• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Marty88
    Amazinglife skrev 2015-03-20 22:46:18 följande:
    Nej precis, hade jag haft lite molvärk eller stickningar hade jag inte brytt mig heller, men jag va mer ute efter om fler har stark obehaglig värk som gör att du inte kan fungera utan att ta smärtstillande.. Ja vore glad om min värk va mildare, vilket säkert är det normala :) vi är alla tjejer som är härdade med mens men mensvärk är kortare period ;)
    Jag har det, allt som oftast på nätterna. Det gör så ont så jag inte kan stå upp, blir illamående och funkar inte riktigt som jag ska.. Men det är helt normalt! Det är det som är växtvärk, enligt mamma (som också är barnmorska). Bör inte vara nåt att oroa sig för! :)
  • Mallis92

Hoppar in här, väntar andra barnet bf 1 november enligt tidigt ultraljud :) Har en son född i juli -13

• Mikaela90

Hoppar in här jag med Har bim imorgon men plussade svagt på bim-4 och det har stegrat varje dag sen dess. Började ana något när jag fick molande värk i tjejmagen, vart extremt trött och kissnödig väldigt ofta. Igår började illamåendet, på morgonen är det värst och just nu sitter jag och hulkar, uääh.

Har en dotter sen tidigare som fyller 6 år i år, jag och min sambo har varit tillsammans i 4 1/2 och kände att det var dags nu Beräknad förlossning är 29/11.

• Angeloco

Stort grattis till er alla ! :D

Jag var på inskrivning förra veckan och hon trodde jag var i vecka 6 ev 7. På Tisdag har jag fått remiss till tidigt vul vilket känns jätte bra, vill bara se dedär lilla hjärtat & att allt är som det ska så jag kan pusta ut lite iallafall :)

Första barnet & det känns helt overkligt! Är 23 år och bor i Stockholm med min sambo :)

• sojeal

Det där med morgonillamåendet, jag har levt med magkatarr till och från i ca 7år så är väldigt van vid att må illa och spy på morgonen, vilket har gjort att jag knappt äter frukost längre, en kopp kaffe och lite fil i bästa fall.

men nu när man har en liten i magen att tänka på så måste man ju få i sig alla mål med mat. Är det någon som har tips på lätta och bra frukostar och mellanmål?

Har väldigt svårt att tugga saker på morgon för det gör bara att jag mår mer illa :/

• AnnLi

Tjoho! Vad kul att se så många novembermammor! :D För mig är det första gången och det känns smått overkligt.

Jag är i vecka 8 (7+1) och beräknad i början av november! Sedan förra veckan mår jag pyton. Har inte spytt men det känns som att jag nästan önskar att få göra det, så att illamåendet kanske försvinner...

Just nu funderar jag på det här med att berätta. Vi har berättat för våra bästa vänner men tänkte vänta några veckor till med att berätta för resten. Men alltså, det är ju nuuu man vill berätta... går inte dölja mitt mående. Funderar på att berätta för jobbarkompisar på måndag, så att de inte tror att jag går omkring och ska ha magsjuka stup i kvart.

Hur har ni gjort? :)

• sojeal
    AnnLi skrev 2015-03-21 10:09:39 följande:

Tjoho! Vad kul att se så många novembermammor! :D För mig är det första gången och det känns smått overkligt.

Jag är i vecka 8 (7+1) och beräknad i början av november! Sedan förra veckan mår jag pyton. Har inte spytt men det känns som att jag nästan önskar att få göra det, så att illamåendet kanske försvinner...

Just nu funderar jag på det här med att berätta. Vi har berättat för våra bästa vänner men tänkte vänta några veckor till med att berätta för resten. Men alltså, det är ju nuuu man vill berätta... går inte dölja mitt mående. Funderar på att berätta för jobbarkompisar på måndag, så att de inte tror att jag går omkring och ska ha magsjuka stup i kvart.

Vi har berättat för den närmaste familjen och några enstaka utanför som min chef som också är gravid, kunde inte hålla mig ;) och min andra kollega då vi bara är 3 st på mitt jobb och hon läser av mig direkt när det är något som hänt ;)

Annars har vi tänkt att berätta för allmänheten efter v12, eller senare till och med :)
  • jvd89
    AnnLi skrev 2015-03-21 10:09:39 följande:

Första gången för mig med, det känns så overkligt men spännande. Känns som man svävar på rosa moln typ:)

Men jag är oxå nojig, orolig för mf, men försöker inte att tänka på de utan försöker va lycklig i stunden:)

Vi har inte berättat för någon ännu, endast jag och blivande pappan som vet, lite småpirrigt att det bara är vi som vet men egentligen vill man ju bara säga till alla, men de får vänta lite:)

Ska göra ett tidigt vul den 7 april, är då i vecka 8, så efter de blir de nog att berätta för föräldrarna :) sen väntar vi nog till efter v 12 med att berätta för resten.
  • Minitokrik

Vad roligt att höra allas berättelser! Ni får mig att känna mig tryggare och gladare! :) någon som haft någon liten blödning eller så? Jag haft en liten igår som märktes när jag var på toaletten och ...Ja ni vet. Men i morse så var det nästan ingenting. Läste på internet att det kunde vara en gammal liten blödning från livmodern men blev ändå väldigt nojjig så har inte kunnat sova inatt. Tyvärr får jag inte komma in och kolla så får väl vänta och se :/

• mea84

Har sedan början inte haft jättemycket eller jättestora symtom på att man var gravid, lätt illamående, halsbränna, lite molvärk i magen och/eller ryggont och yr men sedan två dagar så är nästan alla symtom som bortblåsta!!! Ev lite illamående om de går mer än 5 timmar mellan man ätit....är detta normalt? Eller kan allt ha avstannat? Var på UL för 4 dagar sedan och då såg vi ett tickande hjärta och de sa att allt såg bra ut. Är i v 7+4. Tacksam för svar

Svar på tråden Novemberbebisar 2015