• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • iowa

Hej igen alla! 
    Sist jag skrev mådde jag pyton, kom inte upp från liggande utan att kräkas och få svimningskänslor. Blev sjukskriven och fick Lergigan Comp utskrivet. Vilken supermedicin!! Mår såå mycket bättre (när jag kommer ihåg att ta den i tid). Orkar vara uppe och pyssla med lagom stora projekt. Hoppas verkligen att det håller i sig och går åt rätt håll nu.. 

Någon mer här som haft jättebesvärligt med illamående? 

• Sandravanilj
    iowa skrev 2015-04-22 10:59:49 följande:

Hej igen alla! 

Sist jag skrev mådde jag pyton, kom inte upp från liggande utan att kräkas och få svimningskänslor. Blev sjukskriven och fick Lergigan Comp utskrivet. Vilken supermedicin!! Mår såå mycket bättre (när jag kommer ihåg att ta den i tid). Orkar vara uppe och pyssla med lagom stora projekt. Hoppas verkligen att det håller i sig och går åt rätt håll nu.. 

Jag mår skit pga illamående och kräkningar! äter också Lergigan Comp, har minskat kräkningarna lite men illamåendet är lika illa fortfarande :(

försöker att jobba men det är svårt!!! Lät på bm som om hon ville sjukskriva mig men jag försöker kämpa på!!!
  • Anna Hbg

Jag är också sjukskriven pga illamående :/

Äter Lergigan och det hjälper skapligt.

Mår lite mindre illa och kräker "bara" 2-3 ggr per dygn nu istället för upp mot 10 ggr som innan.

Hoppas det ger med sig snart!

• Lutetzia

Jag ska göra mitt ultraljud privat. På min MVC gör de inte ultraljud och jag orkade inte söka mig till kvinnokliniken. Det var så enkelt att boka en tid privat och inte mycket dyrare, 550 kr på Mamma Mia i Sthlm.

• lotie
    iowa skrev 2015-04-22 10:56:49 följande:
    Här är en till som får vänta till vecka 19 och RUL. Frågade aldrig efter ett tidigt ultraljud heller, tror inte jag hade fått göra det i och med att jag inte varit med om något missfall och inte har blött något heller. Är nu i v. 12 (11+5) och börjar ändå kunna slappna av liiiite. Häromdagen fick jag hem tid för UL i början på juni, så nu börjar nedräkningen...
    Skönt du har kommit så långt iaf:). Känns galet att vänta till v 19 innan man ens vet om det finns liv:(

Förhoppningsvis känner jag tidigt denna gången också. V 16 längtar jag till. Då har illamående och allt sånt vänt för mig och jag har känt sparkar och börjat få mage:)

bara 8 veckor kvar?!
  • FirstOne
    iowa skrev 2015-04-22 11:59:49 följande:

Hej igen alla! 

Jag mådde så illa från v.7 men fick ingen medicin utskriven. Som tur så gick det sakta över i början av v.11 men fy det var det värsta jag varit med om.

Tycker såå synd om kvinnor som får genomlida detta tills förlossning..
  • mea84

Är i v 12+1 idag och har nog de alla dagar sedan ca v 6 känt molvärk/stick/hugg/brännande känsla i magen, men NU inget sedan i förrgår! Borde man ringa barnmorskan eller är man bara jobbig å orolig tycker de? Orolig att något har hänt eftersom man mår så mycket bättre på bara några dagar oxå :-/ tacksam för svar och takar

• jvd89
    mea84 skrev 2015-04-23 08:40:08 följande:

Är i v 12+1 idag och har nog de alla dagar sedan ca v 6 känt molvärk/stick/hugg/brännande känsla i magen, men NU inget sedan i förrgår! Borde man ringa barnmorskan eller är man bara jobbig å orolig tycker de? Orolig att något har hänt eftersom man mår så mycket bättre på bara några dagar oxå :-/ tacksam för svar och takar smile1.gif

Jag har hört att efter vecka 12-13 så kan man hamna i såkallade spökveckor där man helt plötsligt mår jättebra, känner ingenting och blir såklart orolig då. Men det är väldigt vanligt att de blir så efter vecka 12-13 så tror inte du behöver vara orolig men om det är något du tycker är jobbigt så rådfråga med barnmorskan ändå:)
  • gummsanmadde

Efter att mått helt otroligt skit dåligt, spytt hela dagarna, varit sjukskriven i flera veckor, varit in på sjukhuset och fått 4 liter dropp så mår jag bra!! ha inte spytt på två dagarna nu, må lite illa på morgonen bara.. ska börja jobba igen på måndag! Jag ha nästan fått tillbaka mitt gamla jag igen.. är i vecka 12 nu så det är väl nu man ska vara lite små nojig och tror att det är något fel.. men jag har fortfarande ont i brösten och ömmar i nedre delen av magen.. Har någon av er ont när ni sätter er eller ska resa er upp eller typ när ni nyser/hostar? det hunger till som fan i nedre delen av magen.. bm sa att det va normalt visst Skrattande

Svar på tråden Novemberbebisar 2015