• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lutetzia

Efter 4 år så tycker man att det borde vara våran tur någon gång, men tydligen inte... Gjorde VUL idag. Trodde att jag var i v9+5 men tyvärr har jag fått ett MA. Graviditeten hade stannat av redan i vecka 7, trodde BM. Eftersom vi gjorde privat och jag går hos en annan MVC ska jag kontakta dem för att gå vidare. Känns så jäkla tomt i själen, jag är knappt ledsen. Jag orkar inte känna efter.

• Anna Hbg
    Lutetzia skrev 2015-04-23 19:04:13 följande:

Efter 4 år så tycker man att det borde vara våran tur någon gång, men tydligen inte... Gjorde VUL idag. Trodde att jag var i v9+5 men tyvärr har jag fått ett MA. Graviditeten hade stannat av redan i vecka 7, trodde BM. Eftersom vi gjorde privat och jag går hos en annan MVC ska jag kontakta dem för att gå vidare. Känns så jäkla tomt i själen, jag är knappt ledsen. Jag orkar inte känna efter.

Jag beklagar verkligen!

Gick igenom samma sak i december så vet hur tungt det är :(

Får gärna skriva om du behöver prata av dig!
  • FriidaB
    Lutetzia skrev 2015-04-23 19:04:13 följande:

Styrkekramar till dig.. Vet hur det känns med längtan efter barn, vi har också försökt en längre tid!! Ta hand om dig!!
  • Lutetzia

Tack för era fina ord. Även om det känns lite hopplöst just nu så ger vi inte upp. När vi väl får vår lilla bebis kommer allt jobbigt ha varit värt det. Nu tar jag en paus från FL. Lycka till allihopa! <3

• Nilla6

Äter lergigan comp mot illamåendet med hjälper inget tycker jag, 9+0 idag och var på ett vul hos min gynläkare då jag haft så ont i ljumskarna, fick se en liten tjockis på 23 mm. Så söt. Hämtade även ut den första av många gravidboxar som finns att få.

• FirstOne
    Aichan skrev 2015-04-23 15:57:23 följande:

Åååh gud så sugen jag är på purjolök!! Som jag också har varit i några dagar. Speciellt mos med purjolök i, försökt att hålla emot begäret men börjar känna att jag behöver köpa snart - innan någon dör!

Lika så smörgåstårta.

Vad för sug har ni?

Purjolök? Hahha va roligt! :D

Jag har inte en grej som jag "måste ha annars dör jag". Jag får för mig typ varannan dag om att jag MÅSTE ha calzone-pizza. Nästa gång är det kyckling med ris curry.

Det har även varit piggelin, tacos och jordgubbar.

Men det jag äter på dagligt basis är jordgubbar, knäckebröd med ost och gurka och bara gurka. Nu måste jag gå och köpa en fanta!

Kaffe har jag inte druckit på två månader (är fd kaffe-fantast).
  • mea84
    Nilla6 skrev 2015-04-24 12:37:57 följande:

Äter lergigan comp mot illamåendet med hjälper inget tycker jag, 9+0 idag och var på ett vul hos min gynläkare då jag haft så ont i ljumskarna, fick se en liten tjockis på 23 mm. Så söt. Hämtade även ut den första av många gravidboxar som finns att få.

Vad är gravidbox? Och vart hämtar man det isåfall? Äter också lergigan comp men de funkar för mig hoppas ditt illamående blir bättre snart!
  • Nilla6

[quote=75206017][quote-nick]mea84 skrev 2015-04-24 13:29:08 följande:[/quote-nick]

Vad är gravidbox? Och vart hämtar man det isåfall? Äter också lergigan comp men de funkar för mig hoppas ditt illamående blir bättre snart!

[/quot

jag googlade på gratis gravidboxar och sen anmälde mej på diverse sidor, denna var från baby to be, hämtade ut hos apoteksgruppen, sen finns från lloyds apotek, kronans apotek, babyproffsen m.m, fick en napp, tandkräm, lite andra krämer, hårmousse, en tidning, folsyratabletter m.m kul att få lite gratis bebis samt saker till mamman.

• Miiia84

Idag var vi iväg på Kubtestet. Blev hämtade av en barnmorska från väntrummet och jag fick jättedålig känsla direkt av hennes bemötande, väldigt rakt på och inget prat eller förberedelse alls. Bara upp på britsen, ner med byxor och upp med tröja, på med gele,  klafs liksom.
    Sedan nästan på en gång så sa hon att det såg konstigt ut och att det inte såg normalt ut, det var för mycket fostervatten och hon hade svårt att få en bild. Det här är ingen levande graviditet säger hon bara.
    Kollar runt lite till och sen så säger hon att hon ska boka in mig på mottagningen för läkarbesök så de får titta och bestämma hur det ska avslutas. Pang bom bara.
    Sedan gick hon ut ur rummet.

Vi satt kvar helt chockade.

Sedan kom hon tillbaka o bara nä jag fick inte tag på dem. Jag frågade då om varför det inte såg ut att leva, om man inte såg hjärtljud eller nåt. Nä, man såg ingen cirkulation i färgerna sa hon. Sedan gick hon ut o ringde igen,

Fick komma ner till mottagningen på en gång som tur var, efter viss väntan var det läkarbesök med vaginalt ultraljud. Första gången för mig, kändes läskigt med manlig gynekolog och allting. Tur min sambo var med också!
    Han kunde dock se hjärtat slå och den rörde sig!!!

Han bad för säkerhets skull överläkaren titta också och det såg lika ut. Jag hade dock en 1 dm stor cysta framför allting, därför kunde inte BM se bra.

Nu ska jag på nytt försök till Kub nästa vecka, kanske inte går att se på mig dock pga cystan.

Ringde och bad om en annan barnmorska till det besöket, den där oproffsiga människan vill jag inte se igen! Hon var totalt empatilös.

Ny preliminär status är v 11+6, ca 1 vecka kortare än jag hade i appen efter senaste mens, men det stämmer med min gissning på befruktningsdag.

• Kgb777

Nej men fy stackars dig! Vilken okunnig och arrogant sköterska, som inte hade några alternativ till vad det kunde vara, man tycker ju att hon borde sett något liknande förut. Ska själv göra Kub nästa vecka.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015