• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • mea84
    leniz83 skrev 2015-04-26 09:10:13 följande:

Jag tjatade till mig ett tidigt UL då vi inte riktigt kunde tidsbestämma vårt pyre och tur va väl det för vi blev framflyttade 1,5 v och helt plötsligt var vi i v 12. Så skönt! Pyret rörde massa på sig och sög på tummen, hihi.

Kom det fick de boka om alla inbokade kommande tider så vi fick komma tillbaka redan inom en v på kub. Kändes så lyxigt att få se miraklet 2 ggr på en vecka. Allt ser bra ut hos mig iaf. Fick reda på att jag har moderkakan i framkant, någon mer som har det? Nytt bf för oss är just nu 29 oktober, men det hinner ju ändras igen :)

Jag har också moderkakan i framkant, och jag frågade om de spelade någon roll vart den befann sig men enl min doktor så blir den ju som ett extra skydd för barnet utifrån alltså....vet du något annat eller om de spelar någon roll?

Är också i v 12 (12+4)
  • leniz83
    mea84 skrev 2015-04-26 09:24:46 följande:

Jag har också moderkakan i framkant, och jag frågade om de spelade någon roll vart den befann sig men enl min doktor så blir den ju som ett extra skydd för barnet utifrån alltså....vet du något annat eller om de spelar någon roll?

Är också i v 12 (12+4)

Till mig sa de ungefär samma sak samt att det kommer dröja längre tid innan min sambo kommer kunna känna några sparkar. Sedan sa de att troligtvis så täcker kakan "utgången" men den brukar flytta innan det är dags att föda. Ibland gör den inte det och då får man göra snitt. Jag är i v 14 nu, känns så lyxigt att ha blivit framflyttad :)
  • mea84
    leniz83 skrev 2015-04-26 09:33:32 följande:

Till mig sa de ungefär samma sak samt att det kommer dröja längre tid innan min sambo kommer kunna känna några sparkar. Sedan sa de att troligtvis så täcker kakan "utgången" men den brukar flytta innan det är dags att föda. Ibland gör den inte det och då får man göra snitt. Jag är i v 14 nu, känns så lyxigt att ha blivit framflyttad :)

Jaha jag vet redan att jag blir snittad vid förlossningen så då "spelar" de kanske ingen roll för min del om de täcker tycker tiden går jättelångsamt nu, man väntar med spänning till RUL! Och även lite otäckt innan dess....
  • Anna Hbg
    mea84 skrev 2015-04-25 13:41:06 följande:

Inga blödningar för mig iallafall, däremot är jag i v 12+3 idag och har haft problem med lågt blodtryck och illamående men allt vände på en dag. Känner mig helt som vanligt :-/ inget i magen alls, känner mig inte gravid, bör man oroa sig tro?

Nej, med största sannolikhet ingen fara.

Brukar komma in i de så kallade spökveckorna vid v.12 ungefär.

När man mår bättre än tidigare och innan man känner sparkar osv
    Lisa_1986 skrev 2015-04-25 13:51:32 följande:

Har haft två blödningar. En i v. 8 och en i v. 9. Gjort tre vul där plutten växt som hen ska med ett tickande hjärta. Blödningarna har varit ofarliga men det tarvåå psyket.

Hoppas det är samma för mig då!

Ska på kub på torsdag så då får jag svar.

Har inte sett plutten sen v.7 ungefär
  • Maja 1

Jag hade också moderkakan i framkant min förra graviditet som tyvärr fick avslutas men att ha det är ingen fara. Jag kände tydliga sparkar i vecka 20 då. Så det var inte så mycket senare än annars. Det blir ju ett extra skydd för bebisen.

• leniz83
    Maja 1 skrev 2015-04-26 11:22:45 följande:

Jag hade också moderkakan i framkant min förra graviditet som tyvärr fick avslutas men att ha det är ingen fara. Jag kände tydliga sparkar i vecka 20 då. Så det var inte så mycket senare än annars. Det blir ju ett extra skydd för bebisen.

Vad skönt att höra, man blir alltid lite nojig när något är annorlunda Skrattande
    BF med pyret 29 oktober 2015
  • mea84

Hur går det för er allihop? Undrar om några varit på rul ännu och hur de går till? Kanske inte så mycket mer än ett vanligt ul på magen el?

• Aichan

Första dagen med järntabletter, får se hur det går. Nå flera som tar järntabletter nu? =)

• Sindyrella1983

Har inte fått några järntabletter, men funderar på om jag behöver det för jag är så galet trött. Hade ett blodvärd (eller vad det heter) på 121 för en vecka sedan och då hade det sjunkit från 135 på tre veckor.... Ska till BM om två veckor och tar upp det med henne då om inte tröttheten gått över. 

• Anna Hbg

Jag äter redan järntabletter sen innan pga dåliga värden men måste kanske öka dosen nu :/

Hoppas verkligen jag slipper för det är inte bra för min mage.

Ska på inskrivning idag 10.30 så får kanske svar på blodproven då.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015