• Gweny

IVF 2015 Mars - April

Vi ska nu börja med vårat 1a IVF-försök. Sprayar just nu och ska börja med sprutorna i mars och planerat äggplock v.12.

Fler där ute, som vill prata och stötta varandra?

• Svar på tråden IVF 2015 Mars - April
  • MålaMittHjärta
    vårblomman skrev 2015-05-01 18:28:32 följande:

Ånej. Höll på att bli tokig så jag gav efter och gjorde ett clearblue digitaltest (inte morgonurin men hade hållit mig länge) som visade ej gravid :( känns ju kört nu

De säger att det är stor skillnad på hcg halterna i morgonurin eller senar när man tester tidigt. Jag hade nog tagit ett till test på morgonurin om jag vore du. Håller iaf tummarna ?
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • MålaMittHjärta
    vårblomman skrev 2015-05-01 13:43:16 följande:

Ja, håller tummarna också!

Tack ?

Blir bara så nervös när det är små blödningar lite då och då, tror att det är lutinus som ger dem men så får jag ser några droppar blod på trossskyddet.

Var hos svärmor igår och sambon kunde inte hålla sig så nu vet hon om att det kanske blir ett barnbarn till i år. Jag var inte riktigt med om att berätta redan i v 6.
    Mamma till världens sötaste Elvis
  • Linda8110
    TessOphira skrev 2015-05-01 11:52:45 följande:
    Är du säker att dom har stängt? Fertilitetskliniker som måste följa ett visst schema brukar ha öppet röda dagar och helger just för att man inte kan planera exakt vilken dag man måste dit.Våran klinik har inte öppet för nya bokningar och sånt på helger men dom har läkare på plats för folk som är mitt i en behandling eller utredning och jourtelefonen på om man akut behöver nå dom. Tycker du ska kontakta din klinik och fråga.
    Jag går på Huddinge och de har stängt röda dagar och helger, finns ingen som jobbar där då. Det är så när man får gratis behandling.
  • Längtan 34
    Linda8110 skrev 2015-05-02 07:46:30 följande:
    Jag går på Huddinge och de har stängt röda dagar och helger, finns ingen som jobbar där då. Det är så när man får gratis behandling.
    Jättekonstigt att de har stängt på helger! Jag får också gratis behandling (på RMC i Malmö) och de har öppet helgerna. Röda dagar tror jag dock att de har stängt. Förstår inte hur de lyckas få ihop det för hur mycket man än planerar kan ju äggplock eller återföring behöva göras på helgen.

Hoppas det löser sig bra för dig i vilket fall :)!
  • Längtan 34
    Glöm sista meningen i mitt förra inlägg! Den var avsedd för 89Madeleine. Förvirrad :)!!

Hoppas att ruvandet går fint :)! Har du känt av något?
  • Längtan 34

Det är kanske jag som missar något uppenbart men jag kan verkligen inte luska ut hur man redigerar eller tar bort ett inlägg man redan postat.

Hur gör man?

• Linda8110
    Längtan 34 skrev 2015-05-02 08:07:24 följande:
    Glöm sista meningen i mitt förra inlägg! Den var avsedd för 89Madeleine. Förvirrad :)!!

Hoppas att ruvandet går fint :)! Har du känt av något?
    Hihi förstod att det var avsett för henne :) Tror faktiskt inte att det går att ta bort ett meddelande man redan skickat. Kanske från datorn? Jag är alltid här via telefonen.

Ruvandet går bra tror jag haha! Dag 4 idag. Känner inget mer än vanligt. Lite molande i livmodern, men det har jag känt alla gånger. Tror det är för att de varit där inne och bökat haha. Gissar att jag borde börja känns något snart om det är något eftersom det är en 5-dagars. Mens beräknad om 3 dagar, men jag hade lite senare ÄL än vanligt denna månad så den kan ev dröja ett par dagar till. Vi får se!
  • Andje
    Mytime skrev 2015-05-01 22:11:03 följande:
    Tillbaka på tisdag för blodprov och vul nästa fredag.

Kollade i apotekspåsen nu ikväll o ja har nåt som heter prenyl oxå, va e de för nåt?

Får man ägglossningssprutan på sista vul?

Hur långt har du kommit i din behandling?

El är du redan framme vid plus?

Har för mig att du låg lite framför mig o så fick ja spraya två veckor extra oxå..
    Oops, my mistake! Pregnyl är ju ÄL-sprutan. Det är ampuller med pulver och vätska som man ska blanda och sedan injicera i magen. Lite pillrigt med ampullerna men inte svårt eller smärtsamt. Man får veta på läkarbesöket när man ska ta äl-sprutan. Jag hade äggplock på en måndag och skulle då ta sprutan på lördag kväll. Man får exakt klockslag angivet av Uppsala. Tydligen väldigt noggrant det där. Hoppas ditt vul visar många fina äggblåsor!

Jag har gjort en stimulering med korta protokollet och en återföring med färskt embryo. Det tog sig tyvärr inte så nu gjorde jag ett FET i torsdags. Vi fick 6 embryon till frysen och nu har vi använt 1. Bara att vänta i 18 dagar till testdag och hålla tummarna
  • Mytime
    Andje skrev 2015-05-02 13:12:39 följande:
    Oops, my mistake! Pregnyl är ju ÄL-sprutan. Det är ampuller med pulver och vätska som man ska blanda och sedan injicera i magen. Lite pillrigt med ampullerna men inte svårt eller smärtsamt. Man får veta på läkarbesöket när man ska ta äl-sprutan. Jag hade äggplock på en måndag och skulle då ta sprutan på lördag kväll. Man får exakt klockslag angivet av Uppsala. Tydligen väldigt noggrant det där. Hoppas ditt vul visar många fina äggblåsor!

Jag har gjort en stimulering med korta protokollet och en återföring med färskt embryo. Det tog sig tyvärr inte så nu gjorde jag ett FET i torsdags. Vi fick 6 embryon till frysen och nu har vi använt 1. Bara att vänta i 18 dagar till testdag och hålla tummarna smile1.gif
    Härligt me sex st till frysen iaf, då slipper du förhoppningsvis allt "förarbete" några ggr isf.

Hoppas de tar sig nu! 18dagar e lång väntan, måste kännas som en evighet!?

De låter bökigt me de dör ampullerna som ska blandas. Sprutan såg obehaglig ut oxå.

Riktigt stolt över mig själv att ja faktiskt fixar pennan dock!
  • TessOphira

Vi har också gratis behandling. Det är väl olika från landsting till landsting säkert.
Svar på tråden IVF 2015 Mars - April