• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    V83 skrev 2015-04-15 21:50:47 följande:

Till alla oroliga: Jag har mått väldigt dåligt p g a oro. Mina få symptom har kommit och gått. Nu har jag varken ömma bröst eller illamående längre. Ibland har jag molvärk (men tänker då direkt MF) och ibland känner jag inget. Det enda bestående är tröttheten. Jag har dessutom hållt på att ta en massa gravtest och tolka strecken. Senaste testet visade mycket svagt vilket så klart gjorde mig galen av oro. Har gråtit och tagit ut sorg i förskott.

Men så idag.

Jag fick göra ett UL på min inskrivning p g a oron. Och tänk! Ett hjärta som slog på bra. Världens gulligaste krumelur! All min oro rann av mig. Kanske kan jag börja njuta nu. Hoppas det går bra för alla er också. Är i V 10 b t w.

Åh vad underbart. Jag är också jätte orolig. Jag inbillar mig och nojar över olika saker. Som tex att vid alla mina andra fem graviditeter har första tecknen varit att jag varit öm i brösten men denna gången känner jag inget alls i brösten. Är i vecka 9 nu.
  • lotie
    Maja 1 skrev 2015-04-15 22:44:44 följande:
    Åh vad underbart. Jag är också jätte orolig. Jag inbillar mig och nojar över olika saker. Som tex att vid alla mina andra fem graviditeter har första tecknen varit att jag varit öm i brösten men denna gången känner jag inget alls i brösten. Är i vecka 9 nu.
    Mina bröst har inte heller börjat ömma eller växt en mm sen jag blev gravid. Hade stora bröst v 7 tidigare grav. V 8+6 idag?!
  • Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-04-16 05:25:26 följande:

Allt okej med dig Anna?

Hoppas, hoppas!

Blödningen har avtagit så hoppas det bara var samma sak som sist. Har bestämt att jag ska avvakta till efter helgen, om det inte blir akut, och se hur det är då.

Har så mycket att tänka på när det kommer till bröllopet i helgen så det distrahera mig just nu :)

Tack för omtanken <3
  • Mammsidojsi
    CeElSu skrev 2015-04-15 19:20:18 följande:
    Är du gravid fast du är steriliserad? :)
    Hehe ... Mmm knasigt värre ;)
  • Anna Hbg
    Mammsidojsi skrev 2015-04-16 23:07:04 följande:

Hehe ... Mmm knasigt värre ;)

Vad sa bm när du berättade för henne varför du var där? :)
  • Mammsidojsi
    Anna Hbg skrev 2015-04-16 23:14:45 följande:
    Hon hade ju redan vetskap om de eftersom jag var inbokad på ett inskrivningssamtal.

En rejäl kram när hon hämtade mig i väntrummet och ett lätt roat smile :))
  • Mammsidojsi
    Anna Hbg skrev 2015-04-16 23:14:45 följande:
    Förresten ... Härligt att klänningen passade :))
  • mea84

I onsdags fick vi se våran lille vilding i magen ???? allt såg bra ut sa dem! Så nu är nästa gång vid rul....är i v 11+4 idag. Känns skönt att fått sett att de lever där inne, ibland blir man ju lite orolig pga tidigare mf. Så nu får man ju bara tro och hoppas att allt kommer gå bra!

• Daniela1983

Korrigerad till 9+0 idag. Tycker jag har gått igenom åttonde veckan femtioelva gånger redan men nu ska det väl börja stämma snart. UL igår och inskrivning. Jag såg bara en grå grumlig fläck på skärmen men sköterska påstod att allt såg toppen ut så jag får väl lita på det då. KUB om två och halv vecka. :)

Min polett har inte trillat ner än så jag har väldigt svårt för att tassa på rosa moln. Blir nästan förbannad när folk grattar och säger "åååå va roooooligt, hääääärligt". Jag vill bara skrika att det INTE ÄR FÄRDIGT ÄNNU!!! Det är nog traumatiska missfall sen tidigare som spökar och stör tror jag... Känner mig lite dålig och otacksam nu men sambon förstår i alla fall att det inte är så lätt att hänga med i känslorna..

Svar på tråden Novemberbebisar 2015