• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Erika 146

Ibland är det faktiskt mer "skadligt" för våra gravidskallar att googla på allt. Leder till sömnlösa nätter och onödig stress. Har tyvärr ingen erfarenhet av att nån av mina legat på tvären men är du orolig så prata med din bm. Berätta din oro och fråga efter bra faktakällor kring frågan. Hoppas det går bra idag :)

• Miiia84

Min bebis ligger också på tvären och jag är i v 32. Min BM sa att man kollar igen i v 35 och då kan man få gå på UL och se hur den ligger och har den inte vänt sig i v 37 så vänder man den från utsidan (försöker). De flesta vänder sig rätt när det blir mer trångt (efter v 35).

• Maja 1
    Miiia84 skrev 2015-09-10 12:10:19 följande:

Min bebis ligger också på tvären och jag är i v 32. Min BM sa att man kollar igen i v 35 och då kan man få gå på UL och se hur den ligger och har den inte vänt sig i v 37 så vänder man den från utsidan (försöker). De flesta vänder sig rätt när det blir mer trångt (efter v 35).

Det som du skriver stämmer bra. Mitt första barn låg i säte alltså med gumpen nedåt. Och vi fick genomgå ett vändningsförsök i ca vecka 37 som tyvärr inte lyckades. Så hon fick födas med kejsarsnitt tyvärr.
  • Erika 146
    jvd89 skrev 2015-09-12 20:17:04 följande:

I vilken vecka har/ska ni packa BBväskan?

Väskan och det mesta ligger framme i gästrummet, saknas några linnen till mig och underkläder till mig och sambon samt snacks/tidning/padda. Minis kläder och dylikt är färdigt att packas ner men packar inte förens det är dags. :)

Är i v32.
  • Maja 1
    jvd89 skrev 2015-09-12 20:17:04 följande:

I vilken vecka har/ska ni packa BBväskan?

Ha ha den packar jag nog inte förrän i vecka 37.
  • lotie

Mitt andra barn kom i v 37 så jag kommer nog packa och var klar med allt v 35 iaf:)
    Ska jobba 2 veckor till sen gå på gravpenning. Då ska det börjas fixas här hemma:)

Ska på extra sf mätning om ca 2 veckor så hoppas bebis har växt då.

• gummsanmadde

Jag går in i v 33 idag, jag packade bebisens lilla väska helt klar för två veckor sen, sen min å mannens väska är bara halv klar, kläder som jag vill ha med är ju kläder jag använder nu och ex mat laddare kamera, mm packar ju mannen ner när jag ha värkar innan vi åker in.. det är kanske tidigt men jag tycker det är mysigt att små packa lite å lite och jag är väldigt ordningsam och älskar listor, mm så jag blir bara lugn att väskorna är så gott som klara..

• Erika 146
    gummsanmadde skrev 2015-09-13 18:45:24 följande:

Jag går in i v 33 idag, jag packade bebisens lilla väska helt klar för två veckor sen, sen min å mannens väska är bara halv klar, kläder som jag vill ha med är ju kläder jag använder nu och ex mat laddare kamera, mm packar ju mannen ner när jag ha värkar innan vi åker in.. det är kanske tidigt men jag tycker det är mysigt att små packa lite å lite och jag är väldigt ordningsam och älskar listor, mm så jag blir bara lugn att väskorna är så gott som klara..

Precis som mig! Såå mysigt att småplocka med det som ska packas och listor is the shit ;D
  • Kryckan

Hoppar in här! Har BF den 14/11. Här har ingen bb-väska packats, däremot en lång lista med allt som ska inhandlas och packas innan dagen D. Läängtar! Någon mer än jag som har foglossningen för helvetet? 

Svar på tråden Novemberbebisar 2015