• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Sthlmsthlm

Lutinus kan fördröja mensen!

Hemlig78 skrev 2015-04-25 18:36:25 följande:

Vet du om man inte får mens av lutinus?

Jag har inte fått mens nämligen.

• Hemlig78

Jag är orolig eftersom mensen har inte kommit o jag vill så gärna ha ett plus på testet. (Nej jag vågar inte testa)

Det är ca 1 v kvar till testdagen. O står jag ut till dess så borde jag vara gravid eftersom min men är som en klocka o kommer alltid perfekt + att jag känner när den är pågång.

• Hemlig78

Hur går det, snart är väl mensen över o ägglossning på ingående , o då är du på banan igen o ruvar ????

Sthlmsthlm skrev 2015-04-23 11:23:51 följande:

Jag skulle INTE ha min mens imorgon, men så kom den redan idag!! 

Suger fett. Två blastocyster av toppkvalitet och jag kom inte ens i närheten av testdagen. Suck.

Tänker nog köra FET direkt i denna cykel. 

Illamående låter lovande Hemlig! Håller tummarna.

• Längtan 34

Efter gårdagens humörsvängningar och spänningar i magen kände jag att det var dags att testa trots att testdag inte är förrän på torsdag. Har känt att kroppen varit annorlunda, speciellt det här med den eviga hungern och molvärken :). Jag tjuvtestade alltså i morse och detta blev resultatet :D!! Känns underbart och nu hoppas jag bara att den lille bönan stannar kvar och växer sig stark <3!!

Håller verkligen tummarna för oss alla! Detta året ska  bli ett bra år :)!

• Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-25 14:03:47 följande:
    När har du testdag?

Jag resonerar samma som du, har testdag på tisdag och försöker fylla helgen med aktiviteter så man slipper grubbla och tänka.

Är på rd 11 känner av illamående, molvärk i magen, spänna bröst och trötthet. Men vågar inte hoppas för mycket.

Tisdag känns så nära men samtidigt så långt bort.
    Har testdag på torsdag men i morse tjuvtestade jag ;D! Kände mig helt upp och ner i humöret igår så jag beslutade att det var dags. Var så nervös när testet låg där och blinkade mot mig men som du kanske sett var resultatet positivt :D! Hoppas bara att det går hela vägen!

Håller tummarna för dig....det är snart tisdag :)!
  • MålaMittHjärta
    Längtan 34 skrev 2015-04-26 10:48:03 följande:
    Har testdag på torsdag men i morse tjuvtestade jag ;D! Kände mig helt upp och ner i humöret igår så jag beslutade att det var dags. Var så nervös när testet låg där och blinkade mot mig men som du kanske sett var resultatet positivt :D! Hoppas bara att det går hela vägen!

Håller tummarna för dig....det är snart tisdag :)!
    Grattis till pluset :D 
    Hoppas 2015 blir ett bra babyboom år :) Var det en blastocyst? 

Imorgon är en viktig dag för mig på praktiken och vågar inte riskera att tjuvtesta för om det blir ett minus skulle det bli en jobbig dag. 

Men nu vill jag bara veta! Gash känner mig verkligen som ett barn dagen innan julafton :P
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Längtan 34
    MålaMittHjärta skrev 2015-04-26 11:36:49 följande:
    Grattis till pluset :D 
    Hoppas 2015 blir ett bra babyboom år :) Var det en blastocyst? 

Imorgon är en viktig dag för mig på praktiken och vågar inte riskera att tjuvtesta för om det blir ett minus skulle det bli en jobbig dag. 

Men nu vill jag bara veta! Gash känner mig verkligen som ett barn dagen innan julafton :P
    Tack så jättemycket :D! Hoppas också på riktig babyboom!!
    Ja det var en blastocyst :).

Vänta att testa tills det känns rätt!! Håller med om att man är som ett barn innan julafton...och värre. Nu börjar en ny slags väntan. Vill att 12 veckor ska passera snabbt så att man kan känna sig lite tryggare! Tycker dock att det känns annorlunda denna gången om jag jämför med förra så jag är positiv :).

Hoppas att det går bra på praktiken imorgon :)!!
  • TessOphira
    Längtan 34 skrev 2015-04-26 10:43:07 följande:

Efter gårdagens humörsvängningar och spänningar i magen kände jag att det var dags att testa trots att testdag inte är förrän på torsdag. Har känt att kroppen varit annorlunda, speciellt det här med den eviga hungern och molvärken :). Jag tjuvtestade alltså i morse och detta blev resultatet :D!! Känns underbart och nu hoppas jag bara att den lille bönan stannar kvar och växer sig stark <3!!

Håller verkligen tummarna för oss alla! Detta året ska  bli ett bra år :)!

Stort grattis till det positiva testet :) jag fusktestade också 4 dagar i förväg för jag hade en känsla som inte gick att skaka av :) hoppas det håller hela vägen fram nu
  • Sthlmsthlm

Grattis längtan34!! Håller tummarna för er andra ruvare.

Jag kunde ha startat progynon i helgen, men väntar en cykel så alla hormoner får gå ur kroppen. Min kroppstemp har inte sjunkit trots att det var i torsdags jag fick mens!

• Längtan 34
    TessOphira skrev 2015-04-26 13:51:27 följande:
    Stort grattis till det positiva testet :) jag fusktestade också 4 dagar i förväg för jag hade en känsla som inte gick att skaka av :) hoppas det håller hela vägen fram nu
    Tack snälla och stort grattis till dig med :)!
    Ja nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra! Tiden gärna springa iväg några veckor. Längtar så tills att man får komma till UL och se ett lite hjärta slå. Såg att du har det inbokat....spännande :).

Mår du bra annars? Några symptom som förstärkts :)?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April