• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • lindstroom

Jag är i vecka 11+3 och har gått upp två kilo. Men pendlar alltid mellan 2-3 kilo vanligtvis :)

• Fridisen26

Jag är i V 7 och kan behålla i snitt ett mål om dagen.. Allt annat går upp lika fort som de kommer ner! Gått ner 3,5 kg på två veckor..

• Akirea

Jag har inte koll på min vikt alls Men jag är hungrig jämt så äter nog kanske mer än jag bör. Blir direkt illamående om jag inte äter när jag är hungrig så det är ingen mening att försöka hålla några vanliga intervaller direkt.

• Daniela1983

Gick ner 14 kilo innan jag blev på smällen och nu känns det som att dom är tillbaka vilket känns lite deppigt. Har dock inte vågat väga mig så det finns risk att det bara är inbillning. Mår illa så fort blodsockret sjunker och mår katastrof-illa efter att jag ätit middag, då hjälper bara sömn. Spyr inte fast idag var det väldigt nära i affären. Annars tycker jag idag att bröstet ömmar mindre men å andra sidan ser dom större ut och ådrigare än tidigare så jag vet inte jag... Molvärk ibland, ryggvärk ibland, stick och stram i bland och så en gång per dag blir jag svimfärdig och svag i benen. Imorgon går jag in i 9+0 och på fredag ska vi på inskrivning och jag väntar såklart på UL samtidigt som jag är stressad över att dom igen "inte ska se nåt"...

Roligt att läsa hur ni har det! Hjärta

• Bebisfeber84
    Maja 1 skrev 2015-04-10 16:06:02 följande:
    Hoppas att allt gick bra idag.
    Tyvärr inte. Fostret hade dött vecka 5. :( hade sjukt tung dag igår, fick abortmedicin och det var smärtsamt att få ut det.. Tomt nu!
  • mea84
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-12 19:53:30 följande:

Tyvärr inte. Fostret hade dött vecka 5. :( hade sjukt tung dag igår, fick abortmedicin och det var smärtsamt att få ut det.. Tomt nu!

Beklagar så mycket!! All styrka till er
  • Akirea
    Daniela1983 skrev 2015-04-12 19:36:55 följande:

Gick ner 14 kilo innan jag blev på smällen och nu känns det som att dom är tillbaka vilket känns lite deppigt. Har dock inte vågat väga mig så det finns risk att det bara är inbillning. Mår illa så fort blodsockret sjunker och mår katastrof-illa efter att jag ätit middag, då hjälper bara sömn. Spyr inte fast idag var det väldigt nära i affären. Annars tycker jag idag att bröstet ömmar mindre men å andra sidan ser dom större ut och ådrigare än tidigare så jag vet inte jag... Molvärk ibland, ryggvärk ibland, stick och stram i bland och så en gång per dag blir jag svimfärdig och svag i benen. Imorgon går jag in i 9+0 och på fredag ska vi på inskrivning och jag väntar såklart på UL samtidigt som jag är stressad över att dom igen "inte ska se nåt"...

Roligt att läsa hur ni har det!

Oj! Jag känner igen mig precis i det du skriver. Men gick in i v 8 igår tror jag :)
  • Anna Hbg

Beklagar verkligen!

Gick igenom samma sak själv i december så vet hur tungt det är :(
  • Maja 1

Åh nej beklagar verkligen. Tomheten är jobbig. Kram på dig.
  • Maja 1
    mea84 skrev 2015-04-12 11:10:43 följande:

Hej allihopa! Hur har ni det med vikten? Gått upp/gått ned?

Själv har jag varken gått upp eller ned, fast man äter lite mer...känner mig inte direkt gravid på magen heller, men de lär väl inte synas på magen förren typ v 15-20....

Jag har typ gått upp ett kilo. Jag är i vecka 8 men min mage är grymt stor. Undrar om där finns två därinne. Eller så är det för att det är sjätte graviditeten. Syns ju snabbare efter fler barn. Jag är inte sugen på något alls. Kan äta mat men mår illa efteråt. Har dock bara kräkt en gång än så länge. Men sött kan jag absolut inte äta. Skönt att slippa det då jag typ är sockerberoende ogravid.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015