• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Erika 146

Välkommen kryckan

Nja har en del foglossning men sen jag blev sjukskriven 100% från arbetet är den inte lika märkbar. Däremot har jag magkatarr från helvetet och kan inte sova.....

Precis lagt/satt mig i soffan och hoppas få några timmar iaf. Det började eskalera under helgen så tar dubbel dos omeprazol och hoppas det ska ge effekt om nåt dygn.

• Sindyrella1983

Imorgon går vi in i vecka 34, idag är det mindre än 50 dagar kvar till BF. Känns helt galet overkligt. Har inte alls börjat packa BB-väskan. har inte ens tvättat bebiskläderna än. Men får nog ta ett ryck med det i helgen tror jag. Inte för att jag tror att bebis kommer tidigt, men jag är så trött så det är lika bra att ha det gjort. 

• bebba83

Nu e de dags å fråga experterna är i vecka 30 (29+2) och har de sista dagarna haft ganska ont, nästan precis som mensvärk. Kan det vara förvärkar?det är inte så farligt att ja inte kan röra mig men är som en molande värk som håller i sig ett tag å som kommer några gånger /dygn....

• Tiniii

Låter som förvärkar tycker jag!

Är det någon som räknar ner, jag går hemma nu min 4:e vecka. Är så tröttsamt å tråkigt att jag nästan skulle Kunna börja extrajobba!

Längtar så efter att liten skall komma... Samtidigt som jag försöker njuta av att bara var ledig vilket är svårt. Varför vill man alltid till framtiden.

• Anna Hbg

Var hos bm idag och allt såg bra ut :)

Hade ett sf-mått på 29,5 och är i v.32 (31+3) och bm tyckte det var precis lagom.

Bebisen ligger på tvären fortfarande men hoppas den vänder sig neråt snart.

Någon som vet när bebisen bör ligga med huvudet neråt?

Är andra barnet om det spelar någon roll.

Ska på profylaxkurs imorgon vilket ska bli spännande.

Fler som har det inbokat? :)

• Angeloco

Måste fråga er, är i vecka 33 och har i två dagar upplevt sammandragningar mest hela tiden, sitter här & nu med stenhård mage och upplever det som ett träningspass, inget som gör ont men obehagligt & ansträngade mer.
    Är detta normalt?
    Första barnet så jag tycker det är såååå svårt att veta vad som ska kännas "normalt"

• Anna Hbg

Angeloco:

Så länge det inte gör ont brukar det inte vara någon fara.

Kroppen som tränar sig inför förlossningen bara.

Googla på Braxton Hicks och se om det kan vara det du upplever.

• Nilla6

Här har man vart sjukskriven sen mitten på juli, väldigt tråkigt att bara sitta hemma, men det betyder att bebis rummet är i stort sett klart haha. Foglossning utav helvete fast sjukriven, kan inte vända mej i sängen utan att gråta. Bebba83, är i vecka 29+4 och har haft mensvärk i flera dagar nu, ilar rejält nertill oxå, vet att bebis ligger ner med huvet sen typ minst 4 veckor så det trycker på rejält. Anna hbg, för omföderskor är det inte säkert att bebis fixerar sej alls men att ligga på tvären vet jag inte. Tror till vecka 35-36 sen görs det vändningsförsök. Angeloco, det är förvärkar som börjar nu, vilket är sammandragningar men dom gör ont. Så länge det inte kommer regelbundet så är det ingen fara.

• Undska

Hej! Hittade eran tråd och hoppas jag kanske kan få vara med :) väntar mitt femte barn med bf 24/12 så har gått 30+0 idag ( v31) . Är 29 år och bor med min man och barn i en by som heter svenljunga, ligger 3 mil utanför Borås.

• Charlie40
    Undska skrev 2015-09-16 06:18:50 följande:

Hej! Hittade eran tråd och hoppas jag kanske kan få vara med :) väntar mitt femte barn med bf 24/12 så har gått 30+0 idag ( v31) . Är 29 år och bor med min man och barn i en by som heter svenljunga, ligger 3 mil utanför Borås.

Hej välkommen! Visst menar du bf 24/11
Svar på tråden Novemberbebisar 2015