• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg

Amazinglife:

Så spännande! Låter verkligen som om det snart kommer bebis :)

Håller tummen för dig!

• Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-09 22:29:15 följande:

Tack för svar! Nej jag måste absolut andas mig igenom dom och stanna upp från de jag gör, men de är inte så jag får panik. Jag försöker fokusera på o slappna av.. Nu ligger jag i sängen o försöker vila mellan värkarna, fortfarande runt 4 minuter emellan..

Ska försöka klara mig igenom en film innan jag ringer fl och rådgör, men de börjar tillta i styrka så får se hur de går.. Vi har en 20-25 min till fl men de är stormigt ute och ösregnar..

Lycka till , jag hoppas att det är dags denna gång! =)
  • bebba83

Bf kan ändras på mig till 9/11. Idag kom vår lilla flicka till världen! 45 cm och 2600 gram ren kärlek. Nu skickar jag världens största kram till er som har förlossningen nära. Kämpa på tjejer!!! <3

• emeliemarietherese

Stort grattis bebba83!!!!

Här har inte sovdosen hjälpt så mkt. Citodonet märkte jag inte av alls, hade så onda värkar igårkväll att jag trodde det satt igång på riktigt. Efter samtal med förlossningen tyckte de ändå att jag skulle Ts sömntabletten. Den hjälpte mig att slappna av och jag lyckades somna ifrån värkarna. Fick ca 4h ordentlig sömn innan jag vaknade strax innan 4 av en värk. Har nu legat över en timme med värkar med ca 6-7min mellan. Har gett upp tanken på att somna om, även om jag försöker vila emellan. Ska ligga kvar i sängen tills det är dags för barnen att gå upp, sen får de gå till skola och förskola och sen som det känns nu så åker vi nog in.

• Amazinglife

Alla som säger "du vet när de är dags" har duktigt fel, när de gäller mig :( irriterad trött och ledsen! Jag har 3 värkar på 10 minuter, haft de sen 1 inatt, innan dess regelbundna värkar med 6-7 min emellan. Tror ni de har hänt något? Status exakt samma som de senaste två veckorna öppen 1,5 och 1cm tapp. Jag som lidit mig igenom värk efter värk, känt mig stolt varje gång jag orkat en till, andats och slappnat av.. För INGENTING. Vad är det för fel på min kropp?

• Undska
    Amazinglife skrev 2015-11-10 06:23:39 följande:

Alla som säger "du vet när de är dags" har duktigt fel, när de gäller mig :( irriterad trött och ledsen! Jag har 3 värkar på 10 minuter, haft de sen 1 inatt, innan dess regelbundna värkar med 6-7 min emellan. Tror ni de har hänt något? Status exakt samma som de senaste två veckorna öppen 1,5 och 1cm tapp. Jag som lidit mig igenom värk efter värk, känt mig stolt varje gång jag orkat en till, andats och slappnat av.. För INGENTING. Vad är det för fel på min kropp?

Är det ditt första barn?

Min första kommer jag sent att glömma, gick som du, från fredag till måndag morgon 8.21 innan hon var ute! Det var ett rent h*lvete :/

De andra har gått mycket fortare.
  • Lisen84
    bebba83 skrev 2015-11-10 02:58:26 följande:

Bf kan ändras på mig till 9/11. Idag kom vår lilla flicka till världen! 45 cm och 2600 gram ren kärlek. Nu skickar jag världens största kram till er som har förlossningen nära. Kämpa på tjejer!!! <3

Stort grattis! :) Hur gick förlossningen?
  • lotie
    Amazinglife skrev 2015-11-10 06:23:39 följande:

Stackare vad jobbigt:( du ligger på förlossningen nu eller?
    Kan de inte hjälpa till och sätta igång det när du redan är öppen och har värkar?
  • lotie
    emeliemarietherese skrev 2015-11-10 05:14:45 följande:

Stort grattis bebba83!!!!

Här har inte sovdosen hjälpt så mkt. Citodonet märkte jag inte av alls, hade så onda värkar igårkväll att jag trodde det satt igång på riktigt. Efter samtal med förlossningen tyckte de ändå att jag skulle Ts sömntabletten. Den hjälpte mig att slappna av och jag lyckades somna ifrån värkarna. Fick ca 4h ordentlig sömn innan jag vaknade strax innan 4 av en värk. Har nu legat över en timme med värkar med ca 6-7min mellan. Har gett upp tanken på att somna om, även om jag försöker vila emellan. Ska ligga kvar i sängen tills det är dags för barnen att gå upp, sen får de gå till skola och förskola och sen som det känns nu så åker vi nog in.

Åk in igen och be om igångsättning. Fattar inte att dom låter er ha så ont och må så dåligt:(

Inga sd inatt bara 3 timmars ångest!
    Vill få snittet gjort nu!
  • Anna Hbg

Grattis Bebba83! :)

Amazinglife:
    Höll också på så.
    Fick min första riktiga värk på måndag natt och sonen kom på lördag natt så vet hur infernaliskt jobbigt det kan vara :(
    Men du ÄR duktig och du gör ett bra jobb.
    Varje värk är en värk närmare bebis även om det inte känns så just nu.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015