• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lotie
    bebba83 skrev 2015-11-07 16:49:26 följande:

Nu drar jag snart in till sjukhuset för en sovdos.... håller tummarna för en natt med sömn istället för värkar

Stackare, hoppas du kan sova inatt! Vilken v är du i?
  • lotie
    Anna Hbg skrev 2015-11-07 18:41:38 följande:

Så nu är vi hemma igen :)

Bebisen var väldigt lugn i magen när vi kom in men låg antagligen och sov.

Hade hjärtljud på ca 120 slag/minut men kvicknade till efter ca 45 min med ctg och rörde sig lite.

De var lite oroliga först men lugnade sig sen.

Gjorde även ett ul där allt såg bra ut och fick reda på att jag ska tillbaks på ett nytt tul i v.40+ och att de antagligen inte vill att jag ska gå för långt över tiden pga liten bebis (-21% sist) och att jag nog blir igångsatt om jag inte är förlöst då.

Fattade dock inte riktigt när det skulle bli aktuellt med igångsättning :/

Skönt du kollade och att den piggnade till:)
    Jag vill med göra ultraljud?', tror den är liten men inte gjort mer än rul denna gången:(

Här går det med trögt med sd när jag rör mig men slutar när jag lägger mig.
    Ska iväg på dop imån får se hur jag mår efter det. 37 fulla veckor imån enligt mig men 36+6 enligt fl, så är grymt förvirrad.
    29/11 är bf och borde vara 40+0 men de räknar 39+6.
    Hur räknar ni?
  • bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 20:15:46 följande:

Stackare, hoppas du kan sova inatt! Vilken v är du i?

Tack!!!! <3 vecka 36+5 idag men väntar igångsättning på måndag så får försöka hitta lite kraft innan dess!
  • Amazinglife
    lotie skrev 2015-11-07 20:20:01 följande:
    Skönt du kollade och att den piggnade till:)
    Jag vill med göra ultraljud?', tror den är liten men inte gjort mer än rul denna gången:(

Här går det med trögt med sd när jag rör mig men slutar när jag lägger mig.
    Ska iväg på dop imån får se hur jag mår efter det. 37 fulla veckor imån enligt mig men 36+6 enligt fl, så är grymt förvirrad.
    29/11 är bf och borde vara 40+0 men de räknar 39+6.
    Hur räknar ni?
    De stämmer ju att bf alltid 40 fullgångna veckor är 39+6 eftersom man börjar räkna på 0 (39+0) så blir +6 veckans 7:e dag. Hänger du med :)?
  • Amazinglife

Här har inte kommit några fler värkar än så länge men däremot fick jag plötligt ont i rumpan.. Har tydligen fått hemorrojder, kul liv!! De gör jätte ont :( Nu är ja ännu mer trött på detta och går nog o lägger mig och gråter..

• Undska

Är det någon mer än jag som har ont på en punkt under ena sidan av bröstkorgen? Bebisen ligger med rumpan under vänster revbensbåge och trycker på någon öm punkt. Det gör galet ont vid vissa tillfällen. Känns nästan som en nerv som ligger i kläm.

• lotie
    bebba83 skrev 2015-11-07 20:38:02 följande:
    Tack!!!! <3 vecka 36+5 idag men väntar igångsättning på måndag så får försöka hitta lite kraft innan dess!
    Har du bf 29/11 med? Är det bestämt de ska sätta igång dig på måndag? Varför?

Ne jag fattar inte hur man räknar. Är jag 37 fulla veckor imån eller 36+6? Förlossningen sa en dag fel hela tiden och försökte förklara att jag var 36 v +2 dagar vilket innebar jag börjat min tredje dag?:)
  • bebba83
    lotie skrev 2015-11-07 21:46:03 följande:

Har du bf 29/11 med? Är det bestämt de ska sätta igång dig på måndag? Varför?

Ne jag fattar inte hur man räknar. Är jag 37 fulla veckor imån eller 36+6? Förlossningen sa en dag fel hela tiden och försökte förklara att jag var 36 v +2 dagar vilket innebar jag börjat min tredje dag?:)

Ja det har jag du me? Vattnet gick natten till igår så kör de inte igång av sig själv så startar dom de på måndag morgon :)

Imon e du 36+6 och på måndag 37 fulla veckor om du också har bf 29/11:)
  • Lisen84

Usch jag tycker synd om alla oss med diverse krämpor! Helt plötsligt så känns det varje dag som hur jäkla lång som helst. Vill bara somna o vakna upp när det verkligen är dags (alternativt när bebben är född ;)

• lotie
    bebba83 skrev 2015-11-07 21:52:50 följande:
    Ja det har jag du me? Vattnet gick natten till igår så kör de inte igång av sig själv så startar dom de på måndag morgon :)

Imon e du 36+6 och på måndag 37 fulla veckor om du också har bf 29/11:)
    Just det ja ditt vatten har gått:) skönt du är 37 fulla veckor på måndag.
    Då ska jag ändra i min app att jag bara är 36+5 idag:)

Känns det nervöst med Max 1 dag till?:)
    Skönt om det sätter igång av sig självt kanske, då är ju bebisen redo så ska säkert gå bra!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015