• nihka

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-04-26 22:10:35 följande:

KDs Ebba Busch Thor får svar på tal..

www.unt.se/5278665

Undrar just hur mycket mer utrymme det finns för kristen fundamentalism inom KD innan det börjar krackelera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    nihka skrev 2019-04-27 09:00:09 följande:
    Inte mer än man ska akta sig för nazisterna som krävde detta. Hela Sverige "samarbetade" med  nazisterna. (gjorde eftergifter). Det var så vi höll oss ifrån att bli invaderade av nazityskland, men du kanske hellre hade velat det? Då hade alla med J i sina pass blivit skickade till koncentrationsläger. Hade du gillat det?
    Det är inte jag som försöker släta över J stämplarna i passen ...
  • nihka
    nattuw skrev 2019-04-27 09:54:52 följande:
    Nej, du försöker göra dem till något de inte var och pinna på ansvaret på enskilda partier idag. Du ska istället tacka samtliga partier i Sveriges som då höll oss ifrån att uppslukas av Tredje riket.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anton Chigurh
    Padirac skrev 2019-04-26 22:54:06 följande:

Så det finns olika syn på saken? En del håller med dig och andra håller med ordföranden.

Så hur är det då? Vad stämmer om man tittar på mer än enskilda personers upplevelser?

Det verkar som att SD talar osanning i alla fall.

Det VERKAR..... Padi, som att SD talar osanning. Det "generella" som du har hittat är påståenden gjorde av två personer som är väldigt angelägna om att framställa Malmö i bästa dager.

Två, personer Padi.

Varför i HELVETE är det bara dina "källor" som räknas och inte Rebecka samt stor del av hennes familj....?!

Rebecka har iaf bott på platsen (under TJUGOFEM års tid) det handlar om och borde ha förstahandsinformationen om hur det faktiskt FUNGERAR i Malmö och Helsingborg.

Är folk (två personer) som de fakto har viss nytta av att frisera sanningen en gnutta dina bästa källor...!

Jag såg nämligen inga som helst FAKTA på kommunalrådets påstående. Eller ordföranden för Judiska församlingen påståenden heller för den delen...

Ha en fortsatt skön helg, Padi. På riktigt.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-04-26 22:59:44 följande:
    Wow... en hel artikel om vad Maria Ripenberg anser att Ebba Busch Thor har menat.

Redan här uppmanar vi varandra att inte lägga ord i andras mun et cetera... oh, wait.

Kan räkna upp Youtube:ers med högre pressheder och som försörjs av sin faktiska publik. Det är inte konstigt att sådana här journalistik/media behöver konstgjord anings...

Du kommer med grova anklagelser mot en ledarskribent på liberala Upsala Nya Tidning. Kan du utveckla varför du kritiserar Marias pressheder? Sedan undrar jag  vad du menar med stycket "försörjs av sin faktiska publik" menar du att Maria Ripenberg försörjning inte är beroende av att tidningen har läsare eller vart vill du komma? Lista också gärna några Youtubers med högre pressheder!

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    nattuw skrev 2019-04-27 09:54:52 följande:

Jag vet inte vem som har försökt att släta över J stämplarna i passen. Är det KD som slätat över det hela genom att sätta sig i regeringsställning med Centerpartiet (som var med och beslutade om stämplarna) eller vart vill du komma? 

Sedan undrar jag hur du ser på det faktum att Högerpartiet (som bytt namn till Moderaterna) var en av initiativtagarna till det rasbiologiska institutet. Jag undrar också hur du ser på att Högerpartiet röstade emot kvinnlig rösträtt och det faktum att Moderaterna var motståndare till den svenska antiapartheidpolitiken (som efteråt har visat sig ha bytt enormt mycket för att de svarta i Sydafrika fick sin frihet). Tycker du att det är ok att rösta på moderaterna trots deras smutsiga förflutna?

• Padirac
    Anton Chigurh skrev 2019-04-27 10:46:03 följande:

Det VERKAR..... Padi, som att SD talar osanning. Det "generella" som du har hittat är påståenden gjorde av två personer som är väldigt angelägna om att framställa Malmö i bästa dager.

Två, personer Padi.

Varför i HELVETE är det bara dina "källor" som räknas och inte Rebecka samt stor del av hennes familj....?!

Rebecka har iaf bott på platsen (under TJUGOFEM års tid) det handlar om och borde ha förstahandsinformationen om hur det faktiskt FUNGERAR i Malmö och Helsingborg.

Är folk (två personer) som de fakto har viss nytta av att frisera sanningen en gnutta dina bästa källor...!

Jag såg nämligen inga som helst FAKTA på kommunalrådets påstående. Eller ordföranden för Judiska församlingen påståenden heller för den delen...

Ha en fortsatt skön helg, Padi. På riktigt.

Det fanns faktiskt belägg för deras uppfattning i artikeln, om du läste den.

När du har identifierat detta och har motargument kan vi fortsätta Anton.

Under tiden ställer jag frågan varför dessa herrar skulle ha för intresse av att skönmåla läget, var och en av dem? Redogör för detta med belägg för varför de faktiskt inte är trovärdiga.

Varför skiljer vi på en personlig uppgift och de uppgifter som kommer från officiella källor i detta fall? Vad är skillnaden här Anton?

Du ser i mitt inlägg att jag inte avvisat abigayle's /Rebeckas upplevelser. Jag har tillskrivit dem hennes personliga erfarenheter. De andra uppgifterna ser inte bara hennes personliga erfarenheter utan ser till en större grupps samlade erfarenheter. De förnekar inte heller problemen utan tar dem på allvar utan att svartmåla _hela_ bilden
  • Digestive
    KillBill skrev 2019-04-27 11:08:01 följande:

Du kommer med grova anklagelser mot en ledarskribent på liberala Upsala Nya Tidning. Kan du utveckla varför du kritiserar Marias pressheder? Sedan undrar jag  vad du menar med stycket "försörjs av sin faktiska publik" menar du att Maria Ripenberg försörjning inte är beroende av att tidningen har läsare eller vart vill du komma? Lista också gärna några Youtubers med högre pressheder!

Varför är inte den här journalisten det minsta intresserad av att ta reda på vad Ebba Busch Thor menar när hon exempelvis refererar till en kristen värdegrund? Det enda hon gör ärr att hittat på vad en offentlig figur skulle ha menat i syfte att påverka opinionen... ingenting annat.

Är det seriös journalistik i dina ögon? - de som betalar för journalistisk tycker nämligen inte det, då hade tidningar som dessa överlevt utan konstgjord andning. Hennes tidning hade dock inte överlevt ens ett halvår utan presstöd i allsköns former...

I exempelvis Navid Modiris podd/Youtube-verksamhet så får människor upp emot två timmar på sig att förklara hur de ser på saker och ting. Jämför det med att hitta på vad någon menar istället för att ta reda på det - som journalist för en tidning som staten håller vid liv genom våra gemensamma resurser...

Vem som helst kan sitta och hitta på vad andra menar... de flesta förstår även att det är oetiskt. Varför så få betalar för att läsa skräpet.
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-04-27 12:00:26 följande:
    Varför är inte den här journalisten det minsta intresserad av att ta reda på vad Ebba Busch Thor menar när hon exempelvis refererar till en kristen värdegrund? Det enda hon gör ärr att hittat på vad en offentlig figur skulle ha menat i syfte att påverka opinionen... ingenting annat.

Är det seriös journalistik i dina ögon? - de som betalar för journalistisk tycker nämligen inte det, då hade tidningar som dessa överlevt utan konstgjord andning. Hennes tidning hade dock inte överlevt ens ett halvår utan presstöd i allsköns former...

I exempelvis Navid Modiris podd/Youtube-verksamhet så får människor upp emot två timmar på sig att förklara hur de ser på saker och ting. Jämför det med att hitta på vad någon menar istället för att ta reda på det - som journalist för en tidning som staten håller vid liv genom våra gemensamma resurser...

Vem som helst kan sitta och hitta på vad andra menar... de flesta förstår även att det är oetiskt. Varför så få betalar för att läsa skräpet.

Ursäkta men nu tycker jag att du svamlar. Maria Ripenberg är ledarskribent. Hon skriver ledare viket är något annat än att bedriva undersökande journalistik. Du hävdar att tidningen får presstöd. Vad jag kan se så får denna tidning inte detta år 2019 och tidningen driver också linjen att presstödet borde avskaffas.

På vilket sätt bryter Maria mot pressheder när hon skriver sina liberalt inriktade ledare och vidhåller du att Uppsala Nya Tidning idag får presstöd?

• KillBill
    Digestive skrev 2019-04-27 12:00:26 följande:

Du lyfter alltså fram Navid Modiri som exempel på någon med pressheder?

Navid Modiri som på förintelsens minnesdag publicerade en intervju med den profilerade högerextremisten och nazistkramaren Ingrid Carlqvist där Modiri anses ha förhållit sig alldeles för okritiskt och följsamt gentemot Ingrid Carlqvists påståenden som bl.a. gick ut på att mångkulturella samhället är en judisk komplott.

Här kan du läsa vad Jens Liljestrand anser om Navid Modiris intervjumetoder och hans daltande med extremister.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?