• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • Linda8110
    vårblomman skrev 2015-05-03 07:11:41 följande:

Jaha, där kom mensen. Suck. Får ställa in mig på FET nr 9.

Blä så trist!!!
  • MålaMittHjärta
    vårblomman skrev 2015-05-03 07:11:41 följande:

Jaha, där kom mensen. Suck. Får ställa in mig på FET nr 9.

Åh nej vad trist! 
    Håller tummarna för nästa försök !
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Linda8110

Alltså dessa ruvardagar, kan ju driva vem som helst till vansinne. Jag fullkomligt älskar att ruva eftersom jag känner att det är det närmsta en graviditet man kan komma i just detta läge men jag kan å andra sidan inte tänka på något annat. Analyserar varje liten känsla och mående. Hoppet tänds och sedan släcks det om och om igen. Ja jag gissar att ni andra känner liknande känslor. Det sliter på en!

• MålaMittHjärta
    Linda8110 skrev 2015-05-04 06:54:23 följande:

Alltså dessa ruvardagar, kan ju driva vem som helst till vansinne. Jag fullkomligt älskar att ruva eftersom jag känner att det är det närmsta en graviditet man kan komma i just detta läge men jag kan å andra sidan inte tänka på något annat. Analyserar varje liten känsla och mående. Hoppet tänds och sedan släcks det om och om igen. Ja jag gissar att ni andra känner liknande känslor. Det sliter på en!

Haha jag känner igen mig så! Det är oerhört spännande att ruva med väldigt jobbigt! Jag analyserar precis allt, var det ett graviditetstecken ??!!
    Man kan vara så säker ena stunden att det kommer en bebis om 9 mån, att man planerar framåt och jag kikade mycket på vagnar och allt annat man vill köpa... Sen vara helt säker i nästa stund på att det är kört!

Fast tycker nästan det var jobbigare med dessa småblödningar när man plussat, första gången fick jag panik och tänkte nu kommer mensen.

Just nu längtar jag till den 19 Maj då vi förhoppningsvis får se ett litet tikande hjärta. 
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • 89Madeleine

Nu har jag pratat med kliniken. Ska börja ägglossningstesta nu. Men ägglossningen får inte komma på fredag, söndag eller måndag.

Suck. Den är beräknad på fredag. Och tidigare brukar den aldrig komma, så vi får hoppas på lördagen då. Annars får vi vänta en månad till helt enkelt...

Detta jobbiga pga att Huddinge har stängt på röda dagar och helger! :(

• sanla

Gudskelov, det här med pappersadministration. 

Mitt/vårt hjärta stannade lite i helgen och väcktes till liv igen med ett telefonsamtal med Huddinge. Så det var tre till frysen iallafall!
    (Tidigare sa de att ett brev skulle i så fall komma inom en vecka och eftersom det inte kommit från måndag 20:e april till i torsdag trodde man ju lätt at det var kört)
    Oj, vad det hade sparat tårar i helgen då mensen kom i fredags efter vårt andra IVF försök. 

Ja så bra att dagarna plötsligt vände till det bättre. För det är ju sjukt värt om man slipper göra en till stimulering (och sist hamnade jag i dropp några timmar efter äggplock då det blev försenat till kl 13 och ingen mat i magen och smärtstillande på det)

Fråga: Huddinge rekommenderade en cykel vila till FET, så först i juni. De tyckte det blev bäst resultat då och det är bra att kroppen får vila. 
    Tycker att det stått att en del gör FET direkt efter nästa ägglossning? Hur är det för er? Vad säger era kliniker??

• 89Madeleine
    sanla skrev 2015-05-04 13:58:29 följande:

Gudskelov, det här med pappersadministration. 

Mitt/vårt hjärta stannade lite i helgen och väcktes till liv igen med ett telefonsamtal med Huddinge. Så det var tre till frysen iallafall!
    (Tidigare sa de att ett brev skulle i så fall komma inom en vecka och eftersom det inte kommit från måndag 20:e april till i torsdag trodde man ju lätt at det var kört)
    Oj, vad det hade sparat tårar i helgen då mensen kom i fredags efter vårt andra IVF försök. 

Ja så bra att dagarna plötsligt vände till det bättre. För det är ju sjukt värt om man slipper göra en till stimulering (och sist hamnade jag i dropp några timmar efter äggplock då det blev försenat till kl 13 och ingen mat i magen och smärtstillande på det)

Fråga: Huddinge rekommenderade en cykel vila till FET, så först i juni. De tyckte det blev bäst resultat då och det är bra att kroppen får vila. 
    Tycker att det stått att en del gör FET direkt efter nästa ägglossning? Hur är det för er? Vad säger era kliniker??

Jag går på Huddinge och kör igång i samma cykel direkt :)

Men när jag fick missfall fick jag vänta en månad bara för att mensen blir lite tokig och oregelbunden.

Tråkigt att din mens kom i helgen.

Bara att ta nya tag! Kram
  • sanla
    89Madeleine skrev 2015-05-04 14:07:07 följande:
    Jag går på Huddinge och kör igång i samma cykel direkt :)

Men när jag fick missfall fick jag vänta en månad bara för att mensen blir lite tokig och oregelbunden.

Tråkigt att din mens kom i helgen.

Bara att ta nya tag! Kram
    Just nu är jag bara glad att vi fick till frysen Vi var inställda på IVF3 nästan när vi inte fick ett brev hem...

Ok. Jag frågade flera gånger på telefon om man inte kunde köra direkt. 

Men kanske är det skillnad. Jag kommer direkt från en stimulerad cykel och misslyckat färskförsök. Det kanske då man bör vänta en månad eftersom man belastar kroppen med mycket hormoner och behöver komma till hormonell balans igen. 

Vad har du för cykel innan? Om man kört en FET och misslyckas kanske man kan köra direkt på nytt? Är det det som skiljer oss?
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April