• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lutetzia
    Lisa_1986 skrev 2015-04-21 21:50:24 följande:
    Härligt! Jag har käkat p-piller i sju år och det har hjälpt mig. Inga känningar alls. Blev gravid första gången på 4e försöket, nu på 3e. Har alltid varit inställd på att jag inte skulle bli spontant gravid, så är positivt överraskad. Verkar gå väldigt bra hittills den här graviditeten.
    Grattis! Vad härligt att allting verkar gå bra. Har aldrig tänk att p-piller skulle vara positivt men för oss med endometrios kan det nog vara bra. Jag har alltid haft smärtsamma menstruationer men har inte fått någon diagnos förrän för 2 år sen.

Har själv inte haft någon blödning men är ändå orolig, mest för att det skulle kännas så jobbigt att börja om från början. Tycker att det borde vara vår tur nu.
  • mea84
    Aichan skrev 2015-04-22 08:22:21 följande:

Idag går jag in i vecka 13. :)) Äntligen!

Får jag fråga hur ni räknar veckorna? Eller rättare sagt vilken vecka säger ni att ni är i? Om man ex är i v 12+3, så står de ju på min gravidapp att man är i v 13 (12+3) men säger ni v 12 el 13?
  • Aichan

12+3 är i vecka 13. 12 veckor plus 3 dagar, du har gått över 12 veckor med tre dagar, alltså inne på 13e veckan. :)

• Lutetzia
    Aichan skrev 2015-04-22 09:17:22 följande:

Jag har idag gått in i 12+0, alltså v13. :)

Härligt, grattis! Hur mår du?

Jag räknar också så. Är i v 10 (9+4). I morgon ska jag göra mitt första ultraljud. Otroligt nervöst!
  • Aichan

Kan barnmorskan vägra att göra tidig ul? Jag har bett om det men måste vänta tills när det är dags runt v13. Till och med kuratorn på familjecentrum sa att det inte skulle vara nå problem för mig pga mina orsaker att vilja göra en tidig ul.

• Aichan
    Lutetzia skrev 2015-04-22 09:26:08 följande:

Härligt, grattis! Hur mår du?

Jag räknar också så. Är i v 10 (9+4). I morgon ska jag göra mitt första ultraljud. Otroligt nervöst!

Jag mår bara bra. :) Har dock inte riktigt förstått det hela än att man är gravid. Det är både skrämmande, nervöst, spännande, roligt osv. Livet förändras! Väldigt blandade känslor. :) Och sen så väldigt skraj över att barnet ska ta pappans gener med allergier, astma osv. Tack vare mina djur betyder så mycket för mig, så det är man orolig över med. Men annars bara fint, växt värk ibland osv. :)
  • Aichan
    Aichan skrev 2015-04-22 09:29:14 följande:

Kan barnmorskan vägra att göra tidig ul? Jag har bett om det men måste vänta tills när det är dags runt v13. Till och med kuratorn på familjecentrum sa att det inte skulle vara nå problem för mig pga mina orsaker att vilja göra en tidig ul.

v18 mena jag. :)
  • iowa
    lotie skrev 2015-04-20 10:13:14 följande:

Nån mer än jag som inte fått göra vul och inte kommer få göra förrän rul v 19?

Håller på och bli galen. Är i v 9 och brösten har inte ens börjat ömma än och jag har inte spytt?! Varit sjukskriven heltid mina andra två graviditeter så är väldigt orolig:(

Här är en till som får vänta till vecka 19 och RUL. Frågade aldrig efter ett tidigt ultraljud heller, tror inte jag hade fått göra det i och med att jag inte varit med om något missfall och inte har blött något heller. Är nu i v. 12 (11+5) och börjar ändå kunna slappna av liiiite. Häromdagen fick jag hem tid för UL i början på juni, så nu börjar nedräkningen...
Svar på tråden Novemberbebisar 2015