• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • jvd89

Ikväll har jag haft sammandragningar typ vart 5-10 minut. Dom har dock inte gjort ont men lite obehagliga och det spänner.
    Är det tecken på att något är på gång eftersom magen hårdnar som en boll så ofta? Ska man ringa bm och kolla om de är normalt imorgon eller ska man vänta ut tills de börjar göra ont?

• lotie
    jvd89 skrev 2015-11-11 02:18:33 följande:

Ikväll har jag haft sammandragningar typ vart 5-10 minut. Dom har dock inte gjort ont men lite obehagliga och det spänner.
    Är det tecken på att något är på gång eftersom magen hårdnar som en boll så ofta? Ska man ringa bm och kolla om de är normalt imorgon eller ska man vänta ut tills de börjar göra ont?

Du jan alltid ringa men de kommer nog säga ta en panodil och en varm dusch och se om det avtar. Blir de tätare eller börjar göra ont ska du ringa. Hoppas nåt är på gång:)
  • lotie
    Nilla6 skrev 2015-11-10 22:58:59 följande:

Jag låg inlagd på fl i vecka 32 ca 24 timmar pga regelbundna värkar, har haft det sen dess men dom avtar ju tyvärt hela tiden, sovit har jag inte gjort på nån månad mer än ett par timmar. Har öppnat mej till 4 cm nu under ca 3-4 VECKOR med värkar från hell. Har tagit sin tid men vet att nåt hänt iaf. Detta är ju andra barnet så det kan ju gå fort när det väl sätter igång, hela slemmisen har nog släppt nu iaf, höll på i ca 2 veckor men nu inget så. Är bokad för igångsättning på fredag om det inte sätter igång innan. Nervös men ska bli skönt att få det överstökat snart. Mår för dåligt just nu.

Jag förstår inte hur ni står ut med värkar sålänge och att de inte gör nåt?! Skönt du har ett slutmål nu iaf. Kämpa på det sista!

Inga sd här, ligger bara vaken av ångest varje natt. 9 dagar till snitt nu men hoppas de kommer innan så jag slipper hinna bli nervös och gå med ångest mer:(
  • Lillytroll

Hoppas allting går bra för dej idag Amazinglife! Håller verkligen tummarna att det går så smidigt som möjligt.

Igår hade jag värkar med 3 minuters mellanrum i två timmar innan vi kom in. Kollade ctg och om jag var mer öppen, fortfarande bara 3 cm!! Värkarna måste jag andas igenom och kan inte röra mej ur fläcken om det händer när jag står. Men tappen händer ingenting med. Fick sovdos inatt igen. Och nu har jag trots allt sovit, skrapade ihop ganska många timmar faktiskt. Har bara sovit 4 dom senaste två dygnen. Men så fort jag vaknar sätter värkarna igång. Är inne på timme 55 av latensfasen!! Och dom vägrar att göra något.. Det finns risker så som sugklocka och snitt med igångsättning. Finns det inte risker med en helt utmattad mamma.....?!

• lotie
    Lillytroll skrev 2015-11-11 11:57:09 följande:

Hoppas allting går bra för dej idag Amazinglife! Håller verkligen tummarna att det går så smidigt som möjligt.

Igår hade jag värkar med 3 minuters mellanrum i två timmar innan vi kom in. Kollade ctg och om jag var mer öppen, fortfarande bara 3 cm!! Värkarna måste jag andas igenom och kan inte röra mej ur fläcken om det händer när jag står. Men tappen händer ingenting med. Fick sovdos inatt igen. Och nu har jag trots allt sovit, skrapade ihop ganska många timmar faktiskt. Har bara sovit 4 dom senaste två dygnen. Men så fort jag vaknar sätter värkarna igång. Är inne på timme 55 av latensfasen!! Och dom vägrar att göra något.. Det finns risker så som sugklocka och snitt med igångsättning. Finns det inte risker med en helt utmattad mamma.....?!

Men vad märkligt dom säger så. Är ju hur många som helst som blir igångsatta och du har ju redan öppnat dig så de kan ta hål på hinnorna?
    Stå på dig såhär kan du ju inte ha det:(
  • bebba83
    Lillytroll skrev 2015-11-11 11:57:09 följande:

Varför får du inte värk stimulerande dropp? Fy det är fruktansvärt!
  • Lillytroll
    lotie skrev 2015-11-11 12:40:38 följande:

Men vad märkligt dom säger så. Är ju hur många som helst som blir igångsatta och du har ju redan öppnat dig så de kan ta hål på hinnorna?

Stå på dig såhär kan du ju inte ha det:(

Har frågat och tjatat. Men dom vägrar. Är dessutom på bf+5, så jag förstår verkligen inte vad vi väntar på.. Har besök hos bm imorgon. Och vi hade redan satt upp och prata om igångsättning pga hemska foglossningar, att jag samlar på mej vätska och att lederna gör ont pga det. Så jag hoppas hon kan se det som en större anledning att pusha för, som du säger, iallafall att ta hål på hinnorna!
  • Lillytroll
    bebba83 skrev 2015-11-11 13:36:04 följande:

Varför får du inte värk stimulerande dropp? Fy det är fruktansvärt!

Dom säger att det är för stora risker.. Men risken för snitt är väl rätt stor som den är också. Förstår verkligen inte hur dom tänker. Att vara förstagångsföderska är inte lätt alla gånger uppenbarligen. Man blir lätt inte tagen på allvar.
  • lotie

Fy vad jobbigt att de inte lyssnar på er:(

Jag var precis på toaletten och då började det sippra lite vatten. Genomskinligt och helt vattnigt så säker på att det var vatten.
    Slutade efter en liten stund och ligger i soffan nu. Mår lite illa idag och har konstig värk i magen. Ingen slempropp eller nåt. Nåt man ska kolla upp?

• Citrona
    Lillytroll skrev 2015-11-11 13:46:19 följande:
    Dom säger att det är för stora risker.. Men risken för snitt är väl rätt stor som den är också. Förstår verkligen inte hur dom tänker. Att vara förstagångsföderska är inte lätt alla gånger uppenbarligen. Man blir lätt inte tagen på allvar.
    Uch stå på dig!!! Helt idiotiskt att de gör så här mot dig och er andra tjejer!
    Jag förstår att det kan vara svårt, framför allt när det är första barnet...men KRÄV att de gör någonting NU-de lyssnar till sist!

Från en som kräver mycket av vården och oftast får som hon vill ;)
Svar på tråden Novemberbebisar 2015