• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Masquerade
    Undska skrev 2015-11-07 21:37:39 följande:

Är det någon mer än jag som har ont på en punkt under ena sidan av bröstkorgen? Bebisen ligger med rumpan under vänster revbensbåge och trycker på någon öm punkt. Det gör galet ont vid vissa tillfällen. Känns nästan som en nerv som ligger i kläm.

Jag får det när jag halvligger i sängen, men på höger sida. Smärtsamt och sjukt irriterande! Tror i mitt fall att det kanske är ett revben som blir lite väl tilltryckt. 
  • Undska
    Masquerade skrev 2015-11-07 23:04:04 följande:
    Jag får det när jag halvligger i sängen, men på höger sida. Smärtsamt och sjukt irriterande! Tror i mitt fall att det kanske är ett revben som blir lite väl tilltryckt. 
    Ja det är nog samma här, fötter å rumpa som trycks under.. Fy sjutton va obehagligt det varit de senaste dagarna. Bara att böja sig fram eller sitta i bilen.

Kan inte minnas att jag haft så här innan med några av mina fyra.
  • Amazinglife

Hänt något mer för någon här? Ja hade värkar inatt, vart ungefär en halvtimme emellan, så jag sov mellan dem, men sen har de plötsligt slutat och jag fortsatt sova.. Inte någon känning av värk än så länge idag :/ dessa falska förhoppningar hela tiden gör mig tröstlös.. De enda lilla tecknet idag är att jag har betydligt mer flytningar än jag brukar, någon som vet om de kan va positivt? Kram till er alla!

• dorisss

Här har jag legat vaken hela natten då jag inte känt av lilla en enda gång, hon brukar vara en nattuggla!

När jag väl gick upp och åt lite så satte hon igång igen, jag är inte speciellt nojig av mig i vanlig fall, men den här oron kan knäcka vem som helst!

• Anna Hbg

Amazinglife:

Min bm sa att ökade flytningar oftast tyder på att bebisen trycker sig neråt så jag tolkar det positivt :)

• bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 22:50:28 följande:

Just det ja ditt vatten har gått:) skönt du är 37 fulla veckor på måndag.

Då ska jag ändra i min app att jag bara är 36+5 idag:)

Känns det nervöst med Max 1 dag till?:)

Skönt om det sätter igång av sig självt kanske, då är ju bebisen redo så ska säkert gå bra!

Ja de känns helt galet nervöst!håller på å kokar nappar å packar det det sista nu :) ja 37+0 e bra, då slipper bebis massa extra kontroller och räknas som färdigbakad
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-08 12:02:58 följande:

Hänt något mer för någon här? Ja hade värkar inatt, vart ungefär en halvtimme emellan, så jag sov mellan dem, men sen har de plötsligt slutat och jag fortsatt sova.. Inte någon känning av värk än så länge idag :/ dessa falska förhoppningar hela tiden gör mig tröstlös.. De enda lilla tecknet idag är att jag har betydligt mer flytningar än jag brukar, någon som vet om de kan va positivt? Kram till er alla!

Inget här iaf. Känts såpass bra idag att jag lyckades ta en rask promenad på 20 minuter. T.o.m sambon tyckte jag gick fort annars är det jag som klagar.

Vaknade vid 4 i morse och kände mig så ogravid. Känns som att igångsättning är vad som gäller för mig..Bara 2 veckor kvar. BF+7 idag.
  • bebba83
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Åh vad mysigt grattis!!mår ni bra??
  • Charlie40
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Grattis!! Njut nu i bebisbubblan
Svar på tråden Novemberbebisar 2015