• Nellie2011

Bim denna veckan

Har bim 27 feb väntar med spänning fler med bim i veckan?

• Svar på tråden Bim denna veckan
  • CissiJissi
    90lindah skrev 2015-02-25 09:56:44 följande:

hhaha ne är väl så, bara vänta o se. Tar det sig denna månaden så kommer barnen vara födda med ca 1 veckas mellanrum (+ ett år) hahaah då räcker det med ett kalas om året ;) Dock inte fel med någon månad mer på sig heller, har mjölkpumpningsmaraton då mjölken kan försvinna mitt under en graviditet (inte alltid) o jag hade inte tänkt sluta amma haha :D 

Jag har också kvar amningen!:) Så man får se när nästa kommer! Känns så speciellt att inte bli gravid, har aldrig använt någon form för preventivmedel och mens kom tillbaka i augusti.. Det är ju ganska lång tid ändå.. Börjar kännas fel att skriva i de här trådarna för det känns som att jag inte kan få barn så "vad har jag här att göra" liksom:p känner mig falsk nästan!!! Någon som börjat känna så eller? Som att man vet man inte kommer bli gravid men låtsas i alla fall! Gah!:p
  • 90lindah
    tantor skrev 2015-02-25 11:27:40 följande:
    perfekt planering Skrattande

om jag plussar nu så blir det bf på min födelsedag Flört

Jag testade igårmorse (vem lurar jag att jag ska kunna vänta till BIM eller längre  ) och det fanns aningen av en anings streck men bara i visst ljus och F-n vad jag skrattade åt mig där jag stod i badrummet under spotlighten och försökte vinkla testet för att det j-a strecket skulle visa sig  (lördagens test var ju helblankt)
    Idag kunde jag ju såklart inte hålla mig heller men hade slut på test (för jag skulle minsann inte testa förrän torsdag) så jag sparade morgonurinen i en mugg och åkte och köpte. Tycker mig se ett starkare streck idag utan att kråma mig under spothlighten, men det är fortfarande inte ett STRECK... Köpte 2-p vanliga test och ett digitalt!  Fy tusan vad man blir galen av väntan

Ha en bra dag allihopa. Kram på er Solig
    hahahah, bara o vänta, men jag vet har ju inte bim än o har redan spenderat 3 st test... ahhahaha man e knäpp.... nu blide test på fredag igen... om jag kan hålla mig ;) har beställt nya stickor + ett digitalt som jag ska ta den dagen jag visar positivt på sticka (så jag kan räkna ut BF sen :) )
  • 90lindah
    CissiJissi skrev 2015-02-25 13:23:34 följande:
    Jag har också kvar amningen!:) Så man får se när nästa kommer! Känns så speciellt att inte bli gravid, har aldrig använt någon form för preventivmedel och mens kom tillbaka i augusti.. Det är ju ganska lång tid ändå.. Börjar kännas fel att skriva i de här trådarna för det känns som att jag inte kan få barn så "vad har jag här att göra" liksom:p känner mig falsk nästan!!! Någon som börjat känna så eller? Som att man vet man inte kommer bli gravid men låtsas i alla fall! Gah!:p
    hahahaha ne så känner jag inte ;) har ju trots allt haft en mens iaf :D (om några månader låter det inte likadantFlört)
    man får ju samtidigt försöka njuta av de man har såklart. men vill såååå gärna ha ett syskon innan jag har slut på mammadagar... (livrädd för att sätta molly i förskola för tidigt..Gråter)
  • Nellie2011

Någon av er som varit gravid som plussat sent? Med dottern plussa ja några dagar innan bim.

• 90lindah
    Nellie2011 skrev 2015-02-25 14:29:46 följande:

Någon av er som varit gravid som plussat sent? Med dottern plussa ja några dagar innan bim.

plussade på bim + 3 eller 4 med dottern :)
  • CissiJissi
    90lindah skrev 2015-02-25 14:16:34 följande:

hahahaha ne så känner jag inte ;) har ju trots allt haft en mens iaf :D (om några månader låter det inte likadant)

man får ju samtidigt försöka njuta av de man har såklart. men vill såååå gärna ha ett syskon innan jag har slut på mammadagar... (livrädd för att sätta molly i förskola för tidigt..)

Jag skriver under på allt det där!! Vill bli gravid innan slutet av april för att behålla sgi etc och få samma peng med nästa barn.. Och vill ha ett syskon till min son:) trodde jag skulle få mina två första tätare än någon jag känner men snart är jag den enda som bara har ett barn haha.. "Bara".. Jag är så sjukt tacksam för det barnet jag har såklart!
  • 90lindah

fast om jag tänker efter så stod det ju faktiskt Gravid vecka 3+ på testet så betyder ju att det då var mer än 3 veckor sedan ÄL så var nog allt senare än så jag plussade :O

• 90lindah
    CissiJissi skrev 2015-02-25 14:33:10 följande:
    Jag skriver under på allt det där!! Vill bli gravid innan slutet av april för att behålla sgi etc och få samma peng med nästa barn.. Och vill ha ett syskon till min son:) trodde jag skulle få mina två första tätare än någon jag känner men snart är jag den enda som bara har ett barn haha.. "Bara".. Jag är så sjukt tacksam för det barnet jag har såklart!
    haha ja. Går jag tillbaka o jobbar så har jag bara 50% men har haft över 80% innan o det är de jag har som underlag just nu när jag är hemma... men kan ju minska FORT om jag skulle börja jobba :O
  • jzz2306

Har fått rosa flytningar på bim-1, känns precis som början på mensen så det blev inget denna gången :( Det var vårt fjärde försök, hoppas det blir femte gången gillt i mars!

• tantor
    jzz2306 skrev 2015-02-25 16:06:22 följande:

Har fått rosa flytningar på bim-1, känns precis som början på mensen så det blev inget denna gången :( Det var vårt fjärde försök, hoppas det blir femte gången gillt i mars!

Å nej! va tråkigt :(

Började laga middag och har haft illamående sen dess :( blä
    Stora testdagen imorgon. Nervöst, spännande, förväntansfull :D
Svar på tråden Bim denna veckan