• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Masquerade
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Det var ingen liten krabat! Bra kämpat och stort grattis! :)
  • Lisen84
    Laloppan skrev 2015-11-08 19:02:22 följande:

Hade med velat veta om man var öppen och kanske fått en hinnsvepning. Verkar inte vara något som erbjuds här tyvärr ???? Jag hoppas det får det att ta riktig fart för dig! Men det tror jag nog =)

Känner mig så utelämnad , skall till bm på torsdag nästa gång och då är jag i 41+4 och inget ultraljud har gjorts eller kommer göras. Man haf verkligen ingen aning om hur hon har det där inne. Växer hon som hon skall? Är moderkakan bra? Finns tillräckligt med vatten? Känns verkligen inte okej att sånt inte kollas upp vid nästan 2 veckors övergång..Funderar på att vända mig till en privat barnmoskemottagning vid nästa graviditet. Det kostar, men med facit i hand så är det värt det, iaf i mitt landsting.

Ja det låter lite märkligt. Här (Sthlm) kommer ett UL göras 41+0 o sen igångsättning när man gått över 2v. Var bor du?
  • Amazinglife

Ligger här o kan inte sova, mitt underliv gör jätteont, tror bebis trycker på någon nerv eller något för de känns som en igelkott i slidan ungefär och gjort ont sen 22 nånting.. Blir nog en bra natt detta :(

• lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-09 00:22:31 följande:

Ligger här o kan inte sova, mitt underliv gör jätteont, tror bebis trycker på någon nerv eller något för de känns som en igelkott i slidan ungefär och gjort ont sen 22 nånting.. Blir nog en bra natt detta :(

Jag har med så, trycker verkligen på neråt. Nerverna kläms så låren bara viker sig när jag går.
    Hade två rejäla sd som värkar igår på 5 min igår som avtog efter panodil och värmekudde. Haft några inatt med som jag vaknat av. Lite sömn och idag är fsk stängd jippi!
  • Sindyrella1983
    gummsanmadde skrev 2015-11-08 20:22:33 följande:

Grattis!! Gick det snabbt? I vilken vecka (v + dagar) föddes han?

Det tog 30 timmar från första värken och 18 av dom på sjukhuset. så hyfsat lång tid. öppningsskedet var det som tog tid. Han är född på 40+3
  • Laloppan
    Lisen84 skrev 2015-11-08 23:00:46 följande:

Ja det låter lite märkligt. Här (Sthlm) kommer ett UL göras 41+0 o sen igångsättning när man gått över 2v. Var bor du?

Jag bor i Göteborg..Är nog ett av få ställen som låter en gå till bf+21. Rätt bitter över det. Vill man låta graviditeten starta spontant , dvs inte bli igångsatt så börjar dom med kontroller efter v.42+0.

Skall trycka på att ett ultraljud i 42+0 ändå. Jag räknas ju som överburen då, så vem tar på sig ansvaret om något går galet?
  • Lisen84
    Laloppan skrev 2015-11-09 09:00:21 följande:

Jag bor i Göteborg..Är nog ett av få ställen som låter en gå till bf+21. Rätt bitter över det. Vill man låta graviditeten starta spontant , dvs inte bli igångsatt så börjar dom med kontroller efter v.42+0.

Skall trycka på att ett ultraljud i 42+0 ändå. Jag räknas ju som överburen då, så vem tar på sig ansvaret om något går galet?

Jobbigt!

Min syster har fött två barn i Skövde o där är det oxå till 3 v över tiden. Hon fick tjata sig till igångsättning BF+14 pga sin foglossning. Borde vara samma riktlinjer över hela landet kan man tycka! Jag tycker du gör rätt som står på dig :)
  • Amazinglife

Legat med regelbundna värkar halv 3 till i morse vid 8, sen slutade dom.. Så frustrerande :( hade tid hos bm kl 10.30 så jag hoppades på goda nyheter att jag öppnat mig mer osv, men nej, inget hade hänt.. Så jag bad henne att inte hinnsvepa, inte värt smärtan och nu väntar jag induktion istället på onsdag morgon om de har plats på förlossningen.. Nu orkar jag inte hoppas mer

• Masquerade
    Amazinglife skrev 2015-11-09 11:14:18 följande:

Legat med regelbundna värkar halv 3 till i morse vid 8, sen slutade dom.. Så frustrerande :( hade tid hos bm kl 10.30 så jag hoppades på goda nyheter att jag öppnat mig mer osv, men nej, inget hade hänt.. Så jag bad henne att inte hinnsvepa, inte värt smärtan och nu väntar jag induktion istället på onsdag morgon om de har plats på förlossningen.. Nu orkar jag inte hoppas mer

Usch, vad jobbigt! Hoppas det ordnar sig med induceringen. Vart ska du föda? Så här års brukar väl inte förlossningarna vara fullsmockade, eller? 
  • Amazinglife
    Masquerade skrev 2015-11-09 13:14:55 följande:
    Usch, vad jobbigt! Hoppas det ordnar sig med induceringen. Vart ska du föda? Så här års brukar väl inte förlossningarna vara fullsmockade, eller? 
    Jag fick tillbaka värkarna efter jag skrivit men de är ganska oregelbundna och jag litar inte på att dom gör någon nytta med tanke på att inget hänt efter helgens och nattens värkar.. Såhär ser de ut när jag har klockat idag, känns lite väl oregelbundet för o va på riktigt kanske? Men ja brukar inte ha förvärkar på dagen, aldrig haft..
Svar på tråden Novemberbebisar 2015