KillBill skrev 2019-04-27 15:55:49 följande:
Inga konstigheter? Du beskyller en ledarskribent för bristande pressheder och det verkar som att du inte förstår skillnaden mellan tidningarnas undersökande journalistik och tidningarnas ledarsidor. Därefter lyfter du fram Navid Modiri som exempel på pressheder trots att han från många håll kritiserats för att förhålla sig följsamt och okritiskt när har intervjuar folk. Navid Modiri ställde inte motfrågor eller sa emot när Ingrid Carlqvist gjorde antisemitiska uttalanden om att det mångkulturella samhället är en judisk komplott. Det är för mig ett tydligt tecken på bristande pressetik och motsatsen till pressheder.
Jag menade inte riktigt så hårt va, finner det bara ohederligt och tråkigt överlag. Om de dock har tagit sig fram genom marknadskrafterna för egen hand - som FDFMGA vill mena - är det säkert en bra tidning... varför det känns lite extra tråkigt, men på andra sätt.
Han skulle ställa frågor och driva hennes historia framåt - hans roll som värd i ett samtalsprogram. Han bjöd in till intervju, inte en lynch. Som Skavlan med omnejd.
Det går inte att samtala på många andra sätt än vad Navid Modiri gör och brukar göra.
Jämför med ledaren. Vilka samtals skapas av att ena partern får säga lika lite som motsvarar Ebbas Busch Thors citat, medan den andra får säga lika mycket som ledarskribenten?
Ledarskribenten skrev dock en ledarartikel och höll ingen intervju. En dialog och intervjuer har dock sina regler...
Han har samtalet på det viset med över 50 olika människor tidigare, från Gudrun Schyman (FI) till En Arg Blatte talar till Stina Oscarsson. Aktuell händelse säger orättvust lite och med tanke på Navid Modiri så känns det möjligt - det är nämligen busenkelt att förstå att Navid Modiri inte sympatiserar med åsikterna.
Aja, ska kolla mer på Nya Uppsala Tidningen, blev nyfiken... ska läsa mer av ledarna och bilda mig en bättre uppfattning. Bättre så.