• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Anna Hbg
    Daniela1983 skrev 2015-04-14 18:30:57 följande:

Men hörni ...vad är KUB?

H.Fåret med noll koll

Är ett test man kan göra för att göra en uppskattning av hur stor risk det är att barnet har en kromosonavvikelse. Fastställs med hjälp av blodprov och ul.

Här i Skåne erbjuds de som är 35 eller äldre möjligheten att få kub.
  • Anna Hbg

kromosoM ska det naturligtvis vara :)

Ps: Min klänning passade fortfarande :P

• Miiia84

Jag ska göra KUB nästa vecka, här i mitt län får alla som vill göra det. Jag gör det mest för att jag vill se bebisen och inte så mycket för att jag tror det ska vara något fel. Skulle det visa något på kromosomerna så gör vi fostervattenprov sen för att se säkert. Jag är dock inte så oroligt lagd så jag tror inte det är så stor risk för något. :)

• Lutetzia
    efg skrev 2015-04-14 11:15:22 följande:

Upplever ni också minskade symtom? Är i vecka 8 och har 1,5 vecka kvar till ul..

Jag tycker inte att jag har lika starka symtom och det gör mig orolig. Är i vecka 9. Fortfarande lite öm i brösten och lätt molvärk då och då, men är inte lika trött som tidigare. Så knäppt egentligen, men jag blir supernojig pga att jag mår rätt så bra! För mig är det drygt en vecka till ultraljud. Kommer då vara i v 9 + 5.
  • Daniela1983

Samma här. Inte lika trött längre och helgens illamående verkar ha gått om. Brösten ömmar olika mycket till och från och känningarna i magen varierar från att sticka i äggstockstrakten till att strama i ljumskarna, värka i ryggen och ibland lite, lite  mensvärks-liknande ont. Oroar mig BÅDE när jag känner nånting och när jag inte gör det så det är verkligen lika långt som brett. Jag är i vecka 9 också.

• iowa

En liten uppdatering från mig: mådde rätt bra fram till ungefär vecka 9, då började illamåendet på allvar. Nu i vecka 11 (10+6) har jag pga illamående och yrsel blivit sjukskriven några veckor från mitt rätt krävande arbete samt fått Lergigan Comp utskrivet som jag hoppas starkt på.. Just nu är det svårt att se någon ljusning i tunneln, men förhoppningsvis mår Pyret bra där inne.. Vi har valt att inte göra KUB och får därmed vänta till RUL i v18 med att få reda på om allt står rätt till, mycket svårt att inte oroa sig. Tänk om inget hjärta slår? Hoppas tiden rullar på nu, någon som har några tips på lättare aktiviteter i sittande och liggande hemma? Att se på tv tröttnar man rätt snabbt på... Kul att läsa om hur det går för er andra!

• catand89
    iowa skrev 2015-04-15 11:53:21 följande:

En liten uppdatering från mig: mådde rätt bra fram till ungefär vecka 9, då började illamåendet på allvar. Nu i vecka 11 (10+6) har jag pga illamående och yrsel blivit sjukskriven några veckor från mitt rätt krävande arbete samt fått Lergigan Comp utskrivet som jag hoppas starkt på.. Just nu är det svårt att se någon ljusning i tunneln, men förhoppningsvis mår Pyret bra där inne.. Vi har valt att inte göra KUB och får därmed vänta till RUL i v18 med att få reda på om allt står rätt till, mycket svårt att inte oroa sig. Tänk om inget hjärta slår? Hoppas tiden rullar på nu, någon som har några tips på lättare aktiviteter i sittande och liggande hemma? Att se på tv tröttnar man rätt snabbt på... Kul att läsa om hur det går för er andra!

Tråkigt att du mår så dåligt :/ men det går förhoppningsvis över så småningom.

När jag var gravid med dottern så virkade jag... Massor! Jag virkade filtar, gosedjur, kläder osv osv. Det är inte så svårt som man tror! Och kul! Man får mycket hjälp på nätet numera om hur man gör :)
  • Shoreline

Vi ska på inskrivning nästa vecka. Längtar till jag får se att det faktiskt är ett hjärta därinne. Jag mår riktigt bra. Mådde riktigt illa igår men idag är det bättre. 
    Vi kommer göra KUB och tror även vi kommer göra fostervattensprov. Jag jobbar på barnintensiven vilket gör att jag antagligt är lite mer nojig eftersom jag faktiskt ser allt det som kan gå fel. Så jag vill veta så mkt jag kan om mitt foster i magen. 

• Loncelot

Hej alla gravida och grattis!

Det är så att i februari gick coop ut i sin tidning att alla som sparar artikeln och föder sitt barn den 14:e november ska få ett års gratis blöjor från pampers, jag tog då 4 tidningar och klippte ut artikeln i tanke i att: fan va taskigt att ett visst datum ska ge gratis årsförbrukning och då pampers säkert tänker "ja hur många sparar artikeln.." Är det någon som föder sitt barn den 14:e november så inboxa mig så skickar jag er den utklippta artikeln, man måste även skicka med ett intyg på att bebisen fötts den 14:e inom 3veckor. Kram och lycka till er alla!

Svar på tråden Novemberbebisar 2015