• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1

Jag hade ett järnvärde på 120 på inskrivningen. Så det är inte så bra. Men bm sa att vi väntar till vecka 20 med järntabletter. Jag är galet trött men är tacksam om jag slipper äta järn än då jag redan är trög i magen. Blir ju ännu värre med järnet.

• Anna Hbg
    mea84 skrev 2015-04-28 08:50:46 följande:

Hur går det för er allihop? Undrar om några varit på rul ännu och hur de går till? Kanske inte så mycket mer än ett vanligt ul på magen el?

Rul brukar man göra i v.18 ca och tror inte att någon här kommit så långt än :)

De kollar så att bla ryggrad, kranie och buk ser bra ut.

För din del är det som ett vanligt ul utanpå magen :D
  • Sandravanilj

Någon mer som inte blivit hjälpt av Lergigan Comp? Ska in till gyn 13.30 och blir förmodligen inlagd nu... kräks vad jag än äter, tom på tom mage.... kräktes 8 gånger igår, redan nu har jag kräkts 3 gånger bara galla.... v.11 10+6 idag...

• Nilla6

Har inskrivning nästa fredag då i vecka 11+0 sen ska jag göra kub. Äter lergigan comp, kräks inte men mår konstant illa och snurrig, sura uppstötningar samt halsbränna, hjälper dock 1 tim lr 2:(

• Marty88

Nu blev jag lite orolig, har knappt känt några symptom på ett bra tag, och nu kom det lite rosa på papperet och en väldigt liten rödbrun klump när jag torkade mig efter toaletten... Tror ni det är något att bli orolig för?

• Maja 1
    Marty88 skrev 2015-04-28 12:39:10 följande:

Nu blev jag lite orolig, har knappt känt några symptom på ett bra tag, och nu kom det lite rosa på papperet och en väldigt liten rödbrun klump när jag torkade mig efter toaletten... Tror ni det är något att bli orolig för?

Behöver ju absolut inte vara något. Många av oss här inne har haft ofarliga blödningar. Men prata med din bm om du är orolig. Jag vet precis känslan och oron.
  • corky

Äter också järn, tre dagar i veckan och har gjort det sen v 8. Ska till bm på torsdag får se om jag får öka dosen.

Har ni några cravings än?

Själv har jag dille på gröna syrliga äpplen.

• Marty88
    Maja 1 skrev 2015-04-28 13:11:59 följande:
    Behöver ju absolut inte vara något. Många av oss här inne har haft ofarliga blödningar. Men prata med din bm om du är orolig. Jag vet precis känslan och oron.
    Jag fick tag på min barnmorskemottagning, och hon trodde inte det var något att oroa sig över. Jag får hålla koll och som tur var har jag inskrivningen imorgon, så jag kan isåfall prata med min bm om det då. :) ska försöka att inte oroa mig något mer, men det är lite läskigt när det händer, även om det är väldigt liten blödning...
  • Tiniii
    corky skrev 2015-04-28 13:29:00 följande:

Äter också järn, tre dagar i veckan och har gjort det sen v 8. Ska till bm på torsdag får se om jag får öka dosen.

i

Jag vill också bara ha äpplen.

På RUL går man igenom bebisen och kontrollerar att allt är okej där inne, man ser också till att mäta ich man brukar få sitt beräknade förlossningsdatum!!

Vissa får veta könet om de vill men den undersökningen är främst medicinsk, så det är inget barnmorskan måste kolla!

Vi gjorde ett ul i vecka 12 där gick hon igenom vår bebos i detalj och fram till detta såg allt perfekt. Dock tog det jätte lång tid för den låg inte still en sekund!
  • iowa
    corky skrev 2015-04-28 13:29:00 följande:

Jag har också haft sug efter gröna sura äpplen. Men de måste skalas och skäras upp i klyftor. Har tappat räkningen på hur många gånger sambon fått fixa mellanmål i form av äppelklyftor av Granny Smith (äter aldrig äpplen i vanliga fall). 

Annars är det inte så mycket till cravings, snarare viss mat som går bättre att äta, som Activiayoghurt (sambon lämnar en på nattduksbordet när han går upp till jobbet), frukostknäcke med bara smör på frösidan och lantchips med dillsmak!
Svar på tråden Novemberbebisar 2015