 följande:

Nordic IVF i Malmö / Linhamn 04

Då går vi på samma klinik :) Denna kliniken är 1000 gånger bättre än rmc där vi gjorde vårt försök innan.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • AmandaJakobsson80

Licco hur kunde du varit "bättre" på sprutorna? Va mena de med det?

Hur noga har ni varit. Har ni tagit sprutan Exakt samma tid varje dag. Jag har haft att jag ska ta min kl 20.00 varje dag men ibland har det blivit kvart tjugo över pga vi inte hunnit hem eller ny förpackning som ska göras ordning o det dragit ut något på tiden. Tror ni det gör nått?

• MålaMittHjärta

Är på ruvardag 5  och känner mig redan trött på Litnus, lite meckigt att det ska tas 3 ggr om dagen + att de kladdar så mycket med flyttningar och att jag börjar känna av ömma bröst. 
    Dock jag jag äta litinus till vecka 7 om jag plussar den 28/ . 
    Tiden går låååååååångsamt nu.

• 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-19 11:47:48 följande:

Är på ruvardag 5  och känner mig redan trött på Litnus, lite meckigt att det ska tas 3 ggr om dagen + att de kladdar så mycket med flyttningar och att jag börjar känna av ömma bröst. 
    Dock jag jag äta litinus till vecka 7 om jag plussar den 28/ . 
    Tiden går låååååååångsamt nu.

Jag är SÅ glad att jag slipper ta Lutinus nu när jag gjort FET :P

Håller med om att tiden går låååångsamt. Jag är på ruvardag 4 och vill bara att det ska bli testdag nu :P

Men jag har inte så stort hopp då det var en tvådagars vi satte in. Barnmorskan sa att en 5dagars var bättre, men kliniken hade inte öppen på en lördag då vi skulle kunnat sätta in en 5 dagars...
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-04-19 12:07:40 följande:

Håller med om att tiden går låååångsamt. Jag är på ruvardag 4 och vill bara att det ska bli testdag nu :P

Men jag har inte så stort hopp då det var en tvådagars vi satte in. Barnmorskan sa att en 5dagars var bättre, men kliniken hade inte öppen på en lördag då vi skulle kunnat sätta in en 5 dagars...
    Min son var en 3 dagars och det gick bra och en gemensam bekant till min sambons syster satte in en 2 dagars och det blev bra med :) Så visst finns det hopp :) Varför sätter inte alla kliniker in 5 dagars då om det ger bättre resultat?

Fast det är lite läskigt att göra graviditetstestet själv denna gången, på min förra klinik tog dem blodprov så de känns mer säkert. Oroar mig mest hur jag kommer reagera på om det är ett minus.
  • TessOphira
    89Madeleine skrev 2015-04-19 12:07:40 följande:

Vi satte tillbaka ett 2 dagars och plusade i tisdags så var inte inställd på det värsta :)
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
  • 89Madeleine
    TessOphira skrev 2015-04-19 14:21:02 följande:
    Vi satte tillbaka ett 2 dagars och plusade i tisdags så var inte inställd på det värsta :)
    There is a unique pain that comes from preparing a place in your heart for a child that never comes
    Grattis! :D

Jag försöker ha hoppet uppe! :)
  • 89Madeleine
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-19 13:22:22 följande:
    Min son var en 3 dagars och det gick bra och en gemensam bekant till min sambons syster satte in en 2 dagars och det blev bra med :) Så visst finns det hopp :) Varför sätter inte alla kliniker in 5 dagars då om det ger bättre resultat?

Fast det är lite läskigt att göra graviditetstestet själv denna gången, på min förra klinik tog dem blodprov så de känns mer säkert. Oroar mig mest hur jag kommer reagera på om det är ett minus.
    Jag försöker vara hoppfull! :)

Vi håller tummarna för varandra :)
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April