• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg
    Aichan skrev 2015-04-10 19:55:04 följande:

Har ni skaffat graviditetsförsäkring? Är det något ni tänker skaffa? =) Har ni berättat något för folket runt omkring er än? Börjat handlat något än? =)

Jag har en gratisflrsäkring nu men kommer nog ta och utöka den senare i graviditeten.

Hade det med sonen och fick verkligen nytta av den då jag blev akutsnittad.

Fick tillbaka vad sjukhusvistelsen kostade flr mig och mannen plus lite till.
  • mea84

Hej allihopa! Hur har ni det med vikten? Gått upp/gått ned?

Själv har jag varken gått upp eller ned, fast man äter lite mer...känner mig inte direkt gravid på magen heller, men de lär väl inte synas på magen förren typ v 15-20....

• V83

Jag har gått upp tre kilo på dessa två månader. Känns mer som trettio...

• Nilla6

Jag har gått upp 1kg ungefär, mår illa konstant men äta kan jag;) gick upp 35 kg med sonen och det ska jag inte slå denna gång:) vecka 7+2 idag.

• Lutetzia

Jag har gått upp ett kilo, men tror det mest är vatten. Känner mig lite svullen. Då jag redan är lite överviktig kommer jag att försöka att inte lägga på mig mer än nödvändigt, helst inte mer än 10 kg. Är i vecka 9 nu.

• mea84

Tack för alla svar från er!

Har själv inte gått upp något så man blir ju lite orolig att de inte är som det är där inne! Är i 10+4 idag.

• gummsanmadde

Jag spyr varje dag å äter bara typ kvällsmat, så jag ha gått ner 4kg men jag är rundor så det finns att ta av :) går in i v 11 imorgon eller övermorgon..

• corky

Mår fruktansvärt illa hela dagarna och det enda jag kan äta är fluffiga kolhydrater, det min kropp egentligen avskyr. Jag sväller på en gång.

Min mage börjar verkligen synas, är i v 11 nu, och kan inte begripa hur jag ska kunna dölja detta flera veckor till.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015