• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Tiniii

Jag har gått upp nåt kilo tror jag. Sist jag ägde mig var det ingenting!

Är iv 12 nu. Men har känt livmodern tydligt i över två veckor. Nu ör den väl som en grace i storlek känner den när jag ligger ner, sistavecksn även när jag sitter!

Är rätt smal men har mycket deg på magen efter stora vikt upp pch nedgångar efter två graviditeter!

• Akirea

Jag vill ställa en fråga som jag hoppas inte är okänslig.. jag beklagar verkligen sorgen för er som drabbats. Hur får man veta att fostret dött tidigt som v 5? Är det nåt man får veta i efterhand eller finns det tecken?

• Sis88

Hejhej!!

Jag vill också gärna vara med här! Jag är i vecka 11 (10+3) Bf den 6/11..

Min aandra, har en dotter född 08. ????

Var det någon som hade startat upp en fb grupp? Är den Sluten? I så fall hakar jag gärna på där.

Jag tycker att jag har jätte mycket mage

• Sis88

För att vara så tidigt. Men måste ha stora huvtröjor för att kunna gömma den. Och ändå har jag jobbarkompisar som frågat hur mycket man kan ha i sina fickor

• Daniela1983
    Akirea skrev 2015-04-13 08:16:59 följande:

Jag vill ställa en fråga som jag hoppas inte är okänslig.. jag beklagar verkligen sorgen för er som drabbats. Hur får man veta att fostret dött tidigt som v 5? Är det nåt man får veta i efterhand eller finns det tecken?

Det är nånting dom fastställer i efterhand. Tecken...jaaa du...det är så olika det där. En del känner på sig, andra känner ingenting. Jag hade kvar alla symptom en tid efter missfallet så det att symptomen ändrar eller försvinner för ett kortare eller längre tag behöver inte nödvändigtvis betyda nånting. Det är på det viset ställt verkar det som, att naturen gör allt för att vi inte ska kunna kontrollera allting och veta allting hela, hela tiden. Vi är så vana vid det att vi kan styra allt så nu när man sitter i den här välsignade situationen så är det väldigt svårt att bara låta saker ske, låta det bära eller brista. För mig är det i alla fall otroligt svårt. Men jag försöker tänka att jag är ett får. Skäms  Eller vilket djur som helst för den delen. Djur får inte springa och köpa gravtest i tid och otid för att kolla, djur får inte räkna sina ägglossningschanser, djur får inte boka ultraljud så fort dom blir oroliga utan dom får fan i mej bara STÅ UT och hoppas på det bästa. Det är mitt mantra just nu. Jag är ett får. Stå ut och hoppas på det bästa. Cool

Kram i solen!
  • Akirea
    Daniela1983 skrev 2015-04-13 13:12:07 följande:

Det är nånting dom fastställer i efterhand. Tecken...jaaa du...det är så olika det där. En del känner på sig, andra känner ingenting. Jag hade kvar alla symptom en tid efter missfallet så det att symptomen ändrar eller försvinner för ett kortare eller längre tag behöver inte nödvändigtvis betyda nånting. Det är på det viset ställt verkar det som, att naturen gör allt för att vi inte ska kunna kontrollera allting och veta allting hela, hela tiden. Vi är så vana vid det att vi kan styra allt så nu när man sitter i den här välsignade situationen så är det väldigt svårt att bara låta saker ske, låta det bära eller brista. För mig är det i alla fall otroligt svårt. Men jag försöker tänka att jag är ett får.   Eller vilket djur som helst för den delen. Djur får inte springa och köpa gravtest i tid och otid för att kolla, djur får inte räkna sina ägglossningschanser, djur får inte boka ultraljud så fort dom blir oroliga utan dom får fan i mej bara STÅ UT och hoppas på det bästa. Det är mitt mantra just nu. Jag är ett får. Stå ut och hoppas på det bästa.

Kram i solen!

Så fint skrivet mitt i allt! Kram :)
  • Bebisfeber84

Tack snälla! Det är en del av livet., siktar på att försöka i maj efter nästa mens istället! Tomt är det.. Ofattbart!

• Akirea
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-13 19:47:15 följande:

Tack snälla! Det är en del av livet., siktar på att försöka i maj efter nästa mens istället! Tomt är det.. Ofattbart!

Lycka till! Hoppas allt går som ni önskar <3
  • Daniela1983
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-13 19:47:15 följande:

Kram! Allt ordnar sig.
  • Sandravanilj

Igår fick jag se våran lilla jordgubbe med ett glatt slagande hjärta!!! V.9 8+6 idag :D känns såååå otroligt!!!

Beklagar verkligen Bebisfeber84!!! Måste kännas fruktansvärt :(

Svar på tråden Novemberbebisar 2015