• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • iowa
    catand89 skrev 2015-04-15 15:12:28 följande:

Tråkigt att du mår så dåligt :/ men det går förhoppningsvis över så småningom.

När jag var gravid med dottern så virkade jag... Massor! Jag virkade filtar, gosedjur, kläder osv osv. Det är inte så svårt som man tror! Och kul! Man får mycket hjälp på nätet numera om hur man gör :)

Åh, tack för tipset! Handarbeten höll jag ju på med massor förr, ska absolut försöka orka iväg till butik i helgen och ordna det (alt. skicka iväg min mor) ;)
  • lotie

Jag ligger i soffan och mår så sjukt illa, varit på väg och spy flera gånger, får i mig lite mackor och lergigan. Om 2 timmar börjar jag att jobba!!?! Fattar inte hur jag ens ska ta mig dit! Blir yr när jag reser på mig med så har väl lågt blodtryck och säkert lågt HB också:(

• Nilla6

Legat i soffan i över en vecka, började med influensan, sen dubbelsidig bihåleinflammation, nu ligger jag deckad av illamående, sura uppstötningar och halsbränna, provat postafen, gaviscon, o att äta lite ofta, inget hjälper. Mådde aldrig illa med sonen, detta är det värsta jag vart med om. Är i vecka 8+0, hur länge ska detta pågå?!

• corky

Den vidriga halsbrännan jag upplevde i min förra graviditet gjorde sig påmind igår kväll. Får så jäkla ont att jag nästan tror att jag håller på att få en hjärtsmäll!

Annars börjar illamåendet avta mer och mer, tack och lov. Har mått så fruktansvärt dåligt. Går snart in i v 13!! :)

• jappsan

Hej! Jag är gravid i vecka 10+1 och har BF 11 November! jag känner mig hemskt ensam och skulle tycka det var väldigt trevligt att ha någon att mejla/chatta med under graviditeten :)

jag ska berätta lite om mig själv:

jag är 25 år och har en son sedan tidigare som är 7 år. jag bor i dalarna och är jobbsökande och ensamstående. Jag tycker om pyssel, loppisar, eko-o-tillsatsfri-mat, språk, djur och ljusrosa. ^^ 

mejla gärna mig på "svante-orvarson@live.se
    har inte men jag kan fixa facebook om det är lättare för folk med facebook kontakt.. ^^

kram E

• Anna Hbg
    Mammsidojsi skrev 2015-04-16 23:21:04 följande:

Hon hade ju redan vetskap om de eftersom jag var inbokad på ett inskrivningssamtal.

En rejäl kram när hon hämtade mig i väntrummet och ett lätt roat smile :))

Ok, men ändå :)

Måste blivit lite konfunderad när hon såg att du var inbokad hihi

Ja, JÄTTESKÖNTatt den passade!

Hade blivit rätt panikartat annars :O
  • Mammsidojsi
    Anna Hbg skrev 2015-04-17 14:02:34 följande:
    Ok, men ändå :)

Måste blivit lite konfunderad när hon såg att du var inbokad hihi

Ja, JÄTTESKÖNTatt den passade!

Hade blivit rätt panikartat annars :O
    Hehe jo road va hon :))

Önskar dig en riktigt bra å fin bröllopsdag !!

Du får dela med dig av nån vacker bild sen.
  • Lutetzia
    Daniela1983 skrev 2015-04-17 09:27:12 följande:

Korrigerad till 9+0 idag. Tycker jag har gått igenom åttonde veckan femtioelva gånger redan men nu ska det väl börja stämma snart. UL igår och inskrivning. Jag såg bara en grå grumlig fläck på skärmen men sköterska påstod att allt såg toppen ut så jag får väl lita på det då. KUB om två och halv vecka. :)

Min polett har inte trillat ner än så jag har väldigt svårt för att tassa på rosa moln. Blir nästan förbannad när folk grattar och säger "åååå va roooooligt, hääääärligt". Jag vill bara skrika att det INTE ÄR FÄRDIGT ÄNNU!!! Det är nog traumatiska missfall sen tidigare som spökar och stör tror jag... Känner mig lite dålig och otacksam nu men sambon förstår i alla fall att det inte är så lätt att hänga med i känslorna..

Känner igen det där med att ha svårt för att glädjas fullt ut! Jag skulle verkligen vilja vara överlycklig men har många oroliga tankar på grund av tidigare missfall och flera års barnlöshet. Men har du gjort ul och sett en frisk liten bebis så är ju chanserna väldigt goda att det ska gå bra! Vi har UL nästa vecka och det ska bli så skönt att få veta hur allting står till. Är i v9+6 i dag.
  • jvd89

Hurdana är era magar i v 9?

Min är väldigt svullen, ser ut att vara mkt längre gången. När lägger sig svullnaden och den "riktiga" magen syns?

• becca87
    jvd89 skrev 2015-04-17 23:33:47 följande:

Hurdana är era magar i v 9?

Min är väldigt svullen, ser ut att vara mkt längre gången. När lägger sig svullnaden och den "riktiga" magen syns?

Min känns lite svullen på kvällen men syns typ inget ändå.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015