• RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2019-04-26 22:54:06 följande:
    Så det finns olika syn på saken? En del håller med dig och andra håller med ordföranden.

Så hur är det då? Vad stämmer om man tittar på mer än enskilda personers upplevelser?

Det verkar som att SD talar osanning i alla fall.
    Vad då "håller med mig"? Det finns olika uppfattning i frågan.

Vad som stämmer?

Ledtråd:

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-18/att-attackera-judar-i-sverige-lonar-sig

Till det kan jag tillägga stenar genom fönster hos privatpersoner, sönderskurna däck på bilar med inristade "budskap" i lacken. Det finns vissa individer som har för mycket fritid som de kan ägna åt att kartlägga de personer de hatar.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Anton Chigurh skrev 2019-04-27 10:46:03 följande:
    Det VERKAR..... Padi, som att SD talar osanning. Det "generella" som du har hittat är påståenden gjorde av två personer som är väldigt angelägna om att framställa Malmö i bästa dager.

Två, personer Padi.

Varför i HELVETE är det bara dina "källor" som räknas och inte Rebecka samt stor del av hennes familj....?!

Rebecka har iaf bott på platsen (under TJUGOFEM års tid) det handlar om och borde ha förstahandsinformationen om hur det faktiskt FUNGERAR i Malmö och Helsingborg.

Är folk (två personer) som de fakto har viss nytta av att frisera sanningen en gnutta dina bästa källor...!

Jag såg nämligen inga som helst FAKTA på kommunalrådets påstående. Eller ordföranden för Judiska församlingen påståenden heller för den delen...

Ha en fortsatt skön helg, Padi. På riktigt.
    Jag är van...

Nja, 25 år i Hbg, 20 i Malmö.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-04-27 16:01:15 följande:

Här kan du läsa mer om Modiris haveri i intervjun med nazistkramaren Ingrid Carlqvist

https://arbetet.se/2019/01/29/modiris-podd-om-forintelsen-ar-ett-fullstandigt-haveri/
    Här skulle jag kunna inflinka något om lismandet för ledaren för "kära systerparti" och doktoranden i förintelseförnekelse som haft pusskalas med svenska minsitrar.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-27 20:57:24 följande:
    Här skulle jag kunna inflinka något om lismandet för ledaren för "kära systerparti" och doktoranden i förintelseförnekelse som haft pusskalas med svenska minsitrar.
    Och ditt lismande för terroristvurmarstaten Israel och dess terrorister? Hmm?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    nihka skrev 2019-04-27 10:07:54 följande:
    Nej, du försöker göra dem till något de inte var och pinna på ansvaret på enskilda partier idag. Du ska istället tacka samtliga partier i Sveriges som då höll oss ifrån att uppslukas av Tredje riket.
    Är det bara folkmord på judar som du anser det vara en bra sak att inte protestera mot eller är du principiellt emot att fördöma alla folkmord medan de pågår?
  • nattuw
    KillBill skrev 2019-04-27 11:23:20 följande:

Jag vet inte vem som har försökt att släta över J stämplarna i passen. Är det KD som slätat över det hela genom att sätta sig i regeringsställning med Centerpartiet (som var med och beslutade om stämplarna) eller vart vill du komma? 

Sedan undrar jag hur du ser på det faktum att Högerpartiet (som bytt namn till Moderaterna) var en av initiativtagarna till det rasbiologiska institutet. Jag undrar också hur du ser på att Högerpartiet röstade emot kvinnlig rösträtt och det faktum att Moderaterna var motståndare till den svenska antiapartheidpolitiken (som efteråt har visat sig ha bytt enormt mycket för att de svarta i Sydafrika fick sin frihet). Tycker du att det är ok att rösta på moderaterna trots deras smutsiga förflutna?

Jag ser att du börjar tycka att från om J i passet riskerar att belasta Socialdemokraterna och att det är dags för en avledande manöver. Vilket nog är klokt. Det vore ju inte bra för socialdemokratin om deras smutsiga nazistbyk skulle komma upp på dagordningen före ett EU-val.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-27 20:57:24 följande:

Och jag skulle kunna replikera med att peka på att riksdagsmän från KD tar uppdrag åt extremister som vill totalförbjuda abort även när kvinnan blivit våldtagen men eftersom diskussionen handlar om intervjuer av journalister så gör jag inte det..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • dr krokodil

Regeringen tillsätter en utredning i syfte att försämra arbetsrätten. Statsministern själv säger sig vara emot sin egen utredning. Det inger inget större förtroende.

Dessutom börjar fogarna i MÖK att knaka. Kommunisterna hotar med att fälla regeringen som inte låtsas begripa att det skulle innebära att vi får det nyval som väljarna förtjänar.

Skulle vara fantastiskt om C och L får så få röster att de inte får gehör för de försämringar de vill ha igenom.

• RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-04-27 22:22:22 följande:
    Och jag skulle kunna replikera med att peka på att riksdagsmän från KD tar uppdrag åt extremister som vill totalförbjuda abort även när kvinnan blivit våldtagen men eftersom diskussionen handlar om intervjuer av journalister så gör jag inte det..
    Ja men gör du så, 30% av dina inlägg sista 2 veckorna har ju handlat just om detta så varför bryta ett så vinnande koncept?

Artikeln du länkade till och den intervjun handlade bland annat om förintelseförnekelse så det är du som är OT även denna gång.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-04-24 18:00:15 följande:
    Eftersom samarbetet med SD är så känsligt så var det väntat att KD skulle inleda samarbetet med V (och i en helt okontroversiell fråga där det råder politisk enighet bland riksdagens partier).
    Nu har det gått några dagar och KD har inte presenterat några nya samarbeten. V har däremot fortsatt uppvakta partier till höger.

Här en gemensam debattartikel om hedersförtryck författad av representanter för V och M:

https://www.expressen.se/debatt/lina-har-levt-pa-flykt-i-8-ar-i-hedersfortryckets-sverige/

Och idag sträckte Jonas Sjöstedt ut handen till M och KD om att gemensamt stoppa en höjning av Sveriges EU-avgift när England går ur:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vansterpartiet-vill-stoppa-hojd-eu-avgift-med-m-och-kd

V har också upprepat att man är beredda att tillsammans med M och KD väcka misstroende mot regeringen Löfven om vissa av punkterna i JÖK-partiernas uppgörelse genomförs.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?