• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Charlie40

Städat, rensat, kokat nappar/nappflaska, packat lillans väska och vår väska. Bilstolen är inmonterad i bilen. Sängen bäddad och vagnen startklar. Ska bara lämna bort hunden. Nu läääääängtar jag till onsdag och det planerade snittet men är samtidigt sjuuuuukt nervös. Nervös för själva operationen och för att ngt ska vara fel på henne. Önskar att det var onsdag eftermiddag och vi låg i bebisbubblan redan. Fler som är nervösa?

• Undska

Mitt onda under revbenet verkar aldrig gå över.. Funderar på om jag ska ringa in till fl? Det liksom strålar också vissa ggr ner mot naveln.

• lotie
    bebba83 skrev 2015-11-08 14:48:26 följande:
    Ja de känns helt galet nervöst!håller på å kokar nappar å packar det det sista nu :) ja 37+0 e bra, då slipper bebis massa extra kontroller och räknas som färdigbakad
    Åh inte långt kvar för dig nu:)

Jag har med packat och städat och förberett allt. Varit iväg hela dan på kalas och en del sd nu. Får väl se vad som händer inatt.

Skönt 37 fulla veckor imån iaf och 11 dagar till snitt:)
  • Amazinglife
    Anna Hbg skrev 2015-11-08 13:54:16 följande:

Amazinglife:

Min bm sa att ökade flytningar oftast tyder på att bebisen trycker sig neråt så jag tolkar det positivt :)

Åh jag hoppas du har rätt! :)
  • Amazinglife
    Laloppan skrev 2015-11-08 15:36:16 följande:
    Inget här iaf. Känts såpass bra idag att jag lyckades ta en rask promenad på 20 minuter. T.o.m sambon tyckte jag gick fort annars är det jag som klagar.

Vaknade vid 4 i morse och kände mig så ogravid. Känns som att igångsättning är vad som gäller för mig..Bara 2 veckor kvar. BF+7 idag.
    Kanske kan va lite sådär extra energi kick för att de ska dra igång :)?

Jag har inte märkt mycket idag, men ändå lite molvärk till och från.. Tog en promenad och gick i lite backar får se om de hjälper något.. Annars har jag tid imorgon för hinnsvepning nr 3 halv 11.. O då får jag ju veta om jag öppnat mig något mer..
  • Laloppan
    Amazinglife skrev 2015-11-08 18:34:46 följande:

Kanske kan va lite sådär extra energi kick för att de ska dra igång :)?

Jag har inte märkt mycket idag, men ändå lite molvärk till och från.. Tog en promenad och gick i lite backar får se om de hjälper något.. Annars har jag tid imorgon för hinnsvepning nr 3 halv 11.. O då får jag ju veta om jag öppnat mig något mer..

Hade med velat veta om man var öppen och kanske fått en hinnsvepning. Verkar inte vara något som erbjuds här tyvärr ???? Jag hoppas det får det att ta riktig fart för dig! Men det tror jag nog =)

Känner mig så utelämnad , skall till bm på torsdag nästa gång och då är jag i 41+4 och inget ultraljud har gjorts eller kommer göras. Man haf verkligen ingen aning om hur hon har det där inne. Växer hon som hon skall? Är moderkakan bra? Finns tillräckligt med vatten? Känns verkligen inte okej att sånt inte kollas upp vid nästan 2 veckors övergång..Funderar på att vända mig till en privat barnmoskemottagning vid nästa graviditet. Det kostar, men med facit i hand så är det värt det, iaf i mitt landsting.
  • Sindyrella1983
    bebba83 skrev 2015-11-08 16:14:23 följande:

Åh vad mysigt grattis!!mår ni bra??

Jadå vi mår bra. Jag har ont och är mörbultad dock.
  • gummsanmadde
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 15:10:50 följande:

Igår kom vår pojke. 4620 gram och 53 cm lång. tackar gudarna för ryggbedövningen!

Grattis!! Gick det snabbt? I vilken vecka (v + dagar) föddes han?
  • Citrona
    Sindyrella1983 skrev 2015-11-08 20:10:10 följande:
    Jadå vi mår bra. Jag har ont och är mörbultad dock.
    Grattis till bebis ;)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015