Amazinglife skrev 2015-11-09 21:08:02 följande:
Det måste va dags! Har 4 minuter mellan värkarna och de trycker neråt hårt! Nu är de en svår avvägning hur länge jag vågar gå hemma? Från oregelbundna värkar till att sedan halv 8 ligga på 4-5 minuter konstant känns ganska snabbt.. Vad tycker ni? De gör ont men de är absolut inte olidligt, jag är dock rädd att mitt psyke kan få mig att gå hemma för länge.. Jag kan ta rätt mycket smärta tror jag..
Kul att ni börjar föda barn. Jag är visserligen oktobermamma, men kan inte låta bli att följa er. Min förlossning kom tidigare än jag beräknat så det var lite snopet.
Hur långt har ni till förlossningen?
Som förstföderska brukar man ju prata om 3 värkar på 10 minuter är läge för att åka in, om man inte har väldigt långt förstås.
Under äkta värkar tystnar man och behöver fokusera på andningen. Kan du prata under en värk, så är det ju inte självklart att det är äkta vara. Jag gick i trappan upp under en av mina då det fortfarande var ca 3 timmar kvar och fick stanna till och andas innan jag kunde fortsätta.
Jag är också relativt smärttålig, men värkarna har jag inte missat då jag ofta fått ställa mig upp och vagga när de är som värst. Det mesta har jag klarat hemma då jag har haft 3 timmar, 11 respektive 35 minuter av mina förlossningar på sjukhus.
Om värkarna lugnar sig om du tar en dusch brukar det vara falskt alarm.
Oavsett, så lycka till!