• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-06 09:01:23 följande:

Här gick vattnet inatt å värkarna satte fart....stannade av för några timmar sen så ska in på kontroll 10.30.

Bf först29/11 så lite tidigt än. Nån som vet hur lång tid det brukar ta efter vattnet gått inne de drar igång ordentligt? ??

Vi ska ju ha samma dag är ju lite tidigt än men de sa jag inte behöver oroa mig för bebisen.
    Är det inte nån 48 h regel efter vattnet gått?
    Måste kännas konstigt att vakna och vattnet går?:)
    Jag har haft lite sd inatt å vågar inte lämna sängen idag ifall det sätter igång.
    Mannen jobbar och barnen på fsk så kan vila hela dagen iaf.
  • bebba83
    lotie skrev 2015-11-06 09:23:17 följande:

Vi ska ju ha samma dag är ju lite tidigt än men de sa jag inte behöver oroa mig för bebisen.

Är det inte nån 48 h regel efter vattnet gått?

Måste kännas konstigt att vakna och vattnet går?:)

Jag har haft lite sd inatt å vågar inte lämna sängen idag ifall det sätter igång.

Mannen jobbar och barnen på fsk så kan vila hela dagen iaf.

Okej vad bra! Ha ha ja jag blev lite förvånad inatt å undra om jag hade kissat på mig och drog upp gubben som fick halvt en hjärtinfarkt!e på väg in för kontroll nu ska bli spännande att se vad de säger. .. Hur mår du?mer sd än du haft innan? När kom dina andra barn?tidigt också??
  • bebba83
    Charlie40 skrev 2015-11-06 09:10:47 följande:

Spännande! Hade du känt ngt innan du lade dig? Nu är det ju nära Lycka Till

Ja hoppas de e nära nu nä typ som en värk igår bara så ingen varning alls om att nåt va på g
  • Citrona

Nu igårkväll fick jag en liten bloddroppe igen precis som förra fradan så nu ska jag in och kolla upp vad det kan vara i alla fall. Har pyttelite sammandragningar men inget som gör ont...fattar inte varför det kommer en liten droppe åt gången..

• Laloppan
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-06 08:05:23 följande:

Jag håller med dig, är på bf+3 idag. Den enda skillnaden är att jag har haft mer flytningar de senaste dagarna.

Min slempropp har släppt i omgångar sen i tisdags. Men det betyder ju inte mer än att bebis kommer inom någon vecka . Och när man är i v.41 så är ju det i sig rätt självklart oavsett slempropp eller inte haha!

Vill börja få lite värkar, gärna mer än min "mensvärk" som inte är mycket att hänga i granen och som har kommit och gått sen nästan 2 veckor tillbaka.. hade ju önskat ett barn till farsdag iaf...Usch denna väntan.
  • Amazinglife

Även om jag önskar att ni slipper vänta och leta tecken, så är de skönt att dela väntan med er! Jag har gjort två hinnsvepningar på två dagar och inget händer, inte ens en flytning eller SD.. Då har jag ändå gått med mycket sammandragningar och förvärkar i veckor, men detta är helt försvunnet :( börjar räkna med att ja får bli igångsatt på onsdag (40+6).. De får väl va okej.. Men allt gör ont, trött och uppgiven.. Allt är ju färdigt för vår lilla bebis, så varför kan hon inte bara komma ut till oss?

• Amazinglife

Nu blev ja exalterad! Världens största slempropp har gått, brunfärgad och jätte mycket.. Ursäkta detaljerna.. Borde jag ringa fl pga att de va helt brunt (gammal blödning tyder väl de på)? Kanske inte är så konstigt när man fått hinnsvepning..

• lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-06 11:30:16 följande:

Nu blev ja exalterad! Världens största slempropp har gått, brunfärgad och jätte mycket.. Ursäkta detaljerna.. Borde jag ringa fl pga att de va helt brunt (gammal blödning tyder väl de på)? Kanske inte är så konstigt när man fått hinnsvepning..

Åh vad spännande:)
    Ring in så de vet läget och fråga när de tycker du ska åka in.
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-06 09:37:20 följande:
    Okej vad bra! Ha ha ja jag blev lite förvånad inatt å undra om jag hade kissat på mig och drog upp gubben som fick halvt en hjärtinfarkt!e på väg in för kontroll nu ska bli spännande att se vad de säger. .. Hur mår du?mer sd än du haft innan? När kom dina andra barn?tidigt också??
    Snart har du din bebis här vad spännande:)

Fick de första i tisdagsnatt annars har jag inte haft nåt denna gången. Sonen kom 37+4 då började det med mensvärk sen kraftigare sd. Åkte in och fick tre sprutor öppen 2 cm men de slutade inte så blev akutsnitt istället för planerat. Så blev sjukt nervös när det gick så snabbt med honom utan tidigare sd så trodde det car sax denna gången med. Men 14 dagar kvar till snitt idag så har iaf ett slutdatum:)

Dom försvinner så fort jag lägger mig. Så en del av mig vill röra på mig för det ska sätta igång men är lite tidigt än.
  • Charlie40
    Amazinglife skrev 2015-11-06 11:30:16 följande:

Tjoho då händer det iaf grejer, värkarna kommer säkert igång inom ett dygn. Lycka till
Svar på tråden Novemberbebisar 2015