• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Citrona
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 00:54:41 följande:

Citrona:

Jag har en liknande app till min samsung som heter VärkKlocka.

Fungerar kanoners och är gratis :)

Symbolen är en konstig bebis med stor blöja :P

Tackar, den ska tas hem med det samma! Har inga värkar...ännu men en liten del av mig hoppas att de kommer igång snäppet tidigare än mitt planerade snitt 26e nov ;)
  • Anna Hbg

Så skönt att höra att jag inte är ensam i min oro.

Börjar nästan känna mig knäpp ibland för allt jag nojjar mig över men antar att det är en del av att vara förälder.

Fortfarande sjukt orolig och minskade fosterrörelser så ska in till fl för en koll.

Hoppas verkligen att allt är som det ska! *peppar peppar*

• lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 08:42:10 följande:

Så skönt att höra att jag inte är ensam i min oro.

Börjar nästan känna mig knäpp ibland för allt jag nojjar mig över men antar att det är en del av att vara förälder.

Fortfarande sjukt orolig och minskade fosterrörelser så ska in till fl för en koll.

Hoppas verkligen att allt är som det ska! *peppar peppar*

Vad bra du ringde. Hoppas allt är som det ska!
    Jag är med orolig att bebisen inte ska må bra. Dottern andades inte när hon kom ut och de sprang iväg med henne så sjukt orolig för det igen:(
  • Lisen84
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 00:50:10 följande:

Japp, fredagen den 13:e som gäller här med.

Vill bara att det antingen ska pausa lite eller, allra helst, dra igång på riktigt nu.

Äsch, inte det minsta synd om gubbarna.

De hade ju det lätta jobbet så får allt ta lite klagan :P

Mycket lättare att få in bebisen än att få ut den hihi

Bebisen har varit mycket lugnare än vanligt idag så är det nte mer aktivitet under natten/morgonen så ringer jag nog fl och ser om jag inte kan få en koll för inget kul att gå med den här oron.

Sen OM det skulle vara något som inte står rätt till skulle jag nog aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte kollade upp det.

Har ju en konstaterat liten bebis med (-21%) och det kan ju vara så att den börjar bli lite svag :(

Beklagar dina missfall!

Har "bara" haft ett (MA) och vet hur tufft det var för mig så kan endast föreställa mig hur det är att få flera

Skönt att du åker in! Det är säkert ingen fara men som du sa, bättre to be safe than sorry! Jag har varit inne på FL två gånger senaste 3 v pga minskade rörelser, dom har då kollat CTG o fostervattensmängd vilket varit normalt så jag har fått åka hem. Jag har båda gångerna bett att dom ska mäta bebisen för hon låg på -16% i v 32 men det har dom inte gjort.. :(

Får du gå på några fler TUL pga liten bebis? Till mig sa dom att allt över -23% anses som normalt.

Berätta gärna hur det gick idag! Dom kanske kan kolla tappen när du ändå är där!? Med tanke på all molvärk du haft.

Lycka till!
  • emeliemarietherese

Uffh.. idag på morgonen bröt jag ihop framför barnen.

Igår gjorde förvärkarna riktigt ont och kom ju väldigt tätt, somnade till slut av utmattning runt 1-2, har se vaknat 5 ggr av värkar och då också behövt gå upp och kissa såklart. Sen när min man snoozade några ggr strax efter 7 i morse så kunde jag ju inte sova då. Fick ju gå upp sen när han åkte iväg och har haft konstant molvärk i ryggen sen jag gick upp och har också förvärkar som kommer då och då.

När min dotter sen råkade välta sin skål med flingor och mjölk över bordet bröt jag bara ihop och började storgråta. Stackars barnen förstod ju inte alls varför jag blev så ledsen <3 Att gå runt och ha så ont mer eller mindre hela tiden i snart en veckas tid börjar nog bli mer psykiskt påfrestande för mig än jag trodde.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, har gått 37 fulla veckor nu, och känns onödigt att ringa in till förlossningen, för vad kan de göra? Men börjar bli ordentligt frustrerad nu... Vet inte vad jag vill med det här inlägget, känner mig bara så maktlös.

• Wilmis

Hallå tjejer!

Hoppar in här och hoppas att det är ok för er att orka dras med ännu en som är less på denna väntan ;)

Har BF den 13/11 som AnnaHbg och Lisen84!

Jag verkar ha en liten bäbis som ligger på -23% så de senaste veckorna har jag varit på spec.mödrav och gjort CTG/TUL samt kollat alla flöden.

Allt ser bra ut förutom att bäbis är liten men de överväger ändå igångsättning inom kort om inte förlossningen kommer igång spontant, läkaren gjorde en hinnsvepning i tisdags i hopp

att förlossningen kanske skulle starta av sig självt men här händer inte mycke.

Har haft förvärkar de senaste två nätterna nu men de är som bortblåsta dagtid och allt känns som vanligt...suck!

Ska tillbaks på tis för nya kontroller och jag hoppas sååå mycket på igångsättning, vi vill så gärna träffa vår lilleman nu!

• bebba83

Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar

• Amazinglife

Hej tjejer! Antar att ni är många som precis som jag tycker dagarna är rätt långa nu.. En timme har inte gått såhär sakta sedan mattelektion fredag eftermiddag i högstadiet ;)
    Har haft två riktiga värkar idag tror jag, de gjord Inte sådär ont direkt, men de skiljde sig från förvärkarna genom att de faktiskt inte försvann om jag rörde mig utan de fortsatte och jag kände tydligt att värken "rörde" sig neråt.. men de va över en timme sedan och inte fått fler ännu.. Så ja provar o ta ett bad, kanske hjälper o slappna av lite.. Värkarna kom efter en promenad och innan promenaden hade ja städat lite hemma.. Så ja hoppas ja får fler sen :)

• Anna Hbg

Så nu är vi hemma igen :)

Bebisen var väldigt lugn i magen när vi kom in men låg antagligen och sov.

Hade hjärtljud på ca 120 slag/minut men kvicknade till efter ca 45 min med ctg och rörde sig lite.

De var lite oroliga först men lugnade sig sen.

Gjorde även ett ul där allt såg bra ut och fick reda på att jag ska tillbaks på ett nytt tul i v.40+ och att de antagligen inte vill att jag ska gå för långt över tiden pga liten bebis (-21% sist) och att jag nog blir igångsatt om jag inte är förlöst då.

Fattade dock inte riktigt när det skulle bli aktuellt med igångsättning :/

• Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-07 17:04:16 följande:

Hej tjejer! Antar att ni är många som precis som jag tycker dagarna är rätt långa nu.. En timme har inte gått såhär sakta sedan mattelektion fredag eftermiddag i högstadiet ;)

Har haft två riktiga värkar idag tror jag, de gjord Inte sådär ont direkt, men de skiljde sig från förvärkarna genom att de faktiskt inte försvann om jag rörde mig utan de fortsatte och jag kände tydligt att värken "rörde" sig neråt.. men de va över en timme sedan och inte fått fler ännu.. Så ja provar o ta ett bad, kanske hjälper o slappna av lite.. Värkarna kom efter en promenad och innan promenaden hade ja städat lite hemma.. Så ja hoppas ja får fler sen :)

Det verkar gå åt rätt håll för dig iaf

=)

Själv har jag inte känt av något idag..Som vanligt avtar allt för mig. Ingen mer slempropp idag heller. Fick ut en väldigt stor klump igårkväll men idag ingenting. Inga direkta sammandragningar/molvärk heller. Nej jag börjar ställa in mig på igångsättning...Jag går ett steg fram för att sedan ta två steg bak känns det som=(
Svar på tråden Novemberbebisar 2015