• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • mea84
    LillyP skrev 2015-04-29 20:57:03 följande:

Jag går in i vecka 12 imorgon och har inte gjort något ultraljud än som sagt. Hur kommer det sig att du gjort 4? Om jag får vara nyfiken?

Kan man be om extra, eller måste man "misstänka" något för att få det?

Dels har jag haft ett utomkveds, så därför får man komma på en koll i v 6 men då kunde de inte se något. Fick komma tillbaka i v 7 och då såg det sen har jag en hjärtformad livmoder samt och har haft mycket ont på ena sidan (bebisen ligger i vä sida av hjärtanet) så då har de kollat för att se att allt är bra. Därutav de många ul, men nu hoppas jag de inget blir innan v18-20 då de är rul
  • Lisa_1986

Vi valde bort kub då vi inte var överens om vad vi gör om det visar på något tokigt.

Gjorde mitt 4e vul idag, en fem cm plutt som snurrade omkring och sträckte på sig. Det gjorde allt verkligare. Mysigt (och lite obehagligt) att bebisen lever omkring där inne. Gynläkaren tyckte sig se något mellan benen och troligtvis så är det en liten pojke. Ska på nytt ultraljud v 16 (är i v 13 nu). Då kommer det att synas tydligare.

• mea84
    Lisa_1986 skrev 2015-04-30 10:44:37 följande:

Vi valde bort kub då vi inte var överens om vad vi gör om det visar på något tokigt.

Gjorde mitt 4e vul idag, en fem cm plutt som snurrade omkring och sträckte på sig. Det gjorde allt verkligare. Mysigt (och lite obehagligt) att bebisen lever omkring där inne. Gynläkaren tyckte sig se något mellan benen och troligtvis så är det en liten pojke. Ska på nytt ultraljud v 16 (är i v 13 nu). Då kommer det att synas tydligare.

Spännande, va kul för er
  • Kgb777

Hej! Nyss hemkommen från Kub och allt såg bra ut. Hon sa bara att vi fick bra siffror, inte någon exakt siffra, vilket jag tycker var klokt gjort. Så lätt att man börjar spekulera över siffran annars. Jag blev erbjuden Kub för att jag är 37 år. Har inte gjort det i mina tidigare graviditeter och skulle inte ha gjort det nu heller om jag inte blivit erbjuden. Även om man får reda på att fostret skulle ha DS så behöver man ju inte göra abort, men det kan ju vara bra att veta om det så att man kan förbereda sig och syskon. Var nervös innan KUB men nu känns det skönt att jag har gjort det.

• Anna Hbg

Var också på Kub idag och såg en livlig liten sak som snurrade rundor därinne <3

Var väldigt liten chans, 1:6000 någonting, att bebis hade DS.

Känner att jag kan slappna av liiiite mer nu och kanske äntlgen våga börja tro på att jag är gravid :)

• Nilla6

Jag har oxå redan gjort 4 vul, är 9+6 idag. Första gjordes 4+0, här såg man inget men fick plus 3+3. har gjort ivf så då vill man va säker på att den sitter rätt. Nästa gjordes i 5+5 och då såg man att den satt rätt och hjärtat slog, nästa 7+3 och det var då jag skulle haft riktiga vul men hade haft ont, sen 9+0 så såg man plutten mer. Vi ska göra kub men går inte vidare vid dåliga resultat då jag förstått att det ofta visar dåligt men inte var det sen iaf.

• efg

Av ren nyfikenhet undrar jag varför så många gjort vul istället för vanligt ul trots att de gått så långt in i graviditeten? :)

• Kgb777

Tror inte att de kan göra vanligt ultraljud förrens v 12 för att se nåt tydligt. Själv fick jag åka in och göra vul i v 10+3 och då var det inte tal om att göra nåt annat än vul. Tror att de lättare kan lokalisera blödningar o sånt med vul, om man kommer in för det.

• efg

Jaha va intressant! Ja de där med blödningarna låter ju rimligt. Jag gjorde vanligt ul för en vecka sen, 8+6 då och man kunde se allt man behövde! Till mig sa man att man inge gör vul så sent om de inte är absolut nödvändigt, glad för att ja slapp vul :)

Svar på tråden Novemberbebisar 2015