• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Linda8110
    vårblomman skrev 2015-05-01 07:51:39 följande:

Grattis alla ni som plussat!

Hrm jag får erkänna, jag kunde inte hålla mig, jag tjuvtestade imorse på ruvardag 10 med 6dagars blastocyst, ostimulerat FET.

Jag var nästan säker att det inte hade lyckats för jag fick bruna flytningar 3 dagar före beräknad mens, men det slutade på BIM och mensen är nu 2 dagar sen.

Det blev ett jäääääääääättesvagt plus. Men nu är jag orolig för det var precis såhär det var vid mitt missfall i somras, flytning och svagt svagt streck, så började jag blöda igen en vecka senare. Vad tror ni? Hur starka har era test varit om ni testat vid beräknad mens?

Håller tummen!!!

Mitt streck var ganska starkt när jag testade strax efter BIM. Fick mens som vanligt men slutade aldrig blöda. Blödde sedan i 4v... Hade fortfarande ganska starkt plus 2v från blödarstart. Kroppen är konstig! Nu är det nya tag. Hoppas ditt stannar kvar denna gång!
  • 89Madeleine

Åh det kommer säkert inte bli någon FET denna månad för oss! Sitter och kollar på datumen och min ägglossning är beräknad nästa fredag. Då blir det insättning på torsdagen, men då är det röd dag! Så då har dem inte öppet...

Och kommer ägglossningen på söndagen (som den gjorde förra månaden) eller på måndagen så blir det insättning lördag eller söndag och det går inte heller för så har dem stängt.

Suck!

De enda dagarna den får komma på är på torsdagen eller lördagen, men vad är dem oddsen?

Tror ni att man kan be om stimulerat? :/

• 89Madeleine

Åh det kommer säkert inte bli någon FET denna månad för oss! Sitter och kollar på datumen och min ägglossning är beräknad nästa fredag. Då blir det insättning på torsdagen, men då är det röd dag! Så då har dem inte öppet...

Och kommer ägglossningen på söndagen (som den gjorde förra månaden) eller på måndagen så blir det insättning lördag eller söndag och det går inte heller för så har dem stängt.

Suck!

De enda dagarna den får komma på är på torsdagen eller lördagen, men vad är dem oddsen?

• sanla

Så himla tungt. Trodde nästan att det gått vägen denna gång. Förra insättning med 2 dagars fick jag mens vid rd 9.

Nu hann det gå till rd 11 med 3 dagars men har precis börjat blöda smått.

Och har inte fått något brev från Huddinge än , så antagligen inget till frysen

Känns så grymt nu...

• MålaMittHjärta
    vårblomman skrev 2015-05-01 07:51:39 följande:

Grattis alla ni som plussat!

Hrm jag får erkänna, jag kunde inte hålla mig, jag tjuvtestade imorse på ruvardag 10 med 6dagars blastocyst, ostimulerat FET.

Jag var nästan säker att det inte hade lyckats för jag fick bruna flytningar 3 dagar före beräknad mens, men det slutade på BIM och mensen är nu 2 dagar sen.

Det blev ett jäääääääääättesvagt plus. Men nu är jag orolig för det var precis såhär det var vid mitt missfall i somras, flytning och svagt svagt streck, så började jag blöda igen en vecka senare. Vad tror ni? Hur starka har era test varit om ni testat vid beräknad mens?

Håller tummarna!
    Jag är vi vecka 6 och har fått lite blödningar, tror det beror på lutinis tabletten. Vet några kompisar som som har haft problem med blödningar under första veckorna men som slutat sen.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    89Madeleine skrev 2015-05-01 10:10:14 följande:

Suck!

Ring och hör med kliniken, det hade jag gjort. Känns ju väldigt konstigt att de inte har öppet på helger men det är kanske vanligt?
    Känns ju väldigt surt att det ska hindra en.

Håller verkligen tummarna för er :)
  • TessOphira
    89Madeleine skrev 2015-05-01 10:10:14 följande:

Suck!

Är du säker att dom har stängt? Fertilitetskliniker som måste följa ett visst schema brukar ha öppet röda dagar och helger just för att man inte kan planera exakt vilken dag man måste dit.Våran klinik har inte öppet för nya bokningar och sånt på helger men dom har läkare på plats för folk som är mitt i en behandling eller utredning och jourtelefonen på om man akut behöver nå dom. Tycker du ska kontakta din klinik och fråga.
  • MålaMittHjärta
    sanla skrev 2015-05-01 11:16:32 följande:

Så himla tungt. Trodde nästan att det gått vägen denna gång. Förra insättning med 2 dagars fick jag mens vid rd 9.

Nu hann det gå till rd 11 med 3 dagars men har precis börjat blöda smått.

Och har inte fått något brev från Huddinge än , så antagligen inget till frysen

Känns så grymt nu...

Åh nej :( Har du testat? Är ju vanligt med blödningar i början, men jag vet man får panik när man ser blodet.

Det tog ett bra tag innan vårt  brev kom. Tycker isf kliniken kunde meddelat er om det inte blev några, känns ju jobbigt att vänta på ett brev som ev  inte kommer.

Skickar styrkekramar
  • sanla
    MålaMittHjärta skrev 2015-05-01 11:53:09 följande:
    Åh nej :( Har du testat? Är ju vanligt med blödningar i början, men jag vet man får panik när man ser blodet.

Det tog ett bra tag innan vårt  brev kom. Tycker isf kliniken kunde meddelat er om det inte blev några, känns ju jobbigt att vänta på ett brev som ev  inte kommer.

Skickar styrkekramar
    Nej de ringer inte om sådant vet jag att de sa. De hinner nog inte.

Testade precis. negativt

Lite jobbigt att inte veta om brevet nu över helgen. Hade ET måndag 20:e. Tycker de borde skickar om det var något av de 7/10 befrukade. På dag tre levde ju alla..

Hur lång tid tog det för dig att få brevet?
  • Mytime

Tog min första spruta me puregon igår kväll.

Vad har ni fått för symtom av dem?

De sved en stund kring sticket.

Kan man äta några smärtstillande när man tar puregon?

Vad har ni fått för dosmängder?

Ja fick 133 men har ingen aning om de e lite, mkt el normalt?

Svar på tråden IVF 2015 Mars - April