• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Kiesha

Någon som vet när man brukar få moderskapsintyget?

Vilken vecka tycker ni man ska söka föräldrapenning/havandeskapspenning?

Imorgon har jag mitt besök hos barnmorskan, är i vecka 21+3. :))

• Maja 1
    Kiesha skrev 2015-07-27 17:46:41 följande:

Fråga din barnmorska imorgon. Berätta gärna för jag ska med söka. Tänkte börja skriva pappren nu i veckan så det bara är att skicka in när jag får moderskapsintyget.
  • Sandra1992

Jag fick det på mitt RUL , i vecka 17 tror jag det var :)
  • Sandra1992
    Sandra1992 skrev 2015-07-27 18:45:42 följande:
    Jag fick det på mitt RUL , i vecka 17 tror jag det var :)
    Och jag har redan skickat in allt till FK :p väntar bara på svar nu :) men jag ska gå hem 60 dagar innan bf :p
  • Hejhejhejilc

Ringde min bm efter RUL, då skickade hon hem det till mig, skickade in direkt och har nu fått det beviljat av FK, känns riktigt skönt!
  • Kiesha
    Hejhejhejilc skrev 2015-07-27 19:03:56 följande:

Ringde min bm efter RUL, då skickade hon hem det till mig, skickade in direkt och har nu fått det beviljat av FK, känns riktigt skönt!

Okej, jag ska till barnmorskan på onsdag så får be att få det då. Då kanske det är dax för mig att göra det nu jag med så fort jag fått det. :)
  • Nilla6
    jvd89 skrev 2015-07-25 22:05:45 följande:

Ojdå, låter inte kul:( har haft ont sen vecka 17-18 typ men nu är jag i vecka 23 och det gör väldigt ont. Kan inte gå så mkt för då gör de ont, gör ont när jag är still med och som du säger när man ska vända sig i sängen så är de väldigt jobbigt för mig då de värker:(

Blev du sjukskriven heltid då fram till BF eller på en viss procent?

Har ett stående jobb med ringa lyft, vet inte hur de ska gå att börja jobba nästa vecka:(

Jobbade då på förskola så det var tungt och stressigt och vlev helt sjukskriven, nu jobbar jag som uska i hemtjänst och det är ett värre yrke tyvärr. Ska till vc imorrn o gå sjukskrivning och sen nästa vecka ska jag träffa mvc och få vidare sjukskrivning
  • jvd89

Jag fick mitt intyg igår då jag var hos min bm på kontroll 22+6.
    Jag har foglossning som blirr värre och min bm rekommenderade mig att söka havandeskapspenning (graviditetspenning) så snabbt som möjligt då de har handläggningstid på 30 dagar.
    Och då måste man ta de med arbetsgivaren för han/hon måste också skicka in ett utlåtande på att du inte kan bli omplacerad på arbetet osv.
  • Nawifa

I morgon går jag in i vecka 25, känns helt galet vad fort men ändå långsamt det går. Vi beställde vagnen ifrån babyplus igår eftersom deras leveranstid var 6 veckor. Det blev en bugaboo donkey duo. Det är den enda syskonvagn jag verkligen fastnat för :) hur gör ni när det gäller vagn?

Svar på tråden Novemberbebisar 2015