• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • FirstOne
    gummsanmadde skrev 2015-04-23 12:32:08 följande:

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst Skrattande

Jo tack! Har skrivit i tråden om ett "tryck" nedåt som är skitobekvämt och som jag känner sitter runt kissblåsan lixom. Sen kan jag inte hosta eller harkla mig för de känns så obehagligt..

Va skönt att bm sa att det är normalt! Ska försöka sluta oroa mig för det :)
  • Lillytroll
    gummsanmadde skrev 2015-04-23 11:32:08 följande:

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst 

Det är ligamenten som livmodern sitter fast i som drar ihop sej, ofta vid hastig rörelse (som nysningar eller när man reser på sej). Som sagt, helt ofarligt. Men det är lätt att oroa sej, när det gör så ont!

Pratade också med min Bm om detta. Hon förklara förklarade och visade hur allt fungerar.
  • jvd89
    gummsanmadde skrev 2015-04-23 11:32:08 följande:

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst Skrattande

Kan hugga till eller spänna när jag hostar/nyser och ibland när jag ska vända på mig i sängen. Har vart orolig för de och tänkt ta upp de med bm imorgon men skönt att du skriver att det är normalt:)
  • Sindyrella1983

Hej....

Nu tror jag att jag vågar skriva här. Har läst länge.... Är gravid, idag 12+1 och har BF 3 november. Har efter 3,5 års försökande med två utomkveds och fem IVF varav ett missfall äntligen lyckats. Därav har jag inte vågat skrika ut det till världen =) 
    Men nu har jag gjort 4 ultraljud och sett bebis senast i förrgår som sprattlade och hoppade. Så nu vågar jag tro på det och slappna av och njuta! 
    Det syns redan på mig, så även om vi inte berättat så tror jag att vissa misstänker det. 

• iowa
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-23 13:06:44 följande:

Hej....

Nu tror jag att jag vågar skriva här. Har läst länge.... Är gravid, idag 12+1 och har BF 3 november. Har efter 3,5 års försökande med två utomkveds och fem IVF varav ett missfall äntligen lyckats. Därav har jag inte vågat skrika ut det till världen =) 
    Men nu har jag gjort 4 ultraljud och sett bebis senast i förrgår som sprattlade och hoppade. Så nu vågar jag tro på det och slappna av och njuta! 
    Det syns redan på mig, så även om vi inte berättat så tror jag att vissa misstänker det. 

Åh vad roligt, Grattis! Håller tummarna för att allt går fint för dig, det är du värd efter all väntan och kämpande (:   (det tycker jag såklart att vi allihop är, men du förstår nog)   :)
  • Aichan

Åååh gud så sugen jag är på purjolök!! Som jag också har varit i några dagar. Speciellt mos med purjolök i, försökt att hålla emot begäret men börjar känna att jag behöver köpa snart - innan någon dör!

Lika så smörgåstårta.

Vad för sug har ni?

• mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-23 13:06:44 följande:

Hej....

Precis samma vecka som jag och samma bf än så länge syns inget "större" på mig...vi är också inne i ivf världen men denna gången är de faktiskt av oss själva vi lyckats hur mår du?
  • Sindyrella1983
    iowa skrev 2015-04-23 14:41:33 följande:
    Åh vad roligt, Grattis! Håller tummarna för att allt går fint för dig, det är du värd efter all väntan och kämpande (:   (det tycker jag såklart att vi allihop är, men du förstår nog)   :)
    Tack =) Ja jag tycker också att jag är värd det hihi. 
    mea84 skrev 2015-04-23 15:02:40 följande:
    Precis samma vecka som jag och samma bf än så länge syns inget "större" på mig...vi är också inne i ivf världen men denna gången är de faktiskt av oss själva vi lyckats hur mår du?
    Jag mår rätt bra, har varit väldigt orolig med tanke på vår historia så jag har fått göra tre VUL och ett vanligt ultraljud på magen, så nu känns det bra! Men annars har jag lite svullna bröst, svullen mage, kan bli lite illamående om jag inte äter. Men annars mår jag bra! Jag tycker mest att tiden går sakta, längtar till den riktiga bebismagen =) 
  • mea84
    Sindyrella1983 skrev 2015-04-23 15:09:14 följande:

Tack =) Ja jag tycker också att jag är värd det hihi. Jag mår rätt bra, har varit väldigt orolig med tanke på vår historia så jag har fått göra tre VUL och ett vanligt ultraljud på magen, så nu känns det bra! Men annars har jag lite svullna bröst, svullen mage, kan bli lite illamående om jag inte äter. Men annars mår jag bra! Jag tycker mest att tiden går sakta, längtar till den riktiga bebismagen =) 

Ja tiden går super långsamt!! Hemma sjukskriven i två veckor till pga lågt blodtryck, så tiden står nästan still!!!
  • Anna Hbg
    Aichan skrev 2015-04-23 14:57:23 följande:

Åååh gud så sugen jag är på purjolök!! Som jag också har varit i några dagar. Speciellt mos med purjolök i, försökt att hålla emot begäret men börjar känna att jag behöver köpa snart - innan någon dör!

Lika så smörgåstårta.

Vad för sug har ni?

Måste ha cocktail tomater med Herbamare örtsalt vid sidan om som jag kan doppa tomaterna i :)

Sen jordgubbar också :O
Svar på tråden Novemberbebisar 2015