• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Hejhejhejilc
    Miiia84 skrev 2015-04-24 16:44:51 följande:

Idag var vi iväg på Kubtestet. Blev hämtade av en barnmorska från väntrummet och jag fick jättedålig känsla direkt av hennes bemötande, väldigt rakt på och inget prat eller förberedelse alls. Bara upp på britsen, ner med byxor och upp med tröja, på med gele,  klafs liksom.
    Sedan nästan på en gång så sa hon att det såg konstigt ut och att det inte såg normalt ut, det var för mycket fostervatten och hon hade svårt att få en bild. Det här är ingen levande graviditet säger hon bara.
    Kollar runt lite till och sen så säger hon att hon ska boka in mig på mottagningen för läkarbesök så de får titta och bestämma hur det ska avslutas. Pang bom bara.
    Sedan gick hon ut ur rummet.

Vi satt kvar helt chockade.

Sedan kom hon tillbaka o bara nä jag fick inte tag på dem. Jag frågade då om varför det inte såg ut att leva, om man inte såg hjärtljud eller nåt. Nä, man såg ingen cirkulation i färgerna sa hon. Sedan gick hon ut o ringde igen,

Fick komma ner till mottagningen på en gång som tur var, efter viss väntan var det läkarbesök med vaginalt ultraljud. Första gången för mig, kändes läskigt med manlig gynekolog och allting. Tur min sambo var med också!
    Han kunde dock se hjärtat slå och den rörde sig!!!

Han bad för säkerhets skull överläkaren titta också och det såg lika ut. Jag hade dock en 1 dm stor cysta framför allting, därför kunde inte BM se bra.

Nu ska jag på nytt försök till Kub nästa vecka, kanske inte går att se på mig dock pga cystan.

Ringde och bad om en annan barnmorska till det besöket, den där oproffsiga människan vill jag inte se igen! Hon var totalt empatilös.

Ny preliminär status är v 11+6, ca 1 vecka kortare än jag hade i appen efter senaste mens, men det stämmer med min gissning på befruktningsdag.

Usch vilken fruktansvärt bemötande, men vad härligt att allt såg bra ut i alla fall, tycker ni gör helt rätt i att byta BM, hoppas allt går bra!

Jag har känt massa pulserande ilningar på natten som har gjort riktigt ont, så jag fick komma in på kontroll idag, han bedömde det dock som ligamenten som spökade då allt annat såg perfekt ut! Så underbart att få se underverket <3
  • FriidaB
    Hejhejhejilc skrev 2015-04-24 18:49:11 följande:

Usch vilken fruktansvärt bemötande, men vad härligt att allt såg bra ut i alla fall, tycker ni gör helt rätt i att byta BM, hoppas allt går bra!

Jag har känt massa pulserande ilningar på natten som har gjort riktigt ont, så jag fick komma in på kontroll idag, han bedömde det dock som ligamenten som spökade då allt annat såg perfekt ut! Så underbart att få se underverket <3

Oj vilken tydlig bild, spännande :) Hur långt gången är du?? :)
  • Anna Hbg

Vilken häftig bild Hejhejhejilc! :)

Hoppas jag får se något liknande på torsdag :D

Har blött igen. Blir så trött på detta.

Någon annan som också blöder mycket?

• Kgb777

Anna Hbg: har också Kub på torsdag. Har blött från livmodertappen förra veckan och fick göra vul då, men inget inifrån livmodern. Har du fått göra vul och vet de vart blödningen kommer ifrån?

• Anna Hbg
    Kgb777 skrev 2015-04-25 11:01:14 följande:

Anna Hbg: har också Kub på torsdag. Har blött från livmodertappen förra veckan och fick göra vul då, men inget inifrån livmodern. Har du fått göra vul och vet de vart blödningen kommer ifrån?

Jag hade en stor blödning i v. 7 ungefär som höll i sigca 2 veckor med klumpar och allt och då gjorde jag vul och de såg ett pickand hjärta.

Efter det har jag haft 2 mindre blödningar till.

Den stora blödningen kom från livmodern. Syntes tydligt på vul.

Kan ha varit en tvilling eller att hinnsäcken tryckt på något, kommer inte ihåg vad, när den växt.
  • mea84

Inga blödningar för mig iallafall, däremot är jag i v 12+3 idag och har haft problem med lågt blodtryck och illamående men allt vände på en dag. Känner mig helt som vanligt :-/ inget i magen alls, känner mig inte gravid, bör man oroa sig tro?

• Lisa_1986

Har haft två blödningar. En i v. 8 och en i v. 9. Gjort tre vul där plutten växt som hen ska med ett tickande hjärta. Blödningarna har varit ofarliga men det tarvåå psyket.

• leniz83

Jag tjatade till mig ett tidigt UL då vi inte riktigt kunde tidsbestämma vårt pyre och tur va väl det för vi blev framflyttade 1,5 v och helt plötsligt var vi i v 12. Så skönt! Pyret rörde massa på sig och sög på tummen, hihi.

Kom det fick de boka om alla inbokade kommande tider så vi fick komma tillbaka redan inom en v på kub. Kändes så lyxigt att få se miraklet 2 ggr på en vecka. Allt ser bra ut hos mig iaf. Fick reda på att jag har moderkakan i framkant, någon mer som har det? Nytt bf för oss är just nu 29 oktober, men det hinner ju ändras igen :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015